Gå til innhold
Hundesonen.no

Lure Coursing

WheatenMali

Recommended Posts

Skrevet

Søkte litt på forumet for å finne noe om lure coursing, men fant ingenting. Har kun sett bilder og halvveis fått med meg hva det er. Noen som kan forklare meg litt nærmere? regler?

Har skjønt at det er mynder og faktisk også chinese cresteds som blir brukt til det, og er derfor interessert :)

Skrevet

Det går kort fortalt ut på at hundene jager en fille/pose rundtomkring på et jorde el. Posen/filla er festa i en trådbane på bakken og drives fremover av en slags sveivemasking.

Kan ikke så mye om det selv, men synes det ser veldig intressant ut :)

Skrevet

har du vært på sidene til myndeklubben? der er det en del om lure coursing :) trur det er noe på greyhound-klubbens sider også :D husker ikke hjemmesida adressene da..

Skrevet
Skal sjekke ut hjemmesidene dems :wink:

Tror det er noe jeg vil prøve når jeg får med CC :)

Jeg og Gina fra forumet tenkte å prøve til sommeren. Bli med da vel :mrgreen: (når cc-en er ferdig utvokst da) :D

Skrevet
hehe' date=' CC'en jeg skal få blir ikke født før om 2år :P Så må nok vente en stund, men hadde jo vært gøy å dra å se på! :)[/quote']

såpass.. :P Ja :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...