Gå til innhold
Hundesonen.no

Grayhound


Kebab
 Share

Recommended Posts

Røyter de lite

hvor mye tur

hjemme

hvor mye mat

pelsstell

De jeg kan tilby

1 times tur hver dag

1 times mental trening eller mer hver dag

sykling

tur på fjellet

har katt

Høres dette greit ut for denne rasen

eller burde jeg vurdere en annen rase?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hyggelig at du har sett på Greyhound. De røyter ikke veldig mye, men endel i røytesesongen. Det hjelper å børste dem jevnlig i den værste perioden. Ellers hvis du gir god kvalitetsmat vil røyting ikke være noe problem.

Dette er en rase som MÅ få løpe fritt flere ganger i uken for å få ut energi. Selv om du går lange turer vil rasen ha et behov for å ta den helt ut og løpe fort. Så bor du i en by, må du ha området hvor du kan slippe hunden. Husk at noen har endel jaktinnstink og kan jage små dyr så du må trene mye på innkalling fra et tidlig stadie. Og du kan risikerer å få en hund med mye instinkt som du kun kan slippe løs på inngjerdede områder.

Hva mener du med Hjemme? Om den kan være alene? De fleste hunder kan være alene hvis de er trent opp til det, men rasen generell er ikke glad i å være alene siden de har et sterkt flokkinstinkt. Men du har katt, så det er selskap. Det er ingen problem å ha katt, men hunden kan jage andre katter utenom.

Ingen pelsstell. Lett å tørke av og dusje. Kun vanlig kloklipp og tannhelse som man må gjøre jevnlig. Ellers ett bad noen ganger i året.

Jeg syns det høres ut som det kan gå fint for deg å ha Greyhound så lenge du har anledning å slippe hunden løs jevnlig. De kan fint være med på både sykkeltur og fjellturer.

Husk at dette er en stor rase med mye energi særlig i oppveksten. Noe kan være ganske sta og ha egne meninger, men alt i alt er rasen ganske så grei å ha med å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da blir det grayhound da :)

Men når er røytesesongen vår-sommer

Og de er er stort plen greie ca 10min gåing fra huset der kan han løpe fritt hver dag de er en del hunder der og der så han er sosial og så blir det mye sykling om sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det at den skal bo ute? Jeg kjenner ikke til tidligere tråder så vet ikke hva som har blitt skrevet. Men NEI en greyhound kan ikke bo ute. De har ikke pels til dette! Og de er flokkorienterte og trives ikke å bo alene ute i en kennel feks. De som har hunder i kennel (feks løpshunder) har flere hunder sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det at den skal bo ute? Jeg kjenner ikke til tidligere tråder så vet ikke hva som har blitt skrevet. Men NEI en greyhound kan ikke bo ute. De har ikke pels til dette! Og de er flokkorienterte og trives ikke å bo alene ute i en kennel feks. De som har hunder i kennel (feks løpshunder) har flere hunder sammen.

Han hadde en tråd om det er lov til å ha hunder ute hele året pga allergi i familien også. Så da får man anta at planene er å ha den ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selfølgelig skal den ikkje bo ute jeg er ikkje gal skal være inne selfølgelig

Og pappa er ikkje alegisk mot hundepels men støv men vi skal bygge en annen stue der han skal være

så hunden får gamlestuen og rommet mitt og jeg vil ikkje hatt hund ute syntes det var dumt uansett, hunden min skal sove i sengen min og være i stuen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...