Gå til innhold
Hundesonen.no

Lady & Fiona

victoria_e

Recommended Posts

• 2 weeks later...
  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Skrevet

Bump

Trådene er nå slått sammen til en felles tråd etter brukers ønske...

Tusen takk Scorpioen84 :P

Noen nye bilder tatt idag :)

cfxdt.jpg

cdxrt.jpg

:P

CIMG4071.jpg

CIMG4073.jpg

CIMG4074.jpg

CIMG4079.jpg

CIMG4083.jpg

Gi oss den j**** leken nå da :P

*Dele opp*

• 2 months later...
Skrevet

Fiona er med på fuglejakt ;) Har tatt noen bilder,de ble ikke noe spesielt fine for det var ikke like enkelt og gå og ta bilder(+at mange av dem er zoomet mye inn på)..

CIMG6209.jpg

Skal vi på jakt Fiona?

CIMG6208.jpg

Heyy det skal vi :P

CIMG6214.jpg

CIMG6216.jpg

CIMG6217.jpg

Hopp og spett

CIMG6220.jpg

Herlig

*Dele opp*

Skrevet

De siste bildene av Lady tuppa :'(

CIMG6071.jpg

CIMG6074.jpg

At du våger,jeg skal komme og ta deg etterpå..

CIMG6076.jpg

Snart fremme nå..

CIMG6075.jpg

NÅ skal jeg ta deg,pass på!

CIMG6081.jpg

Blæææ

CIMG6006.jpg

Nyderlig :D

CIMG6096.jpg

Sa du noe?

*Dele opp*

• 2 months later...
Skrevet

Ganske lenge siden jeg har lagt ut bilder nå, her kommer det noen;

CIMG6742.jpg

CIMG6746.jpg

CIMG6749.jpg

CIMG6750.jpg

CIMG6755.jpg

Hun var nybarbert på disse bildene så det er derfor hun er litt hvit på snuten..

CIMG6877.jpg

CIMG6905.jpg

God jul :icon_redface:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
    • Er det noen som faktisk har fått til å få katter og hunder sammen?  Er bare redd det blir ett vanskelig prosjekt. Og hvor lenge bør man holde på å prøve å få det til?
    • Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...