Gå til innhold
Hundesonen.no

Husk å se på TVN torsdag kl. 2000


Lizzie

Recommended Posts

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Det funket jo bra alt hun gjorde... Men var jo bare grunnleggende altsammen...

Håper det blir mere utfordrende etterhvert...

For noen eiere da.... Hundene fikk jo lov til ALT ingen grenser... Til å med jokke på småunger.... :evil: huffhuff...

Var det fælt at hun snakket om lederskap, rangstige & flokk.?

:? Mennesket over hunden, bare slik det må være............. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funket jo bra alt hun gjorde... Men var jo bare grunnleggende altsammen...

Håper det blir mere utfordrende etterhvert...

For noen eiere da.... Hundene fikk jo lov til ALT ingen grenser... Til å med jokke på småunger.... :evil: huffhuff...

Var det fælt at hun snakket om lederskap, rangstige & flokk.?

:? Mennesket over hunden, bare slik det må være............. :D

Veldig enig med deg! =D>

Hunden min hadde ikke jokka på meg det skal være sikkert. [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funket jo bra alt hun gjorde... Men var jo bare grunnleggende altsammen...

Håper det blir mere utfordrende etterhvert...

For noen eiere da.... Hundene fikk jo lov til ALT ingen grenser... Til å med jokke på småunger.... :evil: huffhuff...

Var det fælt at hun snakket om lederskap, rangstige & flokk.?

:? Mennesket over hunden, bare slik det må være............. :D

Veldig, veldig enig!! :D Artig med slike program! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda bra program det.Skjønner virkelig ikke hvorfor de la hundene inn på soverommet eller badet(!) nei uff! :D

Men synes vi kunne fått sett hvordan hu lærte de sitt feks. fikk jo bare se at hu sa sitt og hundene satt seg. jaja flink var hu vel. å hundene fikk manerer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dama var oppskrytt eller ikke, skal jeg ikke gidde å diskutere, men det hun gjorde virket i allefall. DET er det viktigste. Familien fikk to helt annerledes hunder etterpå.

Jeg vet av erfaring at det MYE, MYE vanskligere å trene eiere, enn hunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synt det var ett ålreit program. Hun greide hvertfall å forklare hvordan de skulle trene. Jeg var ikke helt enig i alt, men alt i alt virka det som et bra opplegg.

Skjønner ikke at noen greier å få SÅ ulydige hunder. Og at de orka å leve med de i det hele tatt :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien til hundene var tåpelige da.. herre. Maken til maktesløse folk..! :? :D

Alle har vært nybegynnere, og alle har måttet gjennom det å LÆRE...

De var kanskje ikke så flinke, og mange av problemene laget de selv, men det blir patetisk å le av dem fordi om.

Jeg synes det var flott gjort av dem å melde seg på programmet, og virkelig vise at de ville ta tak i problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg stusset litt på det der - trodde det var "politisk ukorrekt" i dag, hadde ventet mer "tantete metoder" - unnskyld uttrykket :wink:

Men - uansett et morsomt program, det handlet jo om hund, så det blir nok sett videre fremover også..

:mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men var det egentlig lederskap som var i fokus der da??

Synes det var mer praktisk, en hund som hopper opp på folk i sofaen, får heller ikke være i sofaen - ikke slik at sofa er for ledere... :evil:

men det med at kastrering løser det meste er jeg ikke sikker på.

Spenstig innkalling signal forresten - legg deg ned , så kommer hundene løpende..Gleder meg til å plaske meg ned i søla :wallbash: om henrik ikke skulle høre..tror jeg holder på metoden med å springe motsatt vei, jeg.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men var det egentlig lederskap som var i fokus der da??

Nei , men det ble nevnt, rett ut som det er...

Å ikke tro på lederskap bli litt som å ikke tro på å ha bremser på bilen for min del... Det er bare noe som MÅ være der, ellers blir det jo som i det hjemmet på programmet...

Synes det var mer praktisk, en hund som hopper opp på folk i sofaen, får heller ikke være i sofaen - ikke slik at sofa er for ledere... :evil:

Får ikke hunden opp i sofaen, hvem er det som har bestemt det.? Den som er hudens overstående(lederen). (er man ikke overstående hunden så vil den hoppe opp i sofaen igjen, som idette tilfellet.)

Spenstig innkalling signal forresten - legg deg ned , så kommer hundene løpende..Gleder meg til å plaske meg ned i søla :wallbash: om henrik ikke skulle høre..tror jeg holder på metoden med å springe motsatt vei, jeg.. :D

Nå var vel dette en flott tørr eng en fin sommerdag... :D

Å dette funker jo like godt som å løpe, bare mindre anstrengende..., :wink: hunden kommer for å sjekke hvasom skjer...

Men er såklart bra at de innså problemet å søkte hjelp i stede for å levere tilbake hundene..... =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg stusset litt på det der - trodde det var "politisk ukorrekt" i dag, hadde ventet mer "tantete metoder" - unnskyld uttrykket :wink:

Hvorfor må ett hundeprogram være pk? så lenge det funker så ser jeg ikke problemet egentlig. Hva mener du med "tantete metoder"?

Edit: Faktisk tror jeg det er vanskligere å lære folk hundetrening med PF/NS fordi det ligger så unaturlig til. Tror det er lettere for folk å få lydige hunder med NF/PS faktisk, enn å begynne å forvirre med masse læringspsykologi og vansklige ord.

Så det forundra meg ikke at det ikke var klikkerprogram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke helt "min greie", men greit nok.

Måtte le litt da hun liksom "fikk kustus" på de to hundene "med en gang" - hun holdt jo opp to kyllingbiter foran nesa på dem, at to labradorer setter seg ned for å tigge i en slik situasjon har vel rimelig lite med "kustus" å gjøre... :D

Det jeg synes var mest synd, var at aktivisering ikke ble nevnt med ett ord. Riing, masing, masse slikking osv., stress-greier som sannsynligvis kunne vært løst like godt ved at hundene fikk aktivisering som ved kastrering. Fikk ikke inntrykk av at bikkjene fikk mange oppgaver (bortsett fra å dra småungene overende på tur i gata).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vell mer snakk om menneske trening enn hundetrening der. Jeg kan ikke si at den lille hundetreningen jeg så funket så alt for bra. Som feks "feil" singnalet... Så liksom ikke helt hundens reaskjsjon og det ente vel med kastrering som vist nok fjernet problemet.

Ellers så syns jeg det var enkle ting for å legge forholdene til rette for at eieren skulle få det enklere som antitrekk sele og grinder.

Vel jeg må jo si at det gjor jo deres hverfag lettere og dermed fikk hund og eier en bedre hverdag.

Men muligens(i mitt hode) så burde nok disse hundene fått litt mer aktivisering.. tror dem hadde en ekstrem trang til det så jeg er litt skuffet over at hun ikke viste dem noen form for enkle søk eller noe slikt.

Jeg har vært med på kastrering av hyper seksuel labbis før, det var ikke så mye hjelp i.... Den bare ble fortere feit enn før og hakke mindre aktiv, så jeg lurer på hvordan gutta i serien ser ut etter en stund :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært med på kastrering av hyper seksuel labbis før, det var ikke så mye hjelp i.... Den bare ble fortere feit enn før og hakke mindre aktiv, så jeg lurer på hvordan gutta i serien ser ut etter en stund :evil:

Jeg syns de var feite fra før av jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...