Gå til innhold
Hundesonen.no

Snørrete.


HKB
 Share

Recommended Posts

Heisann! Er litt usikker her så søker litt input utenifra. Tibbene hos mamma har snørret litt i en ukes tid nå. Eldstemann på 1år er rein nå og hverken surkler eller er tett, men vesla på 4 mnd er så tett at hun høres ut som en 'snorkende gammel gris' når hun sover. På dagtid er hun ikke like snørret, men nå har jeg liggi i flere timer å hørt henne surkle, sove, surkle, snufse og surkle igjen før hun til slutt sover ca 30 min før det er pån igjen. Sist nøys/fnyste ut snørr så var det grønnskjær i det, tykt og slimete. Kennelhoste har svirret i hodet mitt, men hun har ikke hatt nedsatt almentilstand, ikke har hun feber og hun spiser, drikker og går på do som normalt. Eldstemann har jo ingen symptomer og det var fredag morgen han sist var litt snufset ( klart, litt rennende snørr). Vesla tok siste rabies vaksinen sin mandag om det har noe å si. Da var de allerede litt snørrete og vet sa at 'de bare blir litt snørrete i blandt'. Har også hørt at det kan fungere å kjøre saltvann spray på hunder med tett nese, men har ikke turt å putte noe mikkmakk jeg ikke er sikker på i dyrene her. Bleeh. Syns så synd i vesla, ikke rart hun er litt groggy om morran når hun våkner av alt for tett nese hele natta! Håper noen har litt erfaring å dele her. :) ( unnskyld for manglende avsnitt og litt rotete post, får skylde på mobilen og klokkeslettet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønt snørr høres ikke helt bra ut. Men bra at hunden ikke har feber, og drikker og spiser normalt. Dyrlegen har gjerne ikke helt forstått at de allerede hadde en infeksjon ved vaksinering. En vaksinering fører ofte til litt nedsatt immunforsvar i starten,- noe som sikkert ikke har gjort ting bedre for valpen din. Ofte er det lurt å isolere valpen/hunden den første tiden etter vaksinering.

Det er vel mye sannsynlig et virus eller en bakterieinfeksjon. Ta og ring en dyrlege du, kan få mye hjelp på telefonen! Lykke til,- og god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...