Gå til innhold
Hundesonen.no

Må få ut litt sinne her.../:(


Wheaten terrier

Recommended Posts

Jeg begynner å få fordommer her! Alle de schäferne jeg har møtt hittil har hatt noen problemer med gemyttet eller nervene, men før så har det bare vært småglefsing etter Tjorven eller jeg har sett dem på avstand, men i dag angrep en Tjorven når hun var ute på tur og beit henne i ryggen.

Det var ikke jeg som var med henne, og det var kanskje like greit (hadde sikkert blitt litt småpanisk), men pappa fikk ihvertfall hunden bort, og Tjorven slapp fra det uten fysiske skader så vidt jeg kunne se da hun kom hjem, men jeg er ikke sikker hvordan hun komer til å huske det. Virker litt pjusk, men jeg tror ikke hun fikk skrekken eller noe sånt, selv om hun kanskje blir enda litt mer på vakt ovenfor fremmede hunder neste gang.

Hun eieren har jo ikke kontroll over den hunden!! :evil: Og den sprang løs. Har truffet den to- tre ganger før, men det er første gang den har bitt.

Tydelig at hu ikke har noen kontroll over den hunden. :evil: :evil:

Voksne hunder som angriper valper har et problem :evil:

(Ingenting vondt om dere som har helt fine schäfere med godt gemytt, har bare dessverre ikke fått møtt sånne schäfere enda... Måtte dessuten få ut litt sinne :evil: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å få fordommer her! Alle de schäferne jeg har møtt hittil har hatt noen problemer med gemyttet eller nervene, men før så har det bare vært småglefsing etter Tjorven eller jeg har sett dem på avstand, men i dag angrep en Tjorven når hun var ute på tur og beit henne i ryggen.  

Det var ikke jeg som var med henne, og det var kanskje like greit (hadde sikkert blitt litt småpanisk), men pappa fikk ihvertfall hunden bort, og Tjorven slapp fra det uten fysiske skader så vidt jeg kunne se da hun kom hjem, men jeg er ikke sikker hvordan hun komer til å huske det. Virker litt pjusk, men jeg tror ikke hun fikk skrekken eller noe sånt, selv om hun kanskje blir enda litt mer på vakt ovenfor fremmede hunder neste gang.  

Hun eieren har jo ikke kontroll over den hunden!! :evil: Og den sprang løs. Har truffet den to- tre ganger før, men det er første gang den har bitt.  

  Tydelig at hu ikke har noen kontroll over den hunden. :evil:  :evil:  

Voksne hunder som angriper valper har et problem :evil:  

(Ingenting vondt om dere som har helt fine schäfere med godt gemytt, har bare dessverre ikke fått møtt sånne schäfere enda... Måtte dessuten få ut litt sinne :evil: )

'

samma har sjedd med min hund, vega varbare valpen da en SVÆR shæfertispe angrep hu så hu hyyyyylte, huff hun er kjemperedd den shæferhunden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...Har desverre hatt litt vel mange negative opplevelser med den rasen i forhold til mine hunder jeg og.At jeg passer litt nøyere på pelsen når det er schæfer eller schæferblandinger vi møter på er ikke til å komme bort i fra..Men liker faktisk rasen godt for det.. :wink: Nydelige dyr så lenge ryggen er så noenlunde rett og så har de et vakkert ansikt.

Søsteren min har en schæferblanding nå :moren er schæfer/elghund faren er ren schæfer etter hva jeg har skjønt.Og huner en alldeles praktfull liten skapning :D

Får håpe det går bra med Tjorven.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ann eier før Chicka evt får lov til å hilse eller leke med en Schafer, pga jeg har sett og hørt så mye negativt om dem.

Vi har en mann som eier en Schafer ca 10min fra oss, han har utrolig flott kontroll og kontakt med sin Schafer, det har han alltd hatt på alle hundene sine, mena naboen min som har Schafer har ikke så kontroll og dressur på sin, veldig synd, for det ødelegger for alle andre med denne rasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min hund får ikke leke med schæfere. Har kun opplevd EN eneste grei schæfer av alle jeg har møtt.

