Gå til innhold
Hundesonen.no

Julegave til vanskelig julegavemottaker som har alt og fortjener det beste!


Aya
 Share

Recommended Posts

Ja, takket være dere har jeg nå bestemt bursdagsgaven et halvt år frem i tid, hehe, men ikke julegaven helt enda. Jeg tror kamera, biffbestikk (han er typen som faktisk blir glad for sånt ... rar mann ...), gps-klokke, eller aller helst en gps-ting som kan følge hund med peiler, selv om det ikke er det halsbåndet som følger med peileren (altså som fanger opp en hund med peiler som fyker rundt i skogen). Jeg vet det finnes noe sånt, men jeg vet ikke helt hva det heter. Gjør dere?

Mamma har en sånn liten dings man bare fester på halsbåndet, denne saken kan spores via en app på iPhone (og mulig android også). Kan finne ut hva den heter om du vil :)

Den var ihvertfall kjempekjekk da lufting til mammas hunder i hagen på hytta, endte opp med en langtur 8,5km unna. Men klart veldig funksjonell på jakt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Elgjeger you say? Noe til huset you say? Dette er MYE kulere enn autentisk dødt dyr iallfall. Fin tilleggsgave om du ikke finner noe veldig personlig som hovedgave?

Da samboeren min ble 30 lagde jeg et album til han av vennene hans. Så mange som mulig, både gode nåværende venner, tidligere venner, bekjente, familie etc. Fikk alle til å ta et bilde av seg selv hvo

Tilfeldig valgt annonse

Mamma har en sånn liten dings man bare fester på halsbåndet, denne saken kan spores via en app på iPhone (og mulig android også). Kan finne ut hva den heter om du vil :)

Den var ihvertfall kjempekjekk da lufting til mammas hunder i hagen på hytta, endte opp med en langtur 8,5km unna. Men klart veldig funksjonell på jakt også.

Ja, men dette er ikke snakk om å feste til halsbåndet på en hund (han har pr i dag ikke egen jakthund), men såvidt jeg forstår en GPS-dings som kan plukke opp signaler fra hunder i nærheten som går med sender på halsbåndet. Iallefall har en kompis av han noe sånt noe, så selv om han ikke er hundefører og går med peiler som fanger opp hunden via gps, så kan han også via sin dings følge med på hvor hunden er. Det er veldig praktisk når man sitter på post, hører los og er usikker på hvor losen befinner seg og i hvilken retning den kommer! Hmm ... Kanskje jeg må høre med kameraten hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men dette er ikke snakk om å feste til halsbåndet på en hund (han har pr i dag ikke egen jakthund), men såvidt jeg forstår en GPS-dings som kan plukke opp signaler fra hunder i nærheten som går med sender på halsbåndet. Iallefall har en kompis av han noe sånt noe, så selv om han ikke er hundefører og går med peiler som fanger opp hunden via gps, så kan han også via sin dings følge med på hvor hunden er. Det er veldig praktisk når man sitter på post, hører los og er usikker på hvor losen befinner seg og i hvilken retning den kommer! Hmm ... Kanskje jeg må høre med kameraten hans.

Aha! Nei da har jeg ikke peiling.

Vet bare at man på Garmin Astro kan koble til flere hundebånd, slik at man ser hvor alle hundene er til enhver tid. Men da tror jeg halsbåndene må være koblet til den håndholdte GPS'en, og det er snakk om GPS-halsbånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Enebakk bruker de sauebjelle på bikkja :teehe: Helt sant. Det var et hevletes bikkjespetakkel litt for nær oppi skauen i går, iblandet sauebjellebjelling. Funka fint, det. Æljjakta suser jo rent rundt hushjørnene her, så herr og fru Bambi har flyttet inn i hagene. Go Bambi!

Presangforslag: Bjelle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har en sånn liten dings man bare fester på halsbåndet, denne saken kan spores via en app på iPhone (og mulig android også). Kan finne ut hva den heter om du vil :)

Den var ihvertfall kjempekjekk da lufting til mammas hunder i hagen på hytta, endte opp med en langtur 8,5km unna. Men klart veldig funksjonell på jakt også.

Vet du hva denne Gpsn heter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg funderer litt på speilreflekskamera, som Benedicte tipset om. Jeg tror han er en type som kan bli veldig glad i å ta bilder, men pr. i dag er han ikke en aktiv fotograf. Jeg gidder derfor ikke kjøpe kamera til 5-6000 - han kan heller avansere når han finner ut at det trengs. Jeg har sett litt på expert, og ser at endel kameraer ligger på mellom 3000 og 4000. Hvordan er f.eks dette kameraet til en nybegynner - som sikkert kommer til å ha med kameraet i skog og mark endel, men som utover det ikke har all verdens krav?

http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=154800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg funderer litt på speilreflekskamera, som Benedicte tipset om. Jeg tror han er en type som kan bli veldig glad i å ta bilder, men pr. i dag er han ikke en aktiv fotograf. Jeg gidder derfor ikke kjøpe kamera til 5-6000 - han kan heller avansere når han finner ut at det trengs. Jeg har sett litt på expert, og ser at endel kameraer ligger på mellom 3000 og 4000. Hvordan er f.eks dette kameraet til en nybegynner - som sikkert kommer til å ha med kameraet i skog og mark endel, men som utover det ikke har all verdens krav?

http://www.expert.no...entifier=154800

Kanskje man forventer nye ting til jul? Men alternativt kan du jo kjøpe ett brukt kamera?

Da får man bedre kamera til en grei pris. :)

Ofte selges alt av original emballasje med også.

http://www.foto.no/c...visAnnonser.cgi

Må visst gå på "vis avansert søk" - Merke: Canon - type utstyr: speilrefleks digitalt.

Trodde en kom inn der i linken, men det gjorde en visst ikke.

Endret av Taz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje man forventer nye ting til jul? Men alternativt kan du jo kjøpe ett brukt kamera?

Da får man bedre kamera til en grei pris. :)

Ofte selges alt av original emballasje med også.

http://www.foto.no/c...visAnnonser.cgi

Må visst gå på "vis avansert søk" - Merke: Canon - type utstyr: speilrefleks digitalt.

Trodde en kom inn der i linken, men det gjorde en visst ikke.

Ikke dumt forslag i det hele tatt! Takk for tips :) Kommer sikkert isåfall til å spørre og grave etter anbefalinger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...