Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan gikk nyttårsaften for deres firbente venner?


Nina

Recommended Posts

Hvordan gikk det med deres hunder ikveld? Vet at det er mange med valper som opplever nyttårsaften for første gang i år...

Ero har sovet gjennom nyttårsaften. La han i elleve tiden også gikk vi ut kl hal 12. Har vært innom å sjekket, men da sov han så søtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Ingen stor reaksjon. Åpna verandadøra en liten stund for å ut å se, han fikk velge om han ville ut eller ikke. Da han kom ut så han på rakettene, og ville aller helst fange dem, så han hoppet og bjeffet bittelitt. Da fant jeg ut at jeg måtte ta han med inn igjen. Etter det skulle han så absolutt ut å fange de "små ballene" som fløy i lufta. Men ignorerte han og gjespa når han hoppa på døra, da roa han seg. :D nå ligger han å sover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kite taklet første nyttårs aften kjempe bra,lå og sløva av seg selv(brukte ikke noe).

Men i år!!!!!

Han ble livredd,og da hjalp det ikke at halve flokken sto ute og hoia og skrek(hurra!!!),jeg var den eneste inne sammen med han,han var helt forstørra,løp rundt i hele huset og stressa skikkelig!

Fikk roet han ned litt-tente stearinlys,litt røkelse og rolig,deilig musikk-tenkte:det hjelper på meg,kanskje det hjelper på bikkja,joda-det gjorde det!

N :D å har han det bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balder har vert bittelitt redd de høyeste smella, men ikke noe ekstremt. Det hele har gått ganske fint, og han gikk tilogmed ut på terassen selv 10 over 12 for å se raketter mens jeg var inne(han klarer å åpne de fleste dører selv) :D

Hunden til moren min derimot har knurret og bjeffet og har det ikke så bra med seg selv når det smeller som verst,men han har fungert fint frem til 5-6 tida i dag. Han er en hittehund og ble funnet 2 januar i fjor med en taustump rundt halsen, han har mest sannsynlig slitt seg på nyttår i fjor og vært på vandring i to dager så han har god grunn til å være redd stakkars ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miko ble litt redd når de største smella kom :?

Tror han aldri har spist så mye agurk og hunde-namme på en gang.

Gjett om han skal røyke meg ut av rommet i natt smoke, han sover nemlig i bur rett ved sia senga mi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hennes første nyttårsaften i tettbygd strøk, og det gikk kjempefint ;) Hun lå og purka stort sett hele kvelden.

Derfor dristet vi oss ut klokka 12 for å se på rakettene. Hun benyttet da anledningen til å stjele og spise middagsrestene fra kjøkkenbenken...

Ja ja, et greit tegn på at hun ikke var redd i alle fall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til hvordan Sofus var igår, så gikk dette fullstendig strålende!!! Er kjempe lettet nå, for å si det mildt!

Men han koblet helt ut etter at det virkelig smalt til i 24 tiden, DA begynte han endelig å gomle helt avslappet på all godisen jeg hadde kjøpt inn til ham ;-) Når han stresser, så kan han dessverre ikke spise det beste han vet i hele verden, det er nemlig komplett umulig for ham!

Men jeg er som sagt strålende fornøyd. Ingen hale mellom bena, ingen skjelving (som skremte meg sinnsykt igår) og ingen "hysterisk" løping rundt om kring. Bare rimelig nysgjerrig og opp på to i vinduet når det hadde vært en lyd ute :-)

Nyyyyyydelige gutten min!

Takk for det gamle da dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Billy gikk ut 23.45 eller noe, først var han i bånd, men ingen reaksjon.

Bare gikk rundt og snusa i snøen o.l.

Så jeg slapp han løs sammen med de andre, de bare løp rundt og lekte. Brydde seg oiverhode ikke noenting. De la vel knapt merke til det... hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hera var smånervøs og rastløs utover ettermiddagen. Men så kom Buster og vi dro ut og lekte, da brydde hun seg ikke om de rakettene som ble sendt opp. Gikk bra også uteover kvelden når vi hadde besøk. Dro ut i halv 12 tiden og da ble hun mer redd. Plutselig ble det mange raketter i nærheten, så hund ble redd. Derfor sendte jeg henne inn. Så etterhvert kom Buster også inn, og jeg gikk inn og hold hundene med selskap så rakettene i vinduet. Etter alt ble sendt opp ble hundene normale igjen. Så gikk ganske bra egentlig. Selskap hjalp tydeligvis. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buster taklet det bra. Han var ute til de begynte å tenne raketter ved siden av oss. Orket ikke pushe lykken lengre. Men han stresset visst litt inne å pep, men det var vel fordi vi var utenfor ( han var inne sammen med hera å elisa), og han helst ville til oss. Men han roet seg raskt ned. Ca halv ett lå begge hundene strak ut å sov, ikke at det varte så lenge for turtelduene bare må plokke på hverandre etter en viss tid :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kira (som som er nå 7 mnd) reagerte ikke i det hele tatt. Var ute med henne en tur i 22.00 tiden og da smalt det ganske så masse. Bor også i tettbygd strøk. Brydde seg ingenting. Det var godt :-)

Da jeg og familien gikk ut 23.30 lå hun i buret. Gikk altså over all forventing :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppførte seg helt som normalt fram til midtnatt, da tok det kraftig av med rakettene, og han ble småstressa. Mens jeg så tv så lå han sammenkrøket i gangen ca 5 minutt, men jeg tror han fikk tenkt seg om at det ikke var farlig, for etterhvert så kom han å la seg på plassen sin i stua, og slappet helt av resten av natta. Så jeg er fornøyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke helt. Jeg var ikke hjemme i går, og søstra mi hadde gått ut. Men hun sa at før hun gikk hadde ikke Tinka gitt en eneste lyd, og hun var helt normal, og søstra mi gikk ut i halv-tolvtida, så da hadde Tinka hørt en del raketter allerede. Gikk vel greit tenker jeg. Det gjorde jo det de siste to årene. Gikk ut en tur med henne da jeg kom hjem, og da var hun i alle fall helt som normal. Neste år er det sikkert ikke noe problem å ta henne med ut i tolv-tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...