Gå til innhold
Hundesonen.no

kløe hos sheltie

Christin

Recommended Posts

Skrevet

Har en sheltie på 10 måneder. Den har begynt å klø noe forferdelig. Vi har vært hos vet men finner ikke noe udyr i pelsen. Han flasser ikke så mye og mister heller ikke mye pels. Han har brukt det samme foret hele tiden. Noen gode ideer på hva det kan være?

Skrevet

Jeg har også en hund som klør. Det kan være veldig mange grunner til at en hund begynner å klø. For det første kan du prøve et fôr som inneholder lam. I tillegg tilsetter du fôret lakseolje eller omega3. Jeg må jo si at veten din gjore en noe slett jobb viss han bare sjekket pelsen for utøy. Gå til en vet som er noe mer grundig. Det kan være alt fra hårsekk-midd til betennelse i hårsekkene... Du bør også vurdere om det burde bli tatt en blodprøve av hunden din for å finne ut av dette med allergi.

Skrevet
Har en sheltie på 10 måneder. Den har begynt å klø noe forferdelig. Vi har vært hos vet men finner ikke noe udyr i pelsen. Han flasser ikke så mye og mister heller ikke mye pels. Han har brukt det samme foret hele tiden. Noen gode ideer på hva det kan være?

[color=darkredHvilket for bruker du?? Har selv sheltier :D Jeg bruker å ha en teskje med solsikkeolje i foret. Det gjør huden mindre tørr :D Foret jeg bruker er Royal Canin Sensitive

Skrevet

[]

[color=darkredHvilket for bruker du?? Har selv sheltier :D Jeg bruker å ha en teskje med solsikkeolje i foret. Det gjør huden mindre tørr :D Foret jeg bruker er Royal Canin Sensitive

Jeg bruker Royal Canin mini. Gikk over til mini sensitive for å se om det hjalp, men han ble ikke noe bedre av det. Jeg har også brukt solsikkeolje i foret, men har nå brukt fiskeolje som jeg fikk av vet, men det fungerer heller ikke. Jeg skal tilbake til veterinær med han i morgen for å ta blodprøver og undersøke han mer. :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...