Gå til innhold
Hundesonen.no

Lill's 1 april efit (uten noe aprilspøk..)


tm100021
 Share

Recommended Posts

Dagen startet tidlig, da jeg og lille skulle på raseforedrag :) Skikkelig spennende frokost, havregryn og kaffe, med sonen sjekking! Tror ikke Jaran var superfornøyd, siden vi pleier å ligge og dra oss til klokken ni i sengen, men nå var det å stå opp og fikse isteden :P

uVq4DlfYIBOB0OCWjnKBtOFbf8d3YC9wBKpQQf7H

En time senere mer eller mindre satt jeg i bilen, og dobbelsjekker vesken 10000 ganger før vi kjører ut av gårdsplassen. Jeg er et stort distre surrehodet og har lært meg at jeg MÅ sjekke ting mange ganger!

WeAPKxqDQd102FAAFtibgm4-XvnnJQnwzPtUAtOW

Ankommet foredraget, ikke for sent ute for en gang skyld! Jaran fikk litt mat, og sovnet tvert... Og sov faktisk helt til det var ferdig, måtte vekke han når vi skulle dra :lol: Men, han fikk det inn i underbevistheten mens han sov, så det så :aww: (han kan vel så vidt skimtes nedi der! Kålormen.)

ECOEYLpDBiWeDX5wCjHgHyWecuWx2PB6OdYtK6Gm

Foredraget handlet om Collie historie, fra da rasen begynte å eksistere som rase, frem til nå. Utrolig spennende å høre på, og oppdretteren som også er dommer er fantastisk flink foredragsholder og timene fløy virkelig av sted. Sukk, kunne sittet i sikkert 6 timer til å hørt på!!

yU8VL0byNSpI6uftJ-VAA2KWnYNvDtZQXvmWKSP_

Lunsj pause, med blandt annet terter! Skulle ønske jeg var så flink til å lage colliefigur av sjokolade!

0g3B_E0aaiqJ29FA5SOzKGP2iWrjPuksEoTDwwp9

Hjelpe til med å rydde og vaske etter lunsjen.

cKHf8UXg6mm_o8SqH0Xzt1Fv7vSr58xNXtAPw1JT

På vei hjem var jeg så dårlig, og sulten så endte med å stoppe på en matbutikk. Tenkte jeg skulle ta noe raskt på varmdisken, istedenfor noe burger osv... Kom inn der og kom ut igjen med 2 potetgull pakker, 4 berlinboller (ta 4 for 1...) 1 kg godteri (39 kr kg liksom.) 4 liter brus og en pakke SMØR. Jepp smør, føltes smart ut der og da å handle det i sverige... Høhø. Jeg er ikke akkurat fornuftig når jeg handler i dårlig og sulten... Endte med ingen ting fra varmdisken, og ikke åpnet noe fra posene på vei hjem eller. Smart Lill, smart.

1GEHStfpgqHbgCQWMTKLzUUiJfXOhtMvEfNxxI2d

En time senere er jeg enda i bilen på vei hjem.... Her stod vi i ro og ventet på at vegvesengreie mannen skulle gi oss grønt skilt og la oss kjøre videre.

UYTNZ03L0BTZPKmfZUKF1YNEncxHYVEL0wwqHmmh

Vi har kommet hjem, baby er kjempetrøtt etter å ha spist og blitt skiftet på (tar på å sove på raseforedrag, så sove i bilen, og sove seg igjennom handletur nemlig :lol: ) og Lars har pakket opp varene jeg handlet i sverige og tenker sikkert veldig oppgitt på hvor dum jeg er...

5a9XdxEtgdSdLsFaKFpwoyalLN0NBaSOrcKfcWbe

En time senere sitter jeg ved pc'n, svarer på mailer, skriver lederspalten til klubb bladet og har selskap av frk.lang blå :)

Q7EOCTT-bXE8riEaLmML0gUPqzuhBiC33OyWaZ9e

Sitter og nerder litt enda, på gamle Collies. Den på bildet er helt helt på starten av 1900 tallet og rene engelske linjer som eksisterte da. Veldig forskjellig på hva folk mener nå er "Den ekte engelske Collie"

:)

4KpXyg2TZNVlVIUGFkR-FH4zdOTLSSnMA4ggSewA

Sagt natta til de som sover under trappen (er ikke noe særlig synd på dem altså, de har store tepper på den andre siden men det kan man ikke ligge på når man må se stakkarslig ut!)

wl3oprqnsZhF2DlJafbuCjkquzk3WXKEUWzxoNr7

Så er det natten for meg også nå, vært lang dag :)

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja veldig :) Heldigvis så er han "grei" og aldri noe gråt eller surving ellers måtte vi ha droppet det, siden det ville ha ødelagt for andre :) utrolig morsomt å få lov til å høre på slike foredrag fra noen som har holdt på i over 60 år, og sett og hørt ting jeg kan bare drømme om :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...