Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater fra Exporama 26.-27. januar

Recommended Posts

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Resultattråd, hurra! Vi er da noen soniser som stiller der nå i helga. Geo og jeg er hjemme igjen etter å ha vært på farten i seks timer. Puh! Kelpiene var først inn i ringen - to valper og

Gratulerer med flotte resultater! Og det har jammen vi også i dag, for SuperSmula slo til med cert, BIR og dermed norsk utstillingschampion! Kritikken som følger: "Stor kraftig tispe. Hode med ti

Malle fikk cert, med god kritikk, for dommer George Schogol (?) og ble BIR. Nå venter vi på gruppa. :-)

Posted Images

Skrevet

Gratulerer så mye med alle flotte resultater! :D

JeanetteH: Hvem ble BIR-valp? Vet du om de skal dit i morgen også?

Skrevet
Gratulerer så mye med alle flotte resultater! :D

JeanetteH: Hvem ble BIR-valp? Vet du om de skal dit i morgen også?

Redqliff's Heavy Competition, og jeg vet ikke om han skal i morgen. Men jeg skal ikke med Arya, så ingen voksen møter.

Skrevet
Resultattråd, hurra! Vi er da noen soniser som stiller der nå i helga.

Geo og jeg er hjemme igjen etter å ha vært på farten i seks timer. Puh! Kelpiene var først inn i ringen - to valper og fire voksne. Det ble et skikkelig familietreff i grunn! Geo stilte i juniorklasse og fikk excellent, CK og 1JKK. Han endte til slutt opp med beste hannhund og BIM, og fikk dermed sitt første cert! :D

Kritikken for dommer George Schogol:

"11 mnt. Lot of temp. Very happy male. G. type. V. strong withers. Corr. tail set + (noe litt vanskelig å tyde, mulig det står carriage). Front is under development. Good static balance."

Må sanke med stil hele veien, gratulerer så mye ;)

Gratulerer :)

Fredrik ble nr 2 i champion og 2 beste hannhund og Jäger vant juniorklassen og var den eneste av juniorene, unghundene, åpenhundene og veteranene som fikk CK! Han ble til slutt 4bhk med sitt fjerde CERT. :)

Grattis :D

Malle fikk cert, med god kritikk, for dommer George Schogol (?) og ble BIR. Nå venter vi på gruppa. :-)

Grattis til Malle :D

Nora ble BIR valp med følgende kritikk fra Andrè Brun:

Uplassert i gruppa hvor de slo sammen gruppe 3, 4/6, 7 og 8. Men fikk en hel kartong med hundekjeks i trøstepremie :D

Syntes det der er skikkelig dårlig gjort mot "outsider" rasene, mene det var kanskje annonsert på forhånd?

Gratulerer uansett :D

:lol: Shy ble BIM valp hun, slått av en 7 mnd gammel hannhund.

Det har vært en god DeepEyes dag som dere skjønner :jump:

Geo - Cert og BIM

Strider - VG

Også var det jentene sin tur:

Arya - Cert og 2.btk

Talli - BIR

Og oppdretter gruppe med de fire: 1.oppdklasse og HP. Første gang jeg har nok hunder på utstilling samtidig til en oppdretter gruppe, så det var gøy.

Arya sin kritikk:

11months. Feminine good construction. Very Good neck and shoulder. Good croup and tail set.

Good static balance. ?? enough in front.

Talli

nearly 6 years feminine smooth outline. Exc neck. Neck. Exc shoulder and front angulation.

Very good underline. A bit low in tail set.

Oppdrettergruppen:

Typ dogs. Good size and body shape. Exc temp. Nice heads. Good eye color. Good in movment. Enough ground coverage.

Veldig fornøyd med den oppdretter kritikken med 2 hunder under 1 år og langt i fra ferdig utviklet. :D

Vi var ikke til BIS oppdretter, skjønner veldig godt i og med at vi var ferdig i ringen kl.0930 og BIS oppdretter gikk kl.1630 ca. Men håper vi får det til en annen gang at vi får komme sent i ringen.

Grattis med alle de fine resultatene, og ikke minst gruppa. Skjønner virkelig at dere ikke hadde lyst til å bli der i så mange timer, og når dere i tillegg hadde en halv gruppe som var ganske ung. Tipper det var mange av de samme som alltid er der som var i den oppdretter finalen uansett, og da er det tøff konkurranse :)

Og det har jammen vi også i dag, for SuperSmula slo til med cert, BIR og dermed norsk utstillingschampion! :banana:
Var det neglene? Altså, må jeg begynne å lakke selv? :lol:

Grattis til fine Smula :D

Skrevet

BIR valp med kritikken; elegant tik med fint uttrykk, bra nesparti, tilstr hake, korr ører, utm overlinje, utm velkroppet for alderen med bra stamme og vinkler. Gode rørelser fra alle kanter. :)

• Like 9
Skrevet
Hva stiller fra gr 8 på disse utstillingene egentlig? Alle øvrige utenom spaniels og retrievere?

RUR - lagotto romagnolo, spansk vannhund, portugisisk vannhund var det som ble stilt i helga.

Foenix fikk good i går, mens i dag ble det excellent og nummer tre av fire. Nå er vi tilbake til å være yngst i klassen igjen, men vi blir eldre for hver dag som går. Og hun har ikke helt fortjent CK'en i mine øyne, hun er ikke en hund jeg kan se for meg i championklassen på dette tidspunktet, så da er jeg enig i at excellent holder for henne - per i dag.

Gratulerer til alle som har gjort det bra i helga!

• Like 2
Skrevet

Gratulerer igjen til fine sonenhunder! :ahappy:

Gneis ble BIM-valp i dag med en fin kritikk. Litt mer ringtrening trenger hun definitivt; det var stor forskjell på BIR-valpen og Gneis sånn sett. :lol: