Gå til innhold
Hundesonen.no

Deaktivere tastatur på laptop?


Raksha
 Share

Recommended Posts

Går det an? Har en pc jeg ikke gidder å bruke penger på å reparere, den mangler noen taster og det er sølt cola i tastaturet - så da lurer jeg på om jeg kan deaktivere tastaturet som er på laptopen (uten å deaktivere musepaden? for da kan jeg jo bare legge eksternt tastatur oppå når jeg bruker den.

Er en asusmaskin om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter alltid med pcen i fanget, så tenkte det var greit å deaktivere for å kunne ha det nye oppå og ikke være redd for å presse på taster på det ødelagte - men ser jo ut som det går greit uten deaktivering. Fant noen filmer på youtube, men ingen for windows 7. Men om ingen glupinger kommer med et svar så lar jeg det bare være enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Du kan alltids gå inn på "enhetsbehandling" skriv det i startmenyen nede til høyre. Velg rett tastatur ( det interne ) , driver og avvinstaller. ( deaktiver om du får opp det alternativet ). Det er mye mulig du med denne metoden får opp melding på oppstart at den finner ukjent hardware e.l. og må velge det vekk. Litt usikker, du får bare prøve og oppdatere her hvordan det går..

Glupis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan alltids gå inn på "enhetsbehandling" skriv det i startmenyen nede til høyre. Velg rett tastatur ( det interne ) , driver og avvinstaller. ( deaktiver om du får opp det alternativet ). Det er mye mulig du med denne metoden får opp melding på oppstart at den finner ukjent hardware e.l. og må velge det vekk. Litt usikker, du får bare prøve og oppdatere her hvordan det går..

Glupis.

Prøvde det tidligere, og måtte restarte maskina og vips så var driverne på plass igjen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Prøvde det tidligere, og måtte restarte maskina og vips så var driverne på plass igjen :lol:

Akkurat ja, men da avinstallerte du driver?

For jeg får ikke lov å deaktivere enheten her, det jo det du ønsker. Det får du kanskje når du har koblet til eksternt tastatur?

Om ikke det virker vet jeg ikke. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ja, men da avinstallerte du driver?

For jeg får ikke lov å deaktivere enheten her, det jo det du ønsker. Det får du kanskje når du har koblet til eksternt tastatur?

Om ikke det virker vet jeg ikke. :hmm:

Avinstallerte ja, og restartet og det poppet opp en fin melding om at driver for den var installert vellykket.

Men fungerer greit med tastaturet oppå nå, så det får bare være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...