Guest Christine Skrevet 26. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2012 Hei! Bikkja går ca en halvmeter fra meg og omtrent foran venstrefoten min med forparten sin, litt sånn sidelengs. Nvil jeg få en bedre "gå fot". Noen som har tips til hvordan vi kan trene for å få øvelsen fin? Lagt om belønningsmåten min(alltid belønt med høyre hånd, nå belønner jeg med venstre og inn mot foten), men vil gjerne ha andre tips som kan hjelpe meg på veien Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 26. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2012 Begynne med å trene mot en vegg e.l., der hunden ikke kan gå med bakparten ut, og belønn masse på utsiden av hodet til hunden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 26. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2012 Som simira sier, gå langs en vegg (eller gjerde o.l.) og/eller gå kortere distanser og belønn før den går ut fra foten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 26. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2012 Ha en godbit i venstre hånd, la den henge rett ned sånn ca og se hva som skjer Om hunden går for langt bak må hånden litt lenger fram, og om hunden går for mye til en retning må du justere hånda di litt mot motsatt retning Gå ett og ett skritt om gangen og begynn helt på nytt Etterhvert kan du øke med flere skritt, og til slutt kan du bare ta hånda litt bak mot låret ditt (bak snuta/hodet på hunden) og dere får en fin fot Vil anbefale at noen ser på deg, er vanskelig å se sånt selv, ihvertfall om man vil ha det perfekt Hvis du ikke vil trene på en ordentlig sitt (når du stopper) kan du feks gå ett skritt fot hvor hunden følger med, og så belønne hunden mens du fortsetter å gå noen få skritt, så du slipper å måtte kreve en god fot OG en god sitt samtidig Men du kan jo feks begynne med ett skritt, stoppe og ikke bry deg så mye om hvordan hunden sitter og så belønne Det er mange måter å trene lineføring/fri ved fot på. Jeg har jobbet masse med dette på Isak, og prøvd noen metoder, så det er bare å sende en PM om du lurer. Har jo samme rase, og vet kanskje litt om utfordringene en kan møte på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SBTNorge Skrevet 27. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 27. Oktober 2012 Jeg har hatt pølsebiter i hånda og holdt hånda mot brystet. Hunden min har gått fot og fulgt med på meg. Holder på ca 5 minutter om gangen, så blir det noen minutter lek før vi begynner fottreninga igjen. Dette har fungert på min hund, så det kan jo være verdt et forsøk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts