Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger hundepass


Wednesday
 Share

Recommended Posts

Det er kanskje ikke så mange her som bor i nærheten av Kristiansand? Men jeg prøver likevel.

Jeg trenger pass/avlastning for to basenjier i sommer! Jeg skal ha tvillinger, og ser for meg at det vil bli vanskelig å gå tur med hundene mot slutten av svangerskapet. I tillegg trenger vi nok litt tid på oss etter at ungene er kommet, på å innarbeide rutiner og venne oss til den nye tilværelsen, og da hadde det vært greit å slippe ha dårlig samvittighet for hundene...

Det er vanskelig å si nøyaktig NÅR vi trenger hjelp. Har foreløpig termin 18.august, men tvillinger kommer gjerne noen uker før. Så per nå kan jeg bare si at hjelpen behøves i juni/juli/august-ish!

Vi vil helst ha hundene i nærheten, slik at de ikke er heeeelt borte for oss... Vi vil jo gjerne at hundene skal hilse på barna så fort som mulig også. Og den ene hunden skal begynne på immunterapi nå straks, og skal derfor ha sprøyter av meg...

Hundene krever ikke stort, bare litt kos og en god tur. Tispa bør nok være hos noen som ikke har tispe fra før!

Det er altså snakk om en 4 år gammel kastrert hannhund, og en 4 år gammel tispe (kullsøsken).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sambo bor i Kristiansand og skulle gjerne hjulpet til!

Men vi får antagelig en tispevalp i mai/juni og da kan det hende det blir litt styrete med passing av en ny hund.. Men tenker du at hundene skal bo hos noen andre eller trenger dere hjelp til tur osv?

Hvis det ikke blir valp så har vi hvertfall større mulighet til å hjelpe til! Men vi håper og satser på at det blir valp her i gården :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, håper jo dere får valp likevel da! :D

Jeg har ikke tenkt så veldig nøye gjennom hvordan det skal gjøres. Det må vi ta med de som eventuelt skal hjelpe :) Men det er ikke noe must at de bor borte, tenker jeg. Det viktigste er at vi får hjelp med turer :) Ikke sikkert det er nødvendig hver dag engang. Men akkurat mens vi er på sykehuset, må de jo være hos noen. Der kan sikkert svigers hjelpe til, men det spørs helt hvor lenge vi må være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, håper jo dere får valp likevel da! :D

Jeg har ikke tenkt så veldig nøye gjennom hvordan det skal gjøres. Det må vi ta med de som eventuelt skal hjelpe :) Men det er ikke noe must at de bor borte, tenker jeg. Det viktigste er at vi får hjelp med turer :) Ikke sikkert det er nødvendig hver dag engang. Men akkurat mens vi er på sykehuset, må de jo være hos noen. Der kan sikkert svigers hjelpe til, men det spørs helt hvor lenge vi må være der.

Det håper vi også! Hehe ;)

Bor dere sånn at det går buss i relativ nærhet? For vi har ikke egen bil, så er litt avhengig av det.. og vi bor på Flekkerøy, så er jo litt kjipt hvis dere bor laangt fra oss i forhold til buss da..

Men ellers har vi helt sikkert mulighet til å hjelpe til med litt turer ;) Det spørs jo litt hvordan valpen er også, men jeg hvis det blir valp så skal jeg ha fri fra begynnelsen av juni frem til skolestart i august. Men da hadde det jo uansett gått an å tatt med en ekstra hund på tur ;) Og det er jo fint for valpen å få venner!

Men nå skal ikke jeg love bort altfor mye altså, må nesten se hvordan det blir med valp i hus og hvordan sommeren blir ;) Men da kan dere ha oss i tankene hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i Vågsbygd, og det går masse busser her :) Jeg vet ikke hvor Flekkerøy er da, kanskje man må bytte buss? Det er forresten to hunder jeg har :) Tispa liker ikke andre tisper, men hun har alltid vært grei med valper. Det er først når tispene blir store hun blir sur ;)

Men jeg forstår at du ikke kan love noe ennå :) Men vi kan jo holde litt kontakt kanskje, og se hvordan det blir? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vågsbygd er ikke langt unna Flekkerøy ;) Eller det spørs jo litt hvor i Vågsbygd, men fra Flekkerøy til Amfi senteret så tar det kanskje 10-15 minutter med buss ;)

Jeg regnet bare med at siden du sa tispa ikke likte andre tisper, at det også gjaldt valper, men jo fler jo bedre :)

Og vi kan gjerne holde kontakten ;) Hvis du trenger noe hjelp før mai (mai=eksamensperiode, så da er det litt stress) til tur eller at det hadde vært ålreit å treffes bare for å hilse på hverandre og hundene, så er det bare å skrike ut iallefall :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært koselig! Når passer det for deg? :)

Tja... Jeg gjør ikke så mye om dagene! Neste uke en gang?

Jeg har hytte i Grimstad og skal nok være der to uker i sommer, så når jeg finner ut av datoer kan jeg sende deg PM og så kan jeg evt ha de litt på feriekoloni :)

Det hadde jo vært fantastisk :D Alt hjelper :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...