Gå til innhold
Hundesonen.no

Konkurrere i Sverige?


Teserere
 Share

Recommended Posts

Jeg kommer kun hjem 2 måneder i sommer, selvsagt de månedene det er konkurransetørke i Norge. Så jeg tenkte å se over til naboene om de kanskje har litt større utvalg, både i lydighet og agility. Er det noen som har konkurrert der og kan fortelle litt om hvordan det foregår? Må man melde seg inn i SKK feks? Hvordan melder man på og finner stevner? Er det flere sider enn skk sin? Alt tas imot med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor jo i Sverige så jeg har aldri konkurrert noe annet sted. Det holder at du er medlem i NKK. Alle konkurranser finner du på sbktavling.se Der skaper du en konto og melder på i fleng :) Det er nesten litt for enkelt da du kan betale med Visakort.

Reglene for Lp er litt annerledes enn i Norge så du bør lese igjennom dem innen du melder på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre lp stevner i Årjäng blir jo de som er nærmest for dere :) Men jeg vil anbefale dere å gå inn på "avancerad sökning" og be om stevner som arrangeres av Värmland-Dals disrtrikt for det er det som "sokner" mot den delen av den norske grensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De klubbene som ligger ikke alt for langt unna Oslo/Østfold er:

Årjäng (min hjemmeklubb)

Arvika

Bengtsfors (veldig trivelig klubb å konkurrere på)

Ed

Mellerud

Forshaga
Karlstad
Kil

Hammarö
Säffle

Torsby
Sunne
Hagfors (er vel kanskje litt langt)
Munkfors (litt langt)

Kristinehamn (ca 15 mil fra grensen)

Grums
Åmål

Dalslandsklubbene (Bengtsfors/Ed/Mellerud/Åmål) bruker å ha en ukes tid i strekk med stevner nesten hver dag.
Årjäng og Arvika har gjerne dagene etter hverandre

Nå snakker jeg Lp stevner, hvilke agilitystevner som er planlagt har jeg ikke oversikt over, men det er bare at dere kikker på Sbktävling

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har konkurrert i agility i svergie, og det er ganske likt som i norge, men et påmeldingssystem gjennom sbk tavling som er mye enklere og bedre enn i norge =)

Må vell sende kopi av stamtavle til de, for å kunne få reg. resultatene du får (vi måtte det i fjord før stevne)

Når vi som er norsk konkurrerer går vi for norge, og ikke klubben, så nkk holder som medlemskap.

Det er nye regler om å ta hund inn fra svergie nå iforhold til ormebehandlingen (er vell lagt ut egen tråd om det evt. se på mattilsynet er det vell)

Kan ikke komme på noe annet som er å huske på. De stevnene jeg har vært på er det stikkprøver på vaksiner, så helsebok må være med. (bør den vell uansett på stevner og spes. utlandet)

Opprykk går pr. prosent av startne der, og ikke som i norge, men reglene finner du jo lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enten en utskrift fra "mine sider" der du kan styrke at du er medlem i NKK eller medlemskort. De som har NOX-registrerte hunder må også ta med det beviset (Heter "tävlingslicens" på svensk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...