Gå til innhold
Hundesonen.no

Fòrvert/Deleier søkes


Recommended Posts

Søker fòrvert/deleeier til en Flatcoated Retrever hannvalp født 14.05.2013.

Valpene er etter Simon Says Worth Waiting For "Wilma" og NUCH SEU(u)CH FINV-12 Castlerock Simply Magic "Dublin". Begge er hunder jeg kjenner godt selv, de har begge flere egenskaper jeg ser etter i en god Flatcoat.

Wilma kommer fra et kull på 9, hvor 6 er røntget, alle med A-hofter. De 3 som er AD-sjekket har også A. Kun 3 kullsøsken er stilt ut, alle hannhunder. En av dem er eksportert til Australia og er AUS CH. De øvrige har flere gode klasseplasseringer og CK. Wilma selv har flere CK og BTK plasseringer, hovedsakelig for rasespesialister. Wilma er etter C.I.E KBHV-07 NO UCH SEU(u)CH NORDV-08 FINJV-06 Black Mica's That's Enough. Sune kommer fra et kull på 5 der alle har A-hofter, og 3 har cert på utstilling. Sune startet sin karriere med cert og BIR fra juniorklassen på Skokloster som ikke er av de minste utstillingene, og har ikke vunnet så rent lite siden. Han ble BIS begge dager på Norske Retrieverklubbens jubileumsutstillinger på Bogstad i 2010. Sune har gitt mange pene og dyktige avkom, og har bruksavelspoeng for 3 i Sverige, blant flere champions finner man også mestvinnende tispe i Norge i fjor.

205404_306670862792721_947923966_n.jpg

Sune, kollasje laget av Mari S. Johansen

Wilmas mamma NUCH Covenstead Point Of No Return "Lea", kommer fra et kull på 8 der alle har A-hofter. 4 av hennes søsken er champions, en av dem er også GB SH CH, dvs champion i rasens hjemland. Lea er etter den ikke så ukjente NUCH FINUCH SE(u)CH WW-06 SV-05-06 NV-03-04-05-06 FINV-04-05-06 PLW-06 NORDV-05-06 Almanza Far & Flyg "Simon". Og ramse opp hans merietter er tilnærmet håpløst, men utover 3.plass på NKKs bamseliste, gruppevinner på crufts og årets flat flere ganger har han også 1NBK på jakt. Leas mor er INT N SE UCH Heirofia's West Side Story "Branca". Som tittelene tilsier har hun blant annet 2 AK på jakt. Alle hennes 13 avkom er HD-fri, 8 er champions og enda flere certvinner, 5 er jaktpremierte. Hun ble selv årets avlshund alle raser på NKK i 2007. Hun er mor til årets avlshund i Storbritannia, og bestmor til en BIR-vinner på crufts, og bestemor til etterkrigstidens yngste champion i rasens hjemland.

482738_301580486635092_885580646_n.jpg

Simon, kollasje laget av Mari S. Johansen

1223488546_01.jpg

Branca

Pappa Dublin er en engelsk import. Hans er i mine øyne en ekte flat og kombinerer styrke og eleganske på en fantastisk måte. Dublin er fortsatt bare 3 år, men har 2 år på rad blitt BIS på svenske clubshowet, tatt CC i England, blitt BIG og BIS4 på NKK og venter nå kun på bekreftelsen på CIE tittelen. Hans avlsklasse ble BIS på årets club show med avkom på hhv 9 og 13 mnd! Hans valper er fortsatt unge, en en datter har allerede cert, bir og big-2 i Finland, 13 mnd gammel.

936750_375537095899861_1107662644_n.jpg

Dublin BIS på clubshow

Dublins pappa GB SH CH Calzeat Causa Commotion "Denver" har 4 kull i Sverige, hvor det allerede er 2 champions og flere certvinnere. I England har han flere RCC vinnere, en av dem på crufts fra juniorklassen, flere CC vinnere og flere BIS valper. Dette førte til at han ble top sire 2009 i England.

Videoen viser Dublin som blir BIS på svenske Club Show 2013. En halvbror (etter samme far) tok R.cert, og Dublins egne avkom ble BIS valp og BIS junior.

https://www.facebook.com/photo.php?v=375547909232113&l=4799932200996732146

Fiktiv stamtavle for kombinasjonen: http://static.wix.com/media/da59e5_13461f66d511a566a2ef00289cc5b9bd.jpg_srz_576_716_75_22_0.50_1.20_0.00_jpg_srz

-----

Puh, mye tekst! Men viktigst av alt - alle hundene som er nevnt her er trivelige, flotte hunder i det daglige!

Uansett - det forventes friske, trivelige, arbeidsvillige valper med flott eksteriør. Jeg er på utkikk etter en forvert eller deleier til en hannvalp fra denne kombinasjonen. Valpene blir født i Oslo, men registreres i SKK. Ønsker du å vite mer om Wilma/Dublin eller linjene generelt - ta kontakt :)

Jeg er på utkikk etter et hjem der valpen får den kjærligheten, oppfølgingen og stimulansen den trenger :) Er du interessert i å stille ut eller konkurrere i annen hundesport er det fint, men ikke noe krav. Jeg er behjelpelig med klipp og pass (dersom dette passer for meg) og ønsker å ha mulighet til å stille den ut innimellom.

Ta kontakt på PM eller kathrinegunstad@gmail.com

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*har ikke sett - har ikke sett - har ikke sett*

Moderatorer, kan dere være så snill å lage en eller annen form for sensur på sånne fristende annonser? :|:lol:

Ja det er bare å si i fra om du føler kallet ;)

Om noen forøvrig skulle kjenne noen som kjenner noen etc må dere gjerne dele denne med dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Calzeat Deal Or No Deal, midlertidig Gunnar leter fortsatt etter det rette hjemmet
Tone og jeg ønsker å sette ham ut på fôr eller ha deleie på ham. Han er en herlig type som elsker kos, setter seg gjerne ned og studerer det som skjer rundt seg, men er kjapt med om det er mat eller lek på gang.
Vi er naturligvis behjelpelig med oppfølging, klipp og pass om ønskelig. Om du kan gi ham ett godt hjem, kjenner noen som kan, eller lurer på noe er det bare å høre av deg til en av oss

972097_414208065366097_1975620772_n.jpg

Gunnar 11 uker

969562_414203202033250_1377920276_n.jpg

Gunnar og søster Kela 11 uker

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...