Gå til innhold
Hundesonen.no

Furry Paws - hundeoppdrett- og treningsspill


Tabris
 Share

Recommended Posts

Takk MegaMarie og Kangerlussuaq for support for å få med drenten i spillet :)

Flere som gidder å skrive "support" i kommentarfeltet her? :innocent:

Vet ikke helt hvordan det fungerer, om man trenger så og så mange supportere, men ser at alle andre har gjort det sånn. Jeg har ihvertfall skrevet en beskrivelse av rasen som burde holde til at de kan legge den til i spillet :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, eller du kan evnt. få mamman din hekta på spillet...Herrefred, moren min tar helt av, ringer meg stadig vekk, her om dagen kom hun for sent på jobb. Fått et kull, jo!

Skal jeg lage en sonenguild der?

Vi er sjette største guilden der nå.

Posted Images

*ler* Hvis man hadde hatt et sånt system på ordentlig, der man kunne genteste for alt mulig og beholde den som så best ut, og at resten gikk til pethomes og ikke ble avlet på, så tror jeg kanskje jeg ikke hadde vært sær hannhundeier på ordentlig heller :P Men jeg tror jeg har et par greie tisper som jeg skal pare med den greie hannen min i håp om å få enda greiere avkom, og da trenger jeg jo hannhund til de tispene jeg forhåpentligvis får, og da skal jeg kikke på dine :aww:;)

Jeg har ingen hannhunder selv enda, men jeg har funnet noen potensielle jeg kan bruke i avl :)

Jeg skal bli 3 stjerners breeder en dag, så da kan jeg lage slike puppy hefter til sonen for en billig penge :aww: Er det dette man trenger ark til? Alltid lurt på hvorfor man skal kjøpe ark. Jeg har brukt dette på alle mine kull :) Større sannsynlighet for at de treffer en av de boostene jeg trenger for det jeg vil trene de i :)

Forresten, hva er vitsen med å kjøpe seg et hamster eller en katt eller en fugl eller en slange? De er jo super dyre! Men til hvilken nytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra. Funnet noen som ligger under $575 per stykk?

Den vil kunne gi det ja. Så kommer det an på hva partneren har. Om han har intagi chaspd, så kan valpene få en salig blanding av hva de blir boostet i. Så masse å tenke på om man ønsker å gå i detalj på genetikken. :lol:

"Puppy Raising Pamphlet" er ark man kan lage som trestjerners breeder, som "løser ut" dobbelt statboosten.

De ser sånn ut:

brochure_breeding.gif

Man går inn på den i inventory, og så får man en liste over hvilke kull man kan bruke den på. Best resultat får man om den brukes på 0 dager gamle kull.

Edit: Og er man ikke tre stjerners breeders, kan man få kjøpt de av andre.

Nå hadde jeg "tilfeldigvis" to kull som var 0 dager gamle, så jeg brukte den på det kullet som er best all over, liksom (puppymill, sier du? Neeeida *ler*), og da fikk jeg opp dette:

Using the knowledge you found in the Puppy Raising Pamphlet, you work with The G-kullet Litter to apply the principles you learned. The puppies all look the better for it!

Gary Moore gained +5 points in agility!
Gang Starr gained +5 points in agility!
Girlicious gained +10 points in agility!
Green Day gained +12 points in intelligence!
Gemma Fox gained +5 points in speed!
Gotye gained +14 points in agility!
(Ja, de har artistnavn på G. Jeg skal forøvrig beholde Girlicious :P ). Men når jeg skal fore de, hva slags mat burde de ha da? De fleste av de har jo tydeligvis høye stats på agility, bør de få ag-mat da? Eller burde de få mat som booster det de har dårlig på? Jeg bruker stort sett alle hundene på den kontoen til spor, om det har noe å si :aww:

Jeg har ingen hannhunder selv enda, men jeg har funnet noen potensielle jeg kan bruke i avl :)

Ah, jeg foretrekker å bruke egne hanner (igjen - puppymill :lol: ), jeg har spurt et par stykker om å få bruke deres hanner, men bare en har svart, og hun svarte nei *sukk* Så jeg kjøper hanner jeg, og satser på at jeg kan bruke de.. Og gjør jeg ikke det, blir de solgt videre.. Bortsett fra Petter, for han er søt :P

