Gå til innhold
Hundesonen.no

SKK Malmö


HHC
 Share

Recommended Posts

What? Tell me more :)

-Skiltingen var überdårlig, så vi endte opp på en parkering ganske så veldig langt ifra hallen (og jada, det stod vakter der og de sa ingenting). Masse betaling ville de også ha. Kom nærmere hallen med alt pikkpakk og der var det fler parkeringer med god plass..

- Hallen hadde ingen adresse til gps'en.

- hallen vi var i hadde så dårlig lyd at vi kunne ikke høre hva ringsekretær sa når denne var inni ringen og vi stod rett utenfor ringbåndet. Når vi var inne i ringen så prøvde dommeren å si noe til oss der vi stod oppstilte, men ingen hørte noe da heller... I tillegg var vi så heldige å være nabo med agilityringen. Der er det naturlig nok en del lyd, så hjernen fikk kjørt seg. Dommeren i vår ring var fler ganger borte hos noen av deltakerne som stod og ventet på tur, hundene deres stod og bjeffet og bjeffet.....(Dommeren hørte ikke selv hva hun dikterte til skriver..)

-trangt inne!!

Vi følte vel egentlig at hele greia var en gigantisk byggeplass, alt var halvferdig og ingenting merket...

Reiser heller til Sofiero igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føltes som om vi måtte gå flere km fra parkeringsplassen, trangt som **** inni hallen (jeg bærte mine der inne liksom) verdens minste luftegårder (fant vel bare en egentlig) dårlig lyd, lys og det lukta ikke godt :lol: Vi hadde heldigvis vært der dagen før for å sjekke hvor det var, så fant fint frem på selve dagen (men dagen før så kjørte vi vel feil i rundkjøringen 10 ganger eller no :lol: ) Jeg utbryter jeg ser den, jeg ser den, C banner og lurer på hvordan i ******* vi kommer oss dit :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føltes som om vi måtte gå flere km fra parkeringsplassen, trangt som **** inni hallen (jeg bærte mine der inne liksom) verdens minste luftegårder (fant vel bare en egentlig) dårlig lyd, lys og det lukta ikke godt :lol: Vi hadde heldigvis vært der dagen før for å sjekke hvor det var, så fant fint frem på selve dagen (men dagen før så kjørte vi vel feil i rundkjøringen 10 ganger eller no :lol: ) Jeg utbryter jeg ser den, jeg ser den, C banner og lurer på hvordan i ******* vi kommer oss dit :lol:

OMG jeg hadde glemt den bittebittelille stinkende luftegården! Og ut fikk vi jo IKKE lov å gå for å lufte! Snakk om å være midt på en byggeplass..

Veterinæsjekken var også ganske spesiell. Etter å ha stått i ganske lang kø, så ble vi møtt av en dame som satt på en stol og greip tak i halsen på hundene når de passerte. Hun klemte et par ganer på halsen også var det fri bane.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja - la meg oppsummere slik:

Grei parkering ikke langt unna.

1km kø til veterinærkontroll i -9 grader. Stod der i nærmere 30.min.

Short på tepper, vi fikk kun et diagonalt. Håpløst å stille opp og løpe på gulvet uten dette.

Så ja - føler meg litt snytt for pengene jeg betalte sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...