Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan starter man?


Raya
 Share

Recommended Posts

Hei :)

Jeg og min lille Viktor har veldig lyst til å begynne på lydighets"greier" og agility og hele pakka, men hvor begynner man?

Jeg er helt ny på dette med konkuranser og kurser og det som hører med, fullt mulig jeg til og med har lagt innlegget feil :P

Så jeg tar imot all hjelp jeg kan få! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teoretisk sett er det bare å gå inn på lydighetstreglementet på NKK sine nettsider og deretter lære hunden øvelsene i klasse 1 og deretter videre oppover.

Praktisk sett kan det være lurt å finne en gruppe å trene med, finne ut hvordan en "perfekt" utført øvelse ser ut og finne ut hvordan man lærer hunden nettopp dette. Deretter trene til det sitter i mange forskjellige sammenhenger. Med andre ord, en veldig typisk hobby!

Som det sikkert kommer masse tips til under her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er dette med omplasseringshunder? Må vi vise frem stamtalve? For det har ikke vi, iogmed at han er omplassert og vi ikke får drive avl på han. Eller er dette noe som kan gis til nkk eller hvem som skal ha det, så er det "greit"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er helt blank, så er det smarteste å gå kurs, kurs og kurs :). Du trenger ikke noen registrering på hunden for å være med på kurs og treninger i en hundeklubb, men dersom du skal konkurrere etterhvert, så må han være registrert i NOX-registeret hos NKK.

Men altså - kurs i alle former og fasonger er smart bare for å lære seg hvordan hunder lærer, lære seg litt teknikker på å lære inn ting - og ikke minst få se hvordan ulike øvelser faktisk skal utføres og se ut i en konkurranse :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...