EDIT: Glemte å takke for pampletten! Tusen takk :D

Endret av 2ne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, nå har jeg skrevet en forespørsel om å få Drentsche patrijshond med i spillet :)

http://www.furry-paws.com/forum/topic/29202

Hadde satt pris på hvis noen kanskje vil "supporte" meg i kommentarfeltet? :ahappy:

Så fint ut, jeg har supporta! Vil faktisk ha en hvis de kommer i spillet også :) Jeg har heller ikke funnet ut hvor mange det skal til for å få en rase godkjent.. Finner det ikke noen plass

Hæ? Skal man ikke ta dette alvorlig? *ler*

Deadly serious. :sleep:

Hvert enkelt kennelbygg må vel ha samme label, men med mer tomteplass har du også plass til flere/større kennler.

Man kan forandre label på kennelbyggene. Jeg har f.eks. en som heter "Saluki", der jeg samler alle Salukiene mine. Når jeg får større kennel skal jeg også ha en egen for Jack Russel osv.

Dalmatineren ser så stygg ut der inne :P Det ser ut som de har en skikkelig sikkelleppe :P

Nesten alle hundene ser stygge/rare ut synes jeg, derfor bytter jeg bilde på nesten alle hundene mine :P

Har også kjøpt en 24HH Sibbe hannhund, ikke så høyt Level. Men satt han til Public breeding for 1000,-

Den vil jeg gjerne bruke - når tispa mi har gått opp to levler :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk MegaMarie og Kangerlussuaq for support for å få med drenten i spillet :)

Flere som gidder å skrive "support" i kommentarfeltet her? :innocent:

Vet ikke helt hvordan det fungerer, om man trenger så og så mange supportere, men ser at alle andre har gjort det sånn. Jeg har ihvertfall skrevet en beskrivelse av rasen som burde holde til at de kan legge den til i spillet :)

"Suportet" med begge brukerene mine :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi allikevel er inne på det, så hadde jeg tenkt å pare Merete med Joey, men de har hhv intstr chaspd og chacha chaspd - det blir voldsomt mye karisma og speed, og det er ikke så brukbart når man lager sporhunder? Men hvis jeg parer Merete med Artie (ikke jeg som har gitt han navn :aww: ) så har de hhv intstr chaspd og intstm chaspd, da bør det bli en salig blanding av karisma, fart og intelligens, pluss litt styrke og stamina? Har jeg skjønt det riktig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra! :D (Sier han som har gått amokk og kjøpt slike. :lol: )

2ne og JeanetteH: Har sendt dere en hver så dere kan få se hva det er for noe. :P

Oh, kult. Dette var nytt for meg.

Hvilken butikk dukker de opp i forresten?

Den vil jeg gjerne bruke - når tispa mi har gått opp to levler :)

Han er på public så det er bare til å trykke når det passer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg foretrekker å bruke egne hanner (igjen - puppymill :lol: ), jeg har spurt et par stykker om å få bruke deres hanner, men bare en har svart, og hun svarte nei *sukk* Så jeg kjøper hanner jeg, og satser på at jeg kan bruke de.. Og gjør jeg ikke det, blir de solgt videre.. Bortsett fra Petter, for han er søt :P

Du får følge med på kullene mine da, se om det kommer en CC hannhund til deg :D

Og du forer utifra hva du selv vil booste. Så om valpen du selv vil beholde eks har boost i agility og intelligens, så velger du hvilken av de du ønsker å booste uti fra hva din sport trenger (dette kan du gå inn på Atlas - Dog sports å lese om http://www.furry-paws.com/sports/dogs ). I spor trenger man intelligens, speed og stamina. Så da velger du på eksempelhunden over å booste intelligens, for det har den bruk for i spor :)

Nesten alle hundene ser stygge/rare ut synes jeg, derfor bytter jeg bilde på nesten alle hundene mine :P

Nei, jeg har valgt raser som ser noen lunde fine ut på tegningene jeg, ellers vil jeg ikke ha de :lol:

Forresten, jeg har merket at det er svært få lala på både Sheltie og Jack Russel. Kjipt, for det er så mye lettere å få flere gode valper om det kommer flere i kullet. Tror jeg må ta opp Jeanette på tilbudet om å ha et kull hos henne så jeg kan få to valper av kullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JeanetteH: Det kommer i sonenshoppen når tulip for fersket til seg noen billige. Ellers kan du søke i traden eller the mall.

2ne:

Tracking trenger disse statistikkene:

x1 Agility (agi)

x1 Charisma (cha)

x2 Intelligence (int)

x2 Speed (spd)

x2 Stamina (stm)

x1 Strength (str)

Dvs du bør satse på hunder som har boost i intelligence, speed og/eller stamina. Du bør også fôre valpene dine med fôr fra en av disse kategoriene, samt gi de utstyr som passer til det. Siden de teller dobbelt så mye som de andre tre.

Joey: chacha chaspd
Merete: intstr chaspd

For de er det mulig å få statboost i enten charisma, intelligence, speed eller strenght. De blir kun født med en av de, og så løser den puppy pamfletten ut den andre. Og da er speed og intelligence det som er mest relevant for tracking. Håper det var litt forståelig. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JeanetteH: Det kommer i sonenshoppen når tulip for fersket til seg noen billige. Ellers kan du søke i traden eller the mall.

Æsj. liker også at ting dukker opp i butikker jeg :P

Men da har tulip fått PM også så får jeg teste de der.

Forresten, jeg har merket at det er svært få lala på både Sheltie og Jack Russel. Kjipt, for det er så mye lettere å få flere gode valper om det kommer flere i kullet. Tror jeg må ta opp Jeanette på tilbudet om å ha et kull hos henne så jeg kan få to valper av kullet.

Bare gi beskjed du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får følge med på kullene mine da, se om det kommer en CC hannhund til deg :D

Og du forer utifra hva du selv vil booste. Så om valpen du selv vil beholde eks har boost i agility og intelligens, så velger du hvilken av de du ønsker å booste uti fra hva din sport trenger (dette kan du gå inn på Atlas - Dog sports å lese om http://www.furry-paws.com/sports/dogs ). I spor trenger man intelligens, speed og stamina. Så da velger du på eksempelhunden over å booste intelligens, for det har den bruk for i spor :)

Nei, jeg har valgt raser som ser noen lunde fine ut på tegningene jeg, ellers vil jeg ikke ha de :lol:

Forresten, jeg har merket at det er svært få lala på både Sheltie og Jack Russel. Kjipt, for det er så mye lettere å få flere gode valper om det kommer flere i kullet. Tror jeg må ta opp Jeanette på tilbudet om å ha et kull hos henne så jeg kan få to valper av kullet.

JeanetteH: Det kommer i sonenshoppen når tulip for fersket til seg noen billige. Ellers kan du søke i traden eller the mall.

2ne:

Tracking trenger disse statistikkene:

x1 Agility (agi)

x1 Charisma (cha)

x2 Intelligence (int)

x2 Speed (spd)

x2 Stamina (stm)

x1 Strength (str)

Dvs du bør satse på hunder som har boost i intelligence, speed og/eller stamina. Du bør også fôre valpene dine med fôr fra en av disse kategoriene, samt gi de utstyr som passer til det. Siden de teller dobbelt så mye som de andre tre.

Joey: chacha chaspd

Merete: intstr chaspd

For de er det mulig å få statboost i enten charisma, intelligence, speed eller strenght. De blir kun født med en av de, og så løser den puppy pamfletten ut den andre. Og da er speed og intelligence det som er mest relevant for tracking. Håper det var litt forståelig. :P

Jeg tenkte på kullet jeg. Ikke alle i kullet har samme boost, ikke sant, men hele kullet spiser samme mat.

Jeg pleier å gi de mat som booster en av de jeg trenger for den sporten de trener og konkurrerer i, og jeg kjøper halsbånd og bånd til de to som ikke blir boosta av maten. Eller, jeg pleier faktisk å booste den høyeste med maten, og de to laveste med halsbånd og bånd.

Ja, men om jeg parer Merete og Joey, så vil de vel sannsynligvis få karisma, i og med at mor har 1 karisma og far har 3 karisma. Neste blir speed siden mor og far har en av hver, så kommer intelligens og styrke som minst sannsynlig, siden mor har bare en hver av de. Eller har jeg misforstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør egentlig de trainer pamphletsene? Du kan trene i to sporter samtidig?

