soelvd Skrevet 25. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2012 I dag blir det skinkesteik til middag. Tilbehøret er poteter, brun saus og grønnsaker. Har laget det to ganger før. Første gangen brukte jeg den skiveskjæreren på kenwoodmaskinen. Det ble et søl, skivene ble supertynne og det var mye jobb. Pakket det inn i plastfolie sammen med litt grønnsaker. Men det ble utrooolig saftig og godt. Andre gangen husket jeg all jobben fra første gangen og prøvde meg på å varme hele greia i ovnen. Vel, mindre jobb, men steiken ble tørr. Brukte termometer og tok den ut når den hadde rett temperatur. Noen andre måter? Noen gode tips? Jeg hater å ha høye forhåpninger til så deilig mat også blir kjøttet tørt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 25. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2012 Jeg pleier å skjære opp i passende stykker, og varme den i en ildfast form med lokk i ovenen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 25. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2012 Er det skinkestek som er surret eller med ben? Kutt opp en løk, en goood klart smør og sett den krydrede steken inni. MED termometeret. når steken begynner få farge heller du vann i langpannen du har steken oppi. Det skal være vann i pannen hele tiden etter dette. Men hell aldri over selve steken. Løken og vannet rundt er yummy å lage saus av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 25. Oktober 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2012 Er det skinkestek som er surret eller med ben? Kutt opp en løk, en goood klart smør og sett den krydrede steken inni. MED termometeret. når steken begynner få farge heller du vann i langpannen du har steken oppi. Det skal være vann i pannen hele tiden etter dette. Men hell aldri over selve steken. Løken og vannet rundt er yummy å lage saus av. Surra, beinfri. Takk for tips, begge to Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jlkm Skrevet 25. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2012 Kok steika i saft! Ja, faktisk. ---> Solbærskinke <--- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 25. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2012 Emmm, er den rå eller ikke forresten? Jeg tenkte på de som kun skal varmes opp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 25. Oktober 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2012 Kok steika i saft! Ja, faktisk. ---> Solbærskinke <--- Stilig, aldri hørt om! Emmm, er den rå eller ikke forresten? Jeg tenkte på de som kun skal varmes opp Godt spørsmål, jeg har bare antatt den er ferdig Denne om noen vet. Den er ikke handla inn enda http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_t.aspx?gKey=kjbtnrzz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jlkm Skrevet 25. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2012 Stilig, aldri hørt om! Ikke jeg heller, før jeg prøvde. Lett var det også. Sleng steika i gryta med litt ingefær, løk, salt og hvitløk - og la den trekke til tempen når 76 grader. Kok potet og lag saus. Nyt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 25. Oktober 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2012 Ikke jeg heller, før jeg prøvde. Lett var det også. Sleng steika i gryta med litt ingefær, løk, salt og hvitløk - og la den trekke til tempen når 76 grader. Kok potet og lag saus. Nyt. Hvordan er den sjyen å bruke i sausen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jlkm Skrevet 25. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2012 Hvordan er den sjyen å bruke i sausen? Det fungerte ikke like bra for undertegnede. Veldig søt, det endte med vanlig brunsaus med en skvett sjy i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Dratini Skrevet 25. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2012 Skal den bare varmes så kan du skjære den i tykkere skiver, evt i terninger, og varme den i sausen (skiver på ca 5mm, terninger som er litt tykkere) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tricolor Skrevet 26. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2012 Brassering: Brun steken i en gryte eller på steikepanna. La den koke med litt vann i en gryte som tåler å stå i stekeovnen. (Jerngryte er praktisk). Sett den i ovnen på 110 grader, gjerne i flere timer, Lokket skal være på gryta. Så lager du saus etter smak og behag. Men nå er vel skinkesteken fortært! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts