Mirai Skrevet 17. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 17. Oktober 2012 Det heter vel det fordi karbs, proteiner og fett er de "store" og så har man alskens vitaminer og mineraler som er de "små". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Kåre Lise Skrevet 17. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 17. Oktober 2012 Vann sier jeg! Hehe vet ikke helt om jeg liker det men jeg kom over en annen side på NDLA om næringsstoffer som skriver: De ikke-energigivende næringsstoffene I denne gruppen inngår vitaminer, mineraler, sporstoffer, vann og andre aktive stoffer. Det heter vel det fordi karbs, proteiner og fett er de "store" og så har man alskens vitaminer og mineraler som er de "små". Ja var hvertfall det jeg tenkte når jeg så litt nærmere på de ordene. Jeg visste hvertfall ikke at makro var "stor" så har jeg lært det også i dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 17. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 17. Oktober 2012 Hehe vet ikke helt om jeg liker det men jeg kom over en annen side på NDLA om næringsstoffer som skriver: De ikke-energigivende næringsstoffene I denne gruppen inngår vitaminer, mineraler, sporstoffer, vann og andre aktive stoffer. Forvirrende. Så egentlig er jeg litt Schrødingers katt-aktig, hvor jeg har rett og tar feil samtidig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 17. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 17. Oktober 2012 Det heter makronæringsstoffer fordi man trenger mye av det i mengde Og omvendt med mikronæringsstoffer Det gjelder ihvertfall planter, så da regner jeg med de bruker samme ordet når det kommer til mennesker også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts