Jankaa Skrevet 9. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Januar 2013 Er det noen her på sonen som kan og forstår nederlandsk til et punkt hvor de er komfortable med å formulere et brev, og (forhåpentligvis) lese en respons på dette brevet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaktlykke Skrevet 9. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Januar 2013 Google translate - eller skriv på engelsk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 9. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Januar 2013 Sikker på at de ikke kan engelsk? Jeg har endel kontakt med nederlanske oppdrettere og har enda ikke møtt noen som ikke har svart meg på engelsk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jankaa Skrevet 9. Januar 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. Januar 2013 Google translate (har kun prøvd andre veien, nederlandsk til engelsk) gjør en, synes jeg, for dårlig jobb. JeanetteH: Ja, dette er en person jeg har hatt prøvd å ta en del kontakt med, men det nytter rett og ikke. Later ikke til at h*n forstår meg, og jeg forstår lite av svarene jeg får (nederlandsk, som logisk nok har lite med det jeg skriver å gjøre, siden det ikke forstås). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 9. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Januar 2013 Google translate (har kun prøvd andre veien, nederlandsk til engelsk) gjør en, synes jeg, for dårlig jobb. JeanetteH: Ja, dette er en person jeg har hatt prøvd å ta en del kontakt med, men det nytter rett og ikke. Later ikke til at h*n forstår meg, og jeg forstår lite av svarene jeg får (nederlandsk, som logisk nok har lite med det jeg skriver å gjøre, siden det ikke forstås). Ja da er det litt værre. Det jeg gjor når jeg "snakket" med noen finske som ikke kunne engelsk var å sende først en mail via google translate om det var greit at jeg skrev om de hadde noen som kunne oversette for de som du kunne sende mailen via. Det funket for meg Evt prøve Stabby forum på FB? Sikkert noen nederlendere som kan hjelpe deg der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 9. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Januar 2013 Jeg kjenner noen Nederlendere som bor i NL som kanskje kan hjelpe. Kan spørre de i alle fall, hvis du ikke finner noen annen løsning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaktlykke Skrevet 9. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Januar 2013 Jeg er medlem i flere nederlandske forum (stabyforum og jaktforum) og i begge skriver jeg engelsk og får svar tilbake på engelsk. Nederlendere generelt er dyktige i språk, men ingen regel uten unntak. Jeg forstår ikke bæret av språket selv og når jeg har fått invitasjoner til "fokkersdag" osv der nede så sliter jeg med å skjønne ordlyden. For de sender den ikke ut på engelsk til oss utlendinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Castella Skrevet 9. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Januar 2013 Jeg er halvt nederlandsk og har bodd i nederland noen år. Jeg er ikke god på skrivinga men jeg kan oversette et brev for deg ihvertfall Si ifra om du trenger! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Castella Skrevet 9. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Januar 2013 Jeg er medlem i flere nederlandske forum (stabyforum og jaktforum) og i begge skriver jeg engelsk og får svar tilbake på engelsk. Nederlendere generelt er dyktige i språk, men ingen regel uten unntak. Jeg forstår ikke bæret av språket selv og når jeg har fått invitasjoner til "fokkersdag" osv der nede så sliter jeg med å skjønne ordlyden. For de sender den ikke ut på engelsk til oss utlendinger. Fokkersdag = oppdretter dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonjeM Skrevet 9. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Januar 2013 Fokkersdag = oppdretter dag Det var jo også en måte å si det på! Lykke til Jankaa! (Og har du vært hos doktoren med armen Castella? *se strengt på*) 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 9. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Januar 2013 Jeg kjenner to nederlendere som er VELDIG gode i engelsk - i verste fall kan du legge meg til på Skype og så kan jeg oversette til engelsk og sende til dem om du ikke får tilstrekkelig hjelp fra Castella, bare send meg PM her om du trenger . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Castella Skrevet 9. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Januar 2013 (Og har du vært hos doktoren med armen Castella? *se strengt på*) Ja tenk! jeg dro til legen og fikk sprøyte og bandage. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mara Skrevet 10. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Januar 2013 Ser ut som du har fått hjelp, evt kjenner jeg også en nederlender som kunne oversatt:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts