Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør jeg når dyret hopper opp...

Yakine

Recommended Posts

På små barn og velter dem?? :?

Jeg synes jo ikke det er spes hyggelig når min tanteunge på to år blir nærmest overfallt av en overglad Atheogutt på nærmere 17-18 kg, og det resulterer i at Atheo legger begge sine framlabber på guttens skuldre og velter han overende... Selvfølgelig vet jeg jo at han ikke mener noe vondt med det, han er jo bare glad. Men han kan jo skremme gutten skikkelig. Og jeg vil jo ikke at mine tantebarn skal være redde den "lille" pelsen vår... Noen gode råd til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at å hoppe opp er en uønsket adferd fra atheo fremover også...

Da er det like greit å bli kvitt det med en gang...

Jeg tror det skjer når han blir litt for ivrig i hilsingen eller lek, Det pleier jo å være slik iallefall...

Hva med å kjære inn timeout på han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo selvfølgelig det. Altså, vi som er voksne puffer han jo bort selv, men er barn på 2 år greier jo ikke det.. :lol:

Det er i hilsningen han blir så ivrig ja.

Hvordan mener du timeouten skal gjøres da? Det blir jo feil å ha han i buret når han gjør sånnt liksom. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, i buret vil han bare ligge å lagre en masse energi...også skal jo ikke buret brukes til den type ting.

Jeg tenkte mer sånn at dere tar han bort til dere og holder han der til han får slappet av, for så å gjøre et nytt forsøk, tror heller ikke det hjelper på en valp å sette han på et annet rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å holde han i halsbåndet eller koble han når han skal hilse på så små barn?

Joda, det er jo selvfølgelig en mulighet :lol:

Men det hadde seg nemlig sånn at jeg var i gangen og Atheo i stua - og før jeg fikk sukk for meg så hadde min bror og guttungen gått på stua, og vips... Der velta Atheo guttebassen... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville selv sagt ifra til ungene at hunden kan være litt voldsom, og så ville jeg holdt hunden i bånd eller i halsbåndet og holdt hunden nede. Sagt rolig og NEI hvis hunden prøvde å hoppe, og ungene stryker ikke på hunden hvis den er sånn, og når hunden har alle beina på bakken, så mye ros og ungene kan klappe på hunden. Prøver hunden igjen å hoppe si NEI og press hunden ned med halsbåndet, og ungene trekker seg litt unna og gir ikke hunden oppmerksomhet. Ingen kos før hunden er rolig. (ihvertfall på bakken) Ros hvis hunden ikke hopper, NEI hvis hunden hopper opp. Ihvertfall slik jeg ville gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...