Gå til innhold
Hundesonen.no

Anastasia, Kiwi (whippet), Tundra (pointer)

Recommended Posts

• Svar 231
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har alle fått solbrillene sine, Tundra fikk sin idag, så har ikke fått testa så mye ennå, og kun med de gjennomsiktige glassa som satt på, men vi har noen blå klare Gale Ki

Kanskje på tide å fortelle om lille Kiwi, hennes fulle navn er Utzon's Heartbreaker Lady Kiwi er født 7.Mars. Mor: Utzon's Alice A Touch Of Love Far: Barnesmore Tiger Orcid Hø

Fått oss gopro kamera, så da måtte vi jo teste den på en aketur her om dagen    

Posted Images

Skrevet
11 timer siden, maysofie skrev:

Aaah, så kult, gikk fort!

Ørene til Tundra :wub: 

Vi bruker å ha en makshastighet på sånn 30kmt, sist tur så hadde vi 35 :P 

Skrevet
18 minutter siden, Teserere skrev:

Skikkelig herlig gjeng! Hvilket dekken er det de ha? Det grønne med teddyfôr? Så varmt og fint ut :) 

Takk, koslig sagt :)

Er teddyfor ja, er Jægernes varmedekken, den gamle modellen :)

• Like 1
Skrevet

Jeg blir inspirert av å se deg være så aktiv (spesielt med whipsene siden de er så "vrange" å trene) med hundene dine! Om jeg var hund ville jeg vært i ditt eie :wub: 

Planen var alltid å etterhvert prøve ut agility med frøkna mi. Nå er hun snart to og det hadde vært morsomt å faktisk teste. Hvordan gikk du frem? (Hehe, kanskje dumt spml, og noe jeg kunne stilt i plenum, meen :P)

Veldig kult med GoPro! Gikk fort i svingene :D 

Skrevet
12 minutter siden, tutle skrev:

Jeg blir inspirert av å se deg være så aktiv (spesielt med whipsene siden de er så "vrange" å trene) med hundene dine! Om jeg var hund ville jeg vært i ditt eie :wub: 

Planen var alltid å etterhvert prøve ut agility med frøkna mi. Nå er hun snart to og det hadde vært morsomt å faktisk teste. Hvordan gikk du frem? (Hehe, kanskje dumt spml, og noe jeg kunne stilt i plenum, meen :P)

Veldig kult med GoPro! Gikk fort i svingene :D 

Så utrolig koslig å høre! 

Med Anastasia begynte jeg så smått å leke inn agility da ho var valp, med Kiwi begynte jeg mye senere (ifjor). Men jeg begynner som med andre hunder, å lære å hoppe, og slikt, men viktig å holde det morsomt, og ikke terpe så innmari mye :) Gjerne bruke tennisballer med pip (eller en annen leke hunden din digger) og pølsebiter, er en ille stor hit her :P Er ikke så mye hokus pokus egentlig :) Kjenner jeg er ille dårlig til å forklare :P 

Skrevet
Akkurat nå, Carro92 skrev:

Så utrolig koslig å høre! 

Med Anastasia begynte jeg så smått å leke inn agility da ho var valp, med Kiwi begynte jeg mye senere (ifjor). Men jeg begynner som med andre hunder, å lære å hoppe, og slikt, men viktig å holde det morsomt, og ikke terpe så innmari mye :) Gjerne bruke tennisballer med pip (eller en annen leke hunden din digger) og pølsebiter, er en ille stor hit her :P Er ikke så mye hokus pokus egentlig :) Kjenner jeg er ille dårlig til å forklare :P 

Men gjorde du dette for deg selv, eller meldte du på kurs? Kjenner jeg skulle hatt nybegynnerkurs i å være nybegynner :lol: Heldigvis er Rafiki enkel å motivere (dog lett å miste fokus), så det skal gå fint :D Har skjønt at det ikke er så mye vits å terpe på de dyra der :whistle: 

Skrevet
Akkurat nå, tutle skrev:

Men gjorde du dette for deg selv, eller meldte du på kurs? Kjenner jeg skulle hatt nybegynnerkurs i å være nybegynner :lol: Heldigvis er Rafiki enkel å motivere (dog lett å miste fokus), så det skal gå fint :D Har skjønt at det ikke er så mye vits å terpe på de dyra der :whistle: 

jeg loka for meg sjæl på agilitybanen i Frognerparken som står oppe jeg, gidder sjeldent kurs, for da må jeg alltid sette ned foten og forklare dem atter jeg ikke kan terpe så mye som dem maser om :)

Skrevet
På 8. februar 2016 at 9:49 PM, Carro92 skrev:

jeg loka for meg sjæl på agilitybanen i Frognerparken som står oppe jeg, gidder sjeldent kurs, for da må jeg alltid sette ned foten og forklare dem atter jeg ikke kan terpe så mye som dem maser om :)

Aha! Så dere er helt selvlært? Utrolig gøy :D Egentlig veldig fint du opplyser om!

Skrevet
35 minutter siden, tutle skrev:

Aha! Så dere er helt selvlært? Utrolig gøy :D Egentlig veldig fint du opplyser om!

ja, jeg har bare plukket opp ting her og der, og i senere tid vært på noe kurs, eller kurs og kurs, hatt en instruktør her og der i senere tid :)

• Like 1
Skrevet

Da har alle fått solbrillene sine, Tundra fikk sin idag, så har ikke fått testa så mye ennå, og kun med de gjennomsiktige glassa som satt på, men vi har noen blå klare :)

IMG_7786_zpsluhnqlby.jpg

img_9413-1475050-8-1455554346104-n500.jp

img_9420-1475050-8-1455554414729-n500.jp

img_9451-1475050-8-1455554540161.jpg

Gale Kiwi :P

img_9463-1475050-8-1455554630574.jpg

img_9480-1475050-8-1455554667404.jpg

img_9505-1475050-8-1455554758515.jpg

img_9632-1475050-8-1455554817694.jpg

img_9662-1475050-8-1455554845928.jpg

img_9706-1475050-8-1455554898640.jpg

img_9725-1475050-8-1455554931794.jpg

• Like 13
Skrevet

Haha, de ser jo helt gærne ut med de brillene på, men veldig kule også! :lol: Hvor er de ullbodyene (?) til whippetene fra, eller er de hjemmemekka? :) 

Skrevet
1 time siden, Mirai skrev:

Haha, de ser jo helt gærne ut med de brillene på, men veldig kule også! :lol: Hvor er de ullbodyene (?) til whippetene fra, eller er de hjemmemekka? :) 

hehe, de ser litt ut som aliens :P Ullgenserne er noe mamma har strikka :)

Skrevet
13 minutter siden, Carro92 skrev:

hehe, de ser litt ut som aliens :P Ullgenserne er noe mamma har strikka :)

Ja, kunne godt kommet fra rommet! :lol: 
De var veldig fine, jeg har prøvd å strikke genser til Mirai tre (!) ganger men det blir alltid noe feil som gjør at det enten ikke passer, eller hun får gnagsår ved beinhullene.... Hmpf. 

Skrevet
Akkurat nå, Mirai skrev:

Ja, kunne godt kommet fra rommet! :lol: 
De var veldig fine, jeg har prøvd å strikke genser til Mirai tre (!) ganger men det blir alltid noe feil som gjør at det enten ikke passer, eller hun får gnagsår ved beinhullene.... Hmpf. 

mamma har fått en del feil ho også, ho syns det er litt vanskelig å strikke til dem når ho ikke kan sitte å måle dem underveis så :P

Skrevet

Vært på telttur, men det ble litt for mye snø for min del.. vasse i snø til knærne, og grave i 1meter snø for å lage teltplass, så måtte gi etter for helsa (er sjuk, og har strengt satt fått beskjed om å holde sofan.. x) ) og dra hjem etter 1 natt.. :( synd siden det var sååå deilig å være ute på tur igjen! Men får heller dra ut her hjemme i nærområdet istedetfor hvor det knapt ligger snø :) Men noen bilder ble det da :)

img_9732-1475050-9-1456083568196.jpg

Kiwi vet å kose seg i teltet :)

img_9756-1475050-9-1456083763446-n500.jp

Kira utforsker litt rundt campen :)

img_9780-1475050-9-1456083826739.jpg

img_9791-1475050-9-1456083998343-n500.jp

Anastasia liker seg best i teltet i soveposen min :P

img_9793-1475050-9-1456084030731.jpg

Tundra derimot er drit happy for mye snø! :P

img_9799-1475050-9-1456084064342.jpg

Fineste gjengen min <3

img_9868-1475050-9-1456084795070.jpg

og ja, jeg bruker solbrillene nå, under tilvenning for påsketur, derfor er de på noen ganger :)

Og så noen mobilbilder fra turen da, blir mye spam her :P

img_7803-1475050-9-1456093262911.jpg

Teltkos :D

img_7807-1475050-9-1456093352597.jpg

Kule kidsa på t-banen :P

img_7850-1475050-9-1456093641400.jpg

• Like 5
  • 2 weeks later...
Skrevet

Jeg er så misunnelig på de turene deres! Jeg har så lyst til å dra på vintertur men tør ikke helt fordi jeg er redd for å fryse. Ser du har jervenduk til hundene, hva har du til deg selv for å holde varmen? Fyrer du? 

Skrevet
1 time siden, Teserere skrev:

Jeg er så misunnelig på de turene deres! Jeg har så lyst til å dra på vintertur men tør ikke helt fordi jeg er redd for å fryse. Ser du har jervenduk til hundene, hva har du til deg selv for å holde varmen? Fyrer du? 

Hehe, jeg skal ærlig si jeg har det i baktankene sjæl, men med hunder som varmeflasker og en pose som tåler opp til -32grader, så overlever jeg sånn sett :P i verste fall kan jeg legge jervenduken over også :) posen min bruker å bli så varm hvis jeg lukker den helt, så bruker å ha den litt åpen (kan ikke åpnes hele veien), og så legger jeg jervenduken over som en dyne. Da blir det skikkelig deilig :) og jeg er skikkelig frysepinn sånn btw :P 

• Like 1
Skrevet
4 minutter siden, WelshenNemi skrev:

Kjempefine hunder!

Ser så bra ut med solbrillene:teehe:hvorfor hsr du solbriller til de, og hvordan reagerer de på det?:)

Takk :)

Har de på nå for tilvenning til påsketur på fjellet :) billig forsikring iforhold til snøblindhet :) De tar det faktisk helt greit, ønsker meg Tundra sine i litt mindre så da kan passe whippsene (kommer i midten av sommern), for Tundra sin virker minst i veien og sitter bedre, men ellers så bryr de seg ikke så mye. Whippsene er vant til munnkurv og slikt fra før av så :)

Skrevet
Akkurat nå, Carro92 skrev:

Takk :)

Har de på nå for tilvenning til påsketur på fjellet :) billig forsikring iforhold til snøblindhet :) De tar det faktisk helt greit, ønsker meg Tundra sine i litt mindre så da kan passe whippsene (kommer i midten av sommern), for Tundra sin virker minst i veien og sitter bedre, men ellers så bryr de seg ikke så mye. Whippsene er vant til munnkurv og slikt fra før av så :)

Ikke dumt :) ja de virket jo litt greiere.