Gå til innhold
Hundesonen.no

Blærekatarr


Eska
 Share

Recommended Posts

Kjenner jeg er litt grønn på hunder og sykdom. Georg har lekket urin de siste dagene, han sover og når han reiser seg opp er det en liten (evt. stor) flekk igjen etter ham, uten at han har gjort noe av seg. Og han pleier bli ganske rastløs om han må ut.

Så vi har vært til vet, og han har visst blærekatarr. Hva er forskjellen på det og uvi? Hva er det vet mistenker når hun sier at om det ikke går over etter endt behandling (antibiotika + betennelsesdempende + forhudsrens) burde det bli tatt en ultralyd av blæra? Han hadde også utvannet urin, burde jeg begrense vanninntaket hans? Han drikker ikke mer enn normalt, men han drikker mye om gangen. Så når han først drikker blir det en del.

Og jeg trodde det sto på resepten hvor lenge han skulle ha medisin, men det gjorde det altså ikke... Og på resepten stod det at det skulle være ti tabletter av den betennelsesdempende, men dama på apoteket sa at den typen kom i brett på syv :icon_confused:

Smålig forvirra og syns det blir litt lenge å vente til mandag med å ringe og høre, hønemor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blærekatarr er jo en form for urinveisinfeksjon - det er en infeksjon i en del av urinveiene.

Det er ikke sikkert vet tror at Georg har noe som helst annet enn blærekatarr, men at dersom ikke medisineringen hjelper, så må han jo nødvendigvis få noe annet som gjør at han blir bra igjen.

Blærekatarr er mye mer uvanlig hos hannhunder enn hos tisper, naturlig nok. Så når en hann får det så kan jeg tenke meg at det er en litt mer omstendelig prosess å bli kvitt det enn det er hos tisper.

Jeg ville uansett ikke bekymret meg nevneverdig, du har vel nok medisin til at det varer til etter mandag, i hvert fall, så det holder vel å ringe vet da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...