Gå til innhold
Hundesonen.no

Bil trøbbel, volvo!


Caro
 Share

Recommended Posts

ja...samboeren min har en volvo 940 (1991 mod tror jeg) og den har litt trøbbel om dagen...nei den har vært trøblete nesten ett helt år, mn nå ern bare rar!

Så slik er saken: Bilen starta ikke, så vi bytta en "dings" frammi motoren og da starta motoren igjen! hurra...i 10 sek så bare blum blum blum stopp...

Ja den stopper med det samme den startet, så vi sjekka bensin pumpa som han bytta i fjord sommer, men den funka fint. Så bytta vi bensin filter, det gamle var utrolig stygt og da tenkte vi att dette måtte være løsningen! men neida...Så nå har ting stått stille en stund, han misstenker noe dyse greier men han er litt umotivert om dagen pga så mye feiling, han går ut i garasje, ser på og går inn igjen...

Så siden jeg ikke har pepp på bil så kan jeg jo prøve å finne litt "info" til hjelp på min måte, så derfor spør jeg dere soniser, hva tror dere kan være galt?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Tja har hatt 940 ( og 240 ) jeg, men å feildiagnotisere over nett via en tredjeperson er nytt. :)

Uten å vite hva "dings" dere har bytta så er det jo greit å starte med å sjekke det vanlige plugger med kabler, fordeler m rotor og den dingsen som gir strøm til dette.. ( helt hjernedødt her, husker ikke hva den heter ) gnistrer det på pluggene?

Lambdasonde kan lage krøll, og "termostat" ikke den som styrer temp på kjøleveska men den sensoren som styrer luftblandinga til tenninga.

Jeg hadde ikke gidda og knote for mye med dette, det blir elimineringsmetoden og den kan bli lang og kostbar. Det er ikke noe omstendig å ta bilen til volvo eller annet verksted for diagnose. Jeg hadde 97 modell, Noe usikker på diagnosesystemet fra 91 men det kan volvo svare deg på.

Ellers har jeg fått mye god hjelp på volvoforumet her http://forum.vccn.no/forum.php

volvo :aww:

Volvo :heart:

Kvitta meg med 940 i sommer, eneste grunnen til det var bensinforbruk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja har hatt 940 ( og 240 ) jeg, men å feildiagnotisere over nett via en tredjeperson er nytt. :)

Uten å vite hva "dings" dere har bytta så er det jo greit å starte med å sjekke det vanlige plugger med kabler, fordeler m rotor og den dingsen som gir strøm til dette.. ( helt hjernedødt her, husker ikke hva den heter ) gnistrer det på pluggene?

Lambdasonde kan lage krøll, og "termostat" ikke den som styrer temp på kjøleveska men den sensoren som styrer luftblandinga til tenninga.

Jeg hadde ikke gidda og knote for mye med dette, det blir elimineringsmetoden og den kan bli lang og kostbar. Det er ikke noe omstendig å ta bilen til volvo eller annet verksted for diagnose. Jeg hadde 97 modell, Noe usikker på diagnosesystemet fra 91 men det kan volvo svare deg på.

Ellers har jeg fått mye god hjelp på volvoforumet her http://forum.vccn.no/forum.php

Volvo :heart:

Kvitta meg med 940 i sommer, eneste grunnen til det var bensinforbruk. :)

Lambdasonde er en mulighet..den skal sjekkes.

Coil'n er ny.

termostat er sjekket, helt fin :) han har slik gammel type feilsøking ting der en rød lampe blinker div koder...mn "ingen feil kode kommer da" hmmm :P

satser på Lambdasonde kanskje??....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Lambdasonde er en mulighet..den skal sjekkes.

Coil'n er ny.

termostat er sjekket, helt fin :) han har slik gammel type feilsøking ting der en rød lampe blinker div koder...mn "ingen feil kode kommer da" hmmm :P

satser på Lambdasonde kanskje??....

På min 97 modell hadde jeg varsellampe for lambda helt til venstre i dashen.. gulaktig sak med en grønn trekant e.l. Litt usikker på når den kom.

Prøv en tråd på volvoforumet da vel, nok av volvofreaks der.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min 97 modell hadde jeg varsellampe for lambda helt til venstre i dashen.. gulaktig sak med en grønn trekant e.l. Litt usikker på når den kom.

Prøv en tråd på volvoforumet da vel, nok av volvofreaks der.. :P

Den lampa hørtes kjent ut, mn dn lyser ikke nå, den kom som regel på etter å ha kjørt en stund...:P

Ja han har konto på vccn, mn er ikke av "lage en tråd" typen mn jeg skal hjælpen med det i hælja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Den lampa hørtes kjent ut, mn dn lyser ikke nå, den kom som regel på etter å ha kjørt en stund... :P

Ja han har konto på vccn, mn er ikke av "lage en tråd" typen mn jeg skal hjælpen med det i hælja :)

Ja da har du nok noe å feilsøke etter der selvom om det viser seg å ikke være den. Usikker på om den varsler seg selv eller bare feil O2 i eksosen nemlig, og da er dere tilbake på "termostaten" ( ikke den termostaten men den andre ) og motorstyringa som gir riktig blanding i innsprøytinga osv.. Lykke till :)

Lambdasonde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...