Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har 2 hann hunder som virkelig har store problemer med hverandre. Zion er rundt 8 mnd og Tiesto er rundt 1 år. De er begge ukastrerte. De har vokst opp sammen siden Zion var rundt 2 mnd gammel. Begge disse hundene er fra gatene i Mexico. De har vært venner hele veien men problemene startet rundt for 1 mnd siden. Da begynte små slossingen og knuffingen. Etter hvert ble det verre og verre, og flere slåsskamper. Nå kan vi ikke ha de sammen da det virker som om de har lyst å ta livet av hverandre. Er det testosteronet som herjer i dem begge i denne alderen? Kan det være grunnen? Fra før har vi en hann hund til som er kastrert og 3 hunn hunder som er steriliserte. Er det en måte for dem å prøve å bli flokkledere?

Har noen noe tips til meg som jeg kan prøve? Er så slitsomt å ikke kunne ha de sammen lenger...

Skrevet

Nei vi skal ikke bruke dem i avl. Men jeg liker virkelig ikke tanken på å kastrere dem....... Kan det være eneste mulighet? De andre hundene er kastrert og sterilisert før jeg fant dem.

Skrevet
Nei vi skal ikke bruke dem i avl. Men jeg liker virkelig ikke tanken på å kastrere dem....... Kan det være eneste mulighet? De andre hundene er kastrert og sterilisert før jeg fant dem.

Skjønner godt det, har selv ukastrert hannhund, men om de holder på å drepe hverandre så kan det jo kanskje være lurt? Vist det er testosteron som gjør det. Eventuelt kan du holde dem adskilt/trene på å være rolige sammen frem til testosteronet har stabilisert seg.

I norge har man jo muligheten å kjemisk kastrere, det er altså ikke permanent, men varer i x-antall måneder. Vet ikke om du har det alternativet i mexico? I så måte kunne du ha funnet ut om det faktisk er testosteronet som skaper problemer eller ikke.

Skrevet

Skjønner godt det, har selv ukastrert hannhund, men om de holder på å drepe hverandre så kan det jo kanskje være lurt? Vist det er testosteron som gjør det. Eventuelt kan du holde dem adskilt/trene på å være rolige sammen frem til testosteronet har stabilisert seg.

I norge har man jo muligheten å kjemisk kastrere, det er altså ikke permanent, men varer i x-antall måneder. Vet ikke om du har det alternativet i mexico? I så måte kunne du ha funnet ut om det faktisk er testosteronet som skaper problemer eller ikke.

Aner ikke om de har det alternativet her i mexico.... Men jeg tror da at jeg først holder dem adskilt frem til testosteronet har roet seg og så prøve å ha dem sammen igjen. Og ikke ta kastrering som første mulighet. De var bestevenner før......synd det skal være slik, plutselig. Men jeg tipper at det er minste mann som prøver å være sjefen.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dyrebutikker har som regel dette.  Ville begynt med ørepudderet.  Hvis du har en smal pinsett, kan du bruke det istedenfor veneklemme.
    • Er det det samme hvor jeg kjøper sånn tang? Ja hvis det hjelper så er det verdt det men var redd å kjøpe enda en ting som ikke blir brukt. Hehe😉
    • Ja mente røytefri hund.
    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...