Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundevask-tips utenom dusj?


tm100012
 Share

Recommended Posts

Jeg bor nå et sted uten mulighet til å få dusjet hunden på daglig basis, og det er særdeles lite praktisk nå som våren kommer for fullt. Det er helt j#&¤%!! Det er så ille at jeg forstår jeg må flytte, for denne hundepelsen elsker skitt. Men inntil da...

Jeg må finne alternativer for å få en renere hund når jeg kommer inn, for jeg makter ikke å måke sand og diverse 20 ganger til dagen mer. Noen som har noen gode tips?

Kanskje det finnes spesialhåndkle, superbalsam eller hva som helst som du mener er et bra hjelpemiddel? Jeg vil gjerne vite, samt alle monner drar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåser er visst magien her, ifølge mine treningskompanjonger. En god blåser tørker søla og blåser den ut av pelsen.

Takk for tipset :) Jeg har sett når han har blitt blåst tørr av oppdretteren (en høytrykks-greie med romtemperatur på luften) og selv vann preller av som bare det! Men! Det fyker jo ut i rommet da.. Jeg bor i en liten leilighet nå, og ser for meg et sånt svært stativ og det å blåse hunden tørr inne = upraktisk og sand overalt likevel? Finnes det kanskje en håndholdt tørrer (ikke varmluft) som er sterk nok, som jeg da kan bruke ute på verandaen? Det vil være mer praktisk mtp oppbevaring også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset :) Jeg har sett når han har blitt blåst tørr av oppdretteren (en høytrykks-greie med romtemperatur på luften) og selv vann preller av som bare det! Men! Det fyker jo ut i rommet da.. Jeg bor i en liten leilighet nå, og ser for meg et sånt svært stativ og det å blåse hunden tørr inne = upraktisk og sand overalt likevel? Finnes det kanskje en håndholdt tørrer (ikke varmluft) som er sterk nok, som jeg da kan bruke ute på verandaen? Det vil være mer praktisk mtp oppbevaring også.

Blåserne er jo ikke så store, mer størrelse som en liten støvsuger. Også er jo skjøteledning gull, da kan du jo ta det på verandaen.

Tror noen av blåserne også har sånn skulderstrap :)

Skal definitivt ha blåser selv!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset :) Jeg har sett når han har blitt blåst tørr av oppdretteren (en høytrykks-greie med romtemperatur på luften) og selv vann preller av som bare det! Men! Det fyker jo ut i rommet da.. Jeg bor i en liten leilighet nå, og ser for meg et sånt svært stativ og det å blåse hunden tørr inne = upraktisk og sand overalt likevel? Finnes det kanskje en håndholdt tørrer (ikke varmluft) som er sterk nok, som jeg da kan bruke ute på verandaen? Det vil være mer praktisk mtp oppbevaring også.

Du kan jo blåse ute på verandaen? En håndholdt føner vil ikke være kraftig nok til å blåse skitten ut. En blåser bærer du normalt lett med deg og kan oppbevares i et skap. Jeg har denne: http://www.2dogs.no/product-info.php?pid913.html

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo blåse ute på verandaen? En håndholdt føner vil ikke være kraftig nok til å blåse skitten ut. En blåser bærer du normalt lett med deg og kan oppbevares i et skap. Jeg har denne: http://www.2dogs.no/product-info.php?pid913.html

Det er vel verdt å spise havregrøt i ett par måneder for den der. Enkel prioritering selv for en student ;)

Noen som vet hvor lang tid det tar å føne vekk sand og fukt på en stor og skitten hund?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor lang tid det tar å føne vekk sand og fukt på en stor og skitten hund?

Jeg er veldig glad i min blåser!

Jeg beregner cirka tre kvarter per hund når de har vært badet og shampoonert og på alle vis blitt fullstendig gjennomvåte - og jeg skal ha de knusktørre. Dette er da snakk om berner sennenhund i full pels.

Når vi har vært på søletur og jeg bare vil ha bort overfladisk skit og de ikke er våte inn til huden, kommer du veldig langt på ti minutter på hver av mine hunder - jeg vet ikke hva slags hund du har, og hva slags pels den har.

Jeg har også de som kalles plutoduker, for å tørke av de for eksempel før de skal inn i bilen om vi må kjøre et stykke - plutoduken har god oppsugingsevne og tar til seg mye mer fukt enn det ordinære håndkler gjør.

Det er også noen som mener at mindre skit fester seg til pelsen om du sprayer over med balsamspray før du går på tur, men det har jeg ikke testet selv. Jeg tviler dog på at det har noen betydning i det store bildet - når mine tar sats og stuper ut i det de ser av gjørmehull og gytjebad, hjelper det neppe med litt spray ytterst på hårstråene :D Men det kan jo hende andres hunder ikke er like besnæret av å bli skitne som mine kan være.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...