Gå til innhold
Hundesonen.no

Schæferoppdrettere - anbefalinger?


Chiara
 Share

Recommended Posts

Fikk tips om å lage en egen tråd fremfor å fortsette på en gammel, så da begynner vi her;

Samboeren min og jeg har tenkt på å skaffe oss en schæfer i sommer. Vi har tenkt å bruke hunden til en del lydighetstrening, men kanskje også trekk eller kløv (men det er ikke det som er hovedfokuset). I hovedsak vil hunden være familiehund, og så en aktiv hverdag.

Vi har sett på flere oppdrettere og lest flere steder at det er mange schæferlinjer i Norge som ikke er noe særlig lenger. Det virker som man må til Sverige for å få en "ordentlig" hund, men det tar jeg med en liten klype salt. Det som er viktigst for oss er å få en hund som er stabil og trygg (selvfølgelig fordrer dette at vi må jobbe mye med selv, men en del går jo på mentaliteten), sunn og frisk (ingen HD/AD i sikte) og fra en seriøs oppdretter. Det er å ønske at oppdretteren vil holde kontakten med oss da det vil være vår første "ordentlige" hund. Vi har hatt hund da vi bodde hjemme, men det er jo noe annet med en egen. Vi vil gjerne også ha muligheten til å møte tispen og oppdretter før vi bestemmer oss for å kjøpe.

Jeg nevner samme oppdrettere her som i den andre tråden - vi har sett på Ulvgården i Sverige, Secret Garden i Bergen og Trinento i Sande.

Tips og råd mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Guest Jonna
Er det noen som veit hva prisen ligger på langhåret schæfer i forhold til korthåret? Noen mener disse ligger likt i pris etter 2012??...

Langhårs Schäferen er nå en godkjent rase. Ergo kan den oppnå alle tittler som er mulig på lik linje som den vanlige (som er gode nok). Så den koster nok helt det samme nå ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langhårs Schäferen er nå en godkjent rase. Ergo kan den oppnå alle tittler som er mulig på lik linje som den vanlige (som er gode nok). Så den koster nok helt det samme nå ja.

Det Jeanette sier her, stemmer (bare for å bekrefte i og med at J sier "nok"). De ligger på ca 11 000,- de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...