Det er vel litt å dra alle under samme kam(skrives det ordtaket sånn?), det finnes mange stabile shcæfere, akkurat som det kan finnes ustabile f.eks bichon friseer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel litt å dra alle under samme kam(skrives det ordtaket sånn?), det finnes mange stabile shcæfere, akkurat som det kan finnes ustabile f.eks bichon friseer.

jaja... men jeg har blitt så skeptisk pga mange skumle hendelser. derfor holder jeg min hund unna schæfere. Jeg har hatt slike erfaringer som gjør at jeg er forsiktig. Har ikke noe med rasen. Bare syns det er rart at sååå mange schæfere er ustabile...l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De schäferene som jeg har truffet har alle hatt et flott gemytt. Skal legges til her at de som jeg har hilst på flere ganger er eid av instruktører. Har hørt mye negativt om schäfer, og er litt ekstra på vakt når vi har truffet hunder av denne rasen, men enda ikke møtt noen som kan bekrefte ryktet ;) Ei venninne eier forresten en blanding med mye schäfer, og mer fantastisk gemytt på en hund er vanskelig å finne:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også dårlig erfaringer med alle shæfere jeg har møtt. Enten at de bjeffer som tulliger alle, eller er aggressive mot andre hunder, eller ikke kan slippes løse fordi eieren ikke tør. Hera ble også angrepet ev en shæfer da hun var liten valp. Er skepisk til shæfere ja. men det er jo ikke så rart. Men de er kjempenydelige å se på da!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også dårlig erfaringer med alle shæfere jeg har møtt. Enten at de bjeffer som tulliger alle, eller er aggressive mot andre hunder, eller ikke kan slippes løse fordi eieren ikke tør. Hera ble også angrepet ev en shæfer da hun var liten valp. Er skepisk til shæfere ja. men det er jo ikke så rart. Men de er kjempenydelige å se på da!! ;)

I hear ya! Odin er nettopp ferdig med sin antibiotikakur nr to på løpende bånd omtrent... :evil: Han ble angrepet bakfra av en svær hanne - heldigvis hadde han dekken på seg, så det tok det meste. Men fremdeles ser han (14dager etter) ut som en dromedar, med en svær kul på ryggen.

Tann som kom 1.5cm ned i muskelen - heldigvis er ryggrad ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! bra han ikke ble redd i ettertid da! Ikke rart man får fordommer mot shæfere når man stadig hører slike episoder. Hera var redd hunder fra før og etter angrepet tok sosialiseringen mye lenger tid pga det. :evil: Og det sitter lenge i slikt. Hva er det egentlig med shæfere siden så mange gjør sånnt?

GOd bedring til Odin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, håper alt er bra med Tjorven.. Håper ikke hun får noen varige men.

Og God Bedring til Odin.

Har selv ikke møtt en ustabil schæfer enda, men så er det ikke så mangen Schæfere rundt her heller da.

De rasene jeg har hatt uheldige opplevelser med er Akitaer, Napolitansk mastiff, flat coated, Border Collie og dachs. (Borderen var vet'n sin hund)

Og de rasene skulle ta Diego når han var valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så synd at så mange har så mye negative erfaringer med rasen... og det gjer arbeidet vårt som sereiøse eiere mye vanskeligere.. Vi blir aldri kvitt sånne reaksjoner så lenge desse tingene skjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt ei shæfer tispe med Kali og det er den snilleste hunden jeg har møtt. Hun er akkurat som en mor for henne, går å passer på henne hele tiden ;) Men jeg har hørt mye dumt, så jeg er litt skeptisk før hun får lov å hilse.

Stakkar Tjorven ;) Håper det går bra med henne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så synd at så mange har så mye negative erfaringer med rasen... og det gjer arbeidet vårt som sereiøse eiere mye vanskeligere.. Vi blir aldri kvitt sånne reaksjoner så lenge desse tingene skjer..

Ja jeg tenker på deg og han mannen jeg vet om som har flotte Schafere, hvor vanskelig det må være for dere som faktisk har snille og trente dyr.

Keep on the good work!!! =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er synd at det er så mange som har dårlige opplevelser med schæfere, for det finnes så mange flotte schæfere egentlig. Vi hadde med oss en kamerat som har schæfer på hytta i helga for en rolig nyttårsfeiring og Pia som er en liten papillonvalp på 6,5 mnd og litt over 2 kg (altså ganske liten) forguder schæferen (en hanne) og han er kjempe glad i henne, de leker sammen og hannschæferen behandler henne som sin egen valp. Så ikke alle schæfere er så fæle. Riktignok så er ikke hann schæferen så glad i Zander, men det er pga at Zander er hanne og som schæferhannen rett og slett ikke går overens med. Men det har jo ikke noe med gemyttet å gjøre da!! faren min hadde to schæfere før og de var kjempe snille mot andre hunder også, så ikke alle schæfere er fæle ;) men det fins antakeligvis en del schæfere med dårlig gemytt,akkurat slik som det gjør med alle andre raser :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! bra han ikke ble redd i ettertid da! Ikke rart man får fordommer mot shæfere når man stadig hører slike episoder. Hera var redd hunder fra før og etter angrepet tok sosialiseringen mye lenger tid pga det. :evil: Og det sitter lenge i slikt. Hva er det egentlig med shæfere siden så mange gjør sånnt?

