Gå til innhold
Hundesonen.no

Fersking på villspor :)


Augustina
 Share

Recommended Posts

Hei!

Det er faktisk veldig merkelig for meg å være inne på et hundefôrum, da jeg egentlig er hestejente fra innsiden og ut- og enda litt til. Men hva er vel bedre enn en hestejente med hund?

Jeg er da en jente på 20år opprinnelig fra Oslo, men har flyttet på bygdelandet utenfor Elverum. Her jobber jeg i stall, har egen hest og ja. Jeg bor alene, og lenge har jeg følt at noe mangler- inntil jeg begynte å titte på hund. Dette er noe jeg har ønsket meg lenge og tenkt veldig lenge på, og i dag hentet jeg hjem en 8 måneder gammel Sheltiehann som et nytt tilskudd i min lille "familie" i Elverum.

So far, so good- men jeg har mye og lære! Om jeg kommer til å være aktiv her vet jeg ikke, men har vært innom her lenge før jeg fikk somlet meg til å bli medlem, og kan vel si jeg bruker siden til å lære av andre og ta til meg informasjon om hunden. De er tross alt ikke like som hester :lol:

Dette ble kort og godt, så får vel avslutte med et par bilder av Jenzan Dramatic Dumbo aka Yatzy :)

I stallen for første gang. Litt lyd i han fordi han skvatt litt av disse svære dyrene stakkar, men roet seg en del. Trenger bare tid denne karen, han er jo egentlig tøff :)

4DEE5C87-1B80-4737-B32E-B9E0F87B1009-10802-0000096CE1434F32.jpg

Vel hjemme etter lang kjøretur og en tur i stallen.

6E03990D-82B7-4FF9-9DB5-C65A1DAF6842-10802-0000096CF4B44FF1.jpg

Falt fort til ro :)

7341DC68-C5E9-40FB-A1EB-123030BF3611-10802-0000096D07ABD8C8.jpg

Blir spennende og se hvor dette bærer hen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere :)

Som nybakt hundeeier kan jeg vel si at han er helt fantastisk så langt- han har blitt mye roligere i stallen, er så imøtekommen mot mennesker og har begynt å komme mer til seg selv etter flytting. Han har begynt å bli mer leken, spiser bedre og ja- blitt mer "hjemme".

Har ikke satt i gang stort med lydighetstrening enda da jeg synes han skal få falle mer til ro først, men han har lært seg sitt ganske greit, går penere i bånd (kjøpt sele til han så han ikke blir dratt sånn i nakken) og har begynt å lystre navnet sitt. Har hatt han løs på større lukkede områder, og da kommer han også på innkalling- men det er litt som han føler for. Han har ikke blitt trent noe særlig lydighet, så synes det er fremgang ( i alle fall i mine øyne :) ).

Har en venninne som er valpeinstruktør, så hun skal hjelpe meg etter han har roet seg litt til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...