Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor sover hunden din?

Hilde90

Recommended Posts

Cavalierer hadde jobb i gamledager som varmeputer for den englekse overklassen..

kan jo ikke hindre en hund i å gjøre det den er skapt for..

Klart han ligger i senga da... og varme trenger vi, for han tar mesteparten i av dyna.. haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billy sover i senga, noe han alltid har gjort.

Hmm.. eller... han har vel sovet èn natt i buret sitt, men det var nok et "ulykkestilfelle" fra hans side... stakkaren var så trøtt at han knapt registrerte noen ting.. hehe.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kira sover som oftest i buret (med døren lukket) i stua. Noen ganger sover hun på gulvet på rommet eller i senga mi. Hvis jeg har sovnet i stua blir det til at Kira sover i Saccosekken sin på stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hos oss sover veslejenta enten i senga eller i buret sitt som står på soverommet. noen ganger er hun så trøtt at hun gidder ikke vente på at vi skal legge oss. da tusler hun i buret sitt, og når vi endelig har lagt oss så klarer vi ikke å lokke henne opp i sengen hvor enn mye vi maser..pussig. men mesteparten av tiden ligger hun i sengen.

eldstegutten pleide også å ligge i sengen (selv om han er betydelig større enn veslejenta) men sluttet plutselig med det en natt når vi holdt på å pusse opp soverommet, og hadde soveromsdøren av hengslene. og siden har han ikke sovet på soverommet (eller i sengen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine sover i senga. Tinka har egen pute ved siden av min og sover under dyna. Det henger igjen fra før hun begynnte på medisine for epilepsi. Jeg ville ha henne helt nær for å våkne når anfallene kom. Nå kommer de sjeldnere, og vi e flinkere til å takle dem.

Pia sover på andre siden av meg. Taco sover i fotenden. cNå som Tinka har løpetid har jeg satt ett stoffbur i forenden til han,

Frisbee sover nok av og til på golvet ved siden av senga, fordi han blir for varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har hunder i sengen, synes dere ikke at det er ekkelt med tanke på alt de tråkker i?

Fortauer og gater er jo fa** fulle av spyttklyser og dritt.

Som 19 åring tenkte jeg ikke på det.

Det får jeg svi for nå.

Det er en grunn til at sengetøyet blir skiftet ofte, og bikkja har teppe som han ligger på.

(Hei forresten. :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka sover hvor hun vil.

Som regel begynner hun natten i sengen min og når det blir for varmt legger hun seg på gulvet ved sengen min, der har jeg brettet en dyne i to og har ti magnetmadrasser oppå der igjen så hun ligger mykt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luna har sitt eget hjørne her på rommet mitt, der er det en hundeseng, teppet og en kasse som lekene hennes er i, på veggen er det bilder, sløyfe fra barn og hund og aussie brevsett på stolpen der. Der pleier hun å sove ellers sover hun i senga mi. Eller på en dyne som er bretta å ligger på gulvet. :D

IMG_0191.jpg Her ser dere litt av plassen hennes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge sover i senga :oops: sammen med medmeg og min samboer. Vi har en seng på 1,80 cm og to små hunder som ligger på tvers slik at vi våkner med mindre en halve senga på deling og hunder på rygg i resten av senga. Gjerne med en dyne de har "stjålet" i løpet av natten. (Stort sett min samboers dyne......)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipsen sover i senga vår. Gjerne med ryggen presset inn i meg og beina mot ryggen til gubben. Eller med hodet på puta og en snorkende snute mot øret mitt. Jeg synes det er kjempekoselig å ha han der. tenk på alle de stakkars menneskene i verden som ikke har en hund i senga si da dere! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...