Nei, jeg har valgt raser som ser noen lunde fine ut på tegningene jeg, ellers vil jeg ikke ha de :lol:

Godt det ikke bare er meg :lol:

Nå har jeg oppgradert til 25 plasser på hver konto og har plassert salukiene på en, italienerne på den andre og shih tzuene på den tredje. Alt så så fint og strømlinjeformet ut helt til jeg kom på tervene.. Så de må nok få seg nye hjem (selv om jeg garantert bare kommer til å kjøpe en ny rase da :lol: )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på kullet jeg. Ikke alle i kullet har samme boost, ikke sant, men hele kullet spiser samme mat.

Jeg pleier å gi de mat som booster en av de jeg trenger for den sporten de trener og konkurrerer i, og jeg kjøper halsbånd og bånd til de to som ikke blir boosta av maten. Eller, jeg pleier faktisk å booste den høyeste med maten, og de to laveste med halsbånd og bånd.

Ja, men om jeg parer Merete og Joey, så vil de vel sannsynligvis få karisma, i og med at mor har 1 karisma og far har 3 karisma. Neste blir speed siden mor og far har en av hver, så kommer intelligens og styrke som minst sannsynlig, siden mor har bare en hver av de. Eller har jeg misforstått?

Men det er jo ikke vits å tenke på hele kullet, når de resterende valpene du ikke beholder forsvinner ut i intet. Tenk heller på den valpen du beholder. Det var noen som anbefalte her i tråden å kun booste en ting med BÅDE halsbånd og mat. De hundene jeg har kjøpt som har vært høyt levlet har gjort det samme. Hatt halsbånd og mat som booster den samme tingen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo ikke vits å tenke på hele kullet, når de resterende valpene du ikke beholder forsvinner ut i intet. Tenk heller på den valpen du beholder. Det var noen som anbefalte her i tråden å kun booste en ting med BÅDE halsbånd og mat. De hundene jeg har kjøpt som har vært høyt levlet har gjort det samme. Hatt halsbånd og mat som booster den samme tingen :)

Men det er jo ikke logisk :shocked: De trenger vel alle tre for å gjøre det bra, trodde jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på kullet jeg. Ikke alle i kullet har samme boost, ikke sant, men hele kullet spiser samme mat.

Jeg pleier å gi de mat som booster en av de jeg trenger for den sporten de trener og konkurrerer i, og jeg kjøper halsbånd og bånd til de to som ikke blir boosta av maten. Eller, jeg pleier faktisk å booste den høyeste med maten, og de to laveste med halsbånd og bånd.

Ja, men om jeg parer Merete og Joey, så vil de vel sannsynligvis få karisma, i og med at mor har 1 karisma og far har 3 karisma. Neste blir speed siden mor og far har en av hver, så kommer intelligens og styrke som minst sannsynlig, siden mor har bare en hver av de. Eller har jeg misforstått?

Jeg plukker ut mat etter hvilke valper jeg ønsker å beholde. Det avgjør jo genetikken oftest. Og de det jo bare å la de andre spise samme mat.

Og ja. Det er mest sannsynelig med charisma, så speed og så de to andre. Men det er lettere å avle inn statboost senere enn helsegenetikken.

Malinois er forresten en rase som det finnes 24HH hunder av, så det er lett å få fort framgang på egne linjer på den måten.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå! Jeg har støttet litt random jeg, men da kan jeg jo bare kjøpe inn hvite halsbånd, hvit mat og hvite bånd til alle showhundene da! :D

Tulip er så lumpen at hun ikke vil matche boller og senger med halsbånd og slik i shoppen! :o

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plukker ut mat etter hvilke valper jeg ønsker å beholde. Det avgjør jo genetikken oftest. Og de det jo bare å la de andre spise samme mat.

Og ja. Det er mest sannsynelig med charisma, så speed og så de to andre. Men det er lettere å avle inn statboost senere enn helsegenetikken.

Malinois er forresten en rase som det finnes 24HH hunder av, så det er lett å få fort framgang på egne linjer på den måten.

Men nå har jeg jo kjøpt hannhunder :cry:

nei, du trenger bare støtte den ene :)

Det skulle jeg visst før *sukk*

kjempelumpen!! :P

Pris er viktigst, jeg betaler ikke 600 for en seng bare for at den skal matche :lol:

Altså, serr ass.. Ting må jo matche! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...