GOd bedring til Odin.

Vel, han gikk normalt forbi shæferen etterpå...men etter det skjedde,så har han ikke møtt en eneste shæfer, så det gjenstår jo å se om han reagerer... Han er normal på andre hannhunder, slik han var før det skjedde,og det er jo bra da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk tilgode å møte en eneste av disse "Schäferene fra h*lvete" som alle prater om - har bare møtt stødige, flotte hunder som har taklet både omgang med voksne, barn og firbente av andre raser.

Jeg har kanskje vært heldig da, når jeg ser alle dårlige erfaringene fra andre.. Synes Schäfer er en flott rase, jeg!

:D

- HeliX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm schæfer er en rase jeg har vokst opp med og kunne godt tenkt meg en selv men siden far i huset er redd dem(ble angrepet som liten) så har jeg respekt for det.

Selv har jeg sett mye rart av schæfere, både snille og ustabile, har selv hatt hund(død nå) som ble løftet opp etter ryggen da en shcæfer angrep han som etter det hatet alt av schæfere han så. men kan ikke si at alle hunder av den rasen er gal i hodet av den grunnen, noe jeg vet da jeg har hatt med mangen schæfere å gjøre opp igjennom tiden.

Men en ting jeg har lurt på er hvorfor schæfere alltid angriper sin " motstander" bakfra, jeg har sett mangen schæfere sloss med andre hunder og kan si at det bare har vært en gang jeg har sett schæfer som gikk på sin motstander forfra.

den eneste hunden jeg har sett som har gått på forfra var naboen sin hannhund som fikk en motstander jeg absolutt ikke unnte han å få da han var en liten schæfer på rundt 23-25kg.

jeg gikk tur med han også kom det noen som jeg visste hvem var med sin hissige hannhund av en bernersennen hund løs og jeg ropte at de måtte kalle inn hunden sin og få bånd på den, og når eier ignorerte meg totalt så slapp jeg schæferen løs siden jeg viste at det ville bli en kamp uansett.

Schæferen vant overlegent noe jeg aldri hadde trodd da den andre var mye større og tyngre men gikk i fra plasen haltendes da den andre bet han skikkelig i bakfoten(schæferen var på forhånd plaget grunnet hd så det gjorde ikke saken noe bedre da den andre hunden hang seg fast i bakfoten hans).

dagen etter så traff jeg de samme personene igjen på tur med hunden(i bånd denne gangen) og da sa de at de måtte reise til dyrelegen og sy tungen til hunden sin, huff tenkte jeg sånn går det når ikke folk gidder å ha hunden sin i bånd når de meget godt vet at hunden ikke tåler trynet på andre hunder. Når hun sa det så bare så jeg på henne og så det er ikke min feil at du ikke gadd å kalle inn hunden og jeg står ikke å tviholder på en hund når jeg vet at den som kommer mot oss garantert ikke kommer bort for vennlighetens skyld men kommer for å sloss.

Det hører nemmelig med i historien at den hunden angrep en Husky som jeg hadde hatt hjemme hos meg og eier hadde hentet og var på vei hjem bare noen uker før. denne huskyen var svær i forrhold til standarden(70cm høy) og hadde ikke eieren til huskyen grepet inn og kastet den berneren vekk i fra sin hund så hadde hunden hans tatt livet av den, det endte med at eieren til huskyen måtte til legen da berneren hadde bitt han i kneet(som ikke var bra fra før av, hadde blitt knust i motorsykkel ulykke noen år tidligere) og bitt sårene var så dype at han måtte til lege for å sjekke foten for å være sikker på at det ikke var noe gale i kneet.

etter det fikk jeg beskjed av han som eier huskyen at hvis jeg traff på den hunden løs og jeg hadde huskyen med meg så mått jeg bare slippe hunden for han ville ikke at jeg skulle bli skadet, og skjedde det da noe så skulle han ta på seg det ansvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så synd at så mange har så mye negative erfaringer med rasen... og det gjer arbeidet vårt som sereiøse eiere mye vanskeligere.. Vi blir aldri kvitt sånne reaksjoner så lenge desse tingene skjer..

Helt enig ricco, sliter med det samme med rottis-ryktet også, så vet godt hvordan det føles å hele tiden få fordomer slengt etter seg... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...