Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken rase?


echo

Recommended Posts

hmm synes ikke det ligna en ridgeback, ligna mer på en schaeferblanding/malinoisblanding eller noe lignende synes jeg da ;)

Enig med deg. Kan til og med være en renrasa malinois av brukslinjer for alt jeg vet - de varierer visstnok mye i utseende.

Rhodesian ridgeback er det neppe - da må den være mye utblanda. Feil hode, ører, hale, pels, størrelse, beinstamme - det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg. Kan til og med være en renrasa malinois av brukslinjer for alt jeg vet - de varierer visstnok mye i utseende.

Rhodesian ridgeback er det neppe - da må den være mye utblanda. Feil hode, ører, hale, pels, størrelse, beinstamme - det meste.

Forresten mener jeg å ha vært borti rykter om at det skulle være blandet inn amstaff eller apbt i noen malinois-linjer... Tror verken det ene eller det andre om hvorvidt det er sant, men bare tanken på at norsk politi skulle ha en amstaff-blanding i sin tjeneste (kanskje til og med uten å være klar over det?) er jo litt fornøyelig, da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malle vil nå jeg tro...Har da aldri sett en RR med slik hale ;)

Han har ørene bakover,det er derfor bildet er litt forvirrende.

Jeg har da aldri hørt om at det skal ha vært blandet krims -krams inn i mallen?Hvorfor i alle dager skulle man gjort det? :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg så god peiling på malle, men jeg syns det ligner mest på det. Selv om jeg syns pelsen virker i mørkeste og glatteste laget - men som sagt er ikke jeg noen malle-ekspert heller.

Dessuten er det mye mer sannsynlig at en malle er en bombehund enn at en RR er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da aldri hørt om at det skal ha vært blandet krims -krams inn i mallen?Hvorfor i alle dager skulle man gjort det? :-o

Nei, spør ikke om noen referanser - tror det ble nevnt i forbifarten på et eller annet forum - også synes jeg hunden på bildet hadde et nokså kraftig kjeveparti (om det da skulle være en malle)... Hvorfor noen skulle blande inn noe? Hakke peiling på noen av rasene eller bruksområdene deres, så jeg hakke anelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...