Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp og bjeffing.


Floyd
 Share

Recommended Posts

Hei.

Er oppi en liten problemstilling.

Eg har skaffet meg en jaktcocker og den har hatt en tendens i det siste til og bjeffe på min andre hund, en ridgeback hannhund.

Han bjeffer ofte når han kjeder seg og er oppspilt. Virker som han prøver og få hans oppmerksomhet. Ridgebacken min ungår helst valpen men har også nå begynt og bjeffe. så nå er det utviklet seg til eit lite bjeffekor.

Så til poenget, hva burde eg gjøre. Eg hadde jo først tenkt og unngå og gi han oppmerksomhet for det, bare overse. Men så er det jo slik at ridgebacken stemmer i med han. så han får jo allerede mykje oppmerksomhet frå han. så han er begynt og bjeffe meir...

Eg har også prøvd og unngå situasjonen, men det er veldig vanskelig.

Så til problemstillingen, hva burde eg gjøre?

noken tips? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått og henta den når den begynner og gitt en time out, enten på et annet rom/i bilen/i buret etc om du har mulighet, viss ikke bare hatt på båndet og tatt en time out ved din side til den stresser ned litt. Og evt også gått inn med en verbal korrigering viss det funker. Viss det ikke funker så er det bare dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...