Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Rogaland


Benedicte
 Share

Recommended Posts

Har jeg hatt en STRÅLENDE dag!

I første omgang gikk Hunken inn og ble beste hanne med certet og dermed også championatet (hans andre storcert) - siden endte han som BIM.

Så gikk jeg jaggu inn til 2btk bak en championtispe med Bella Vita, og fikk certet og dermed championatet på henne også! (Hennes andre storcert også) , Betty ble 3btk. Tjalfe fikk en Excellent og kommentaren "bor for nære kjøkkenet", altså var han en smule fet for anledningen.

Hastet avgårde til valperingen, hvor IQ i første omgang ble beste hannvalp i stor konkurranse med seg selv, inn i ringen med Tasle, som hadde med seg en mnd eldre konkurrent som vi slo, Tasle ble beste tispe.

Tasle BIR & IQ BIM. Det føltes saaaabla godt! :)

For å toppe hele dritten fikk jeg kranglet meg til å bli igjen til gruppene (valp) - og jeg tror ikke noen av oss angrer på den besluttningen. Tasle gikk jaggu henn å ble BIG2 hun! :D :D :D :D

2 championat, plassering på alle stilte hunder og avsluttning med BIG plassering, PÅ NKK UTSTILLING! WOOOOOOOOW, så med en gårdshund også! HJEMMELAGET BABY til og med. Jepp, jeg sprekker snart av stolthet! Fyttiiiiigrisen!

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter første gang på NKK Rogaland fikk Mayra og Toki (japansk spisshunder..) gode resultater.

Toki i unghund klasse tispe fikk Kval E, Konk 2, CK og endte opp som 4btk.

Mayra i åpen klasse tispe fikk Kval E, Konk 1, CK, RES. Cert og endte opp 3btk med Res. CACIB.

Siden begge hundene fikk CK måtte jeg handle Toki, hvordan folk klarer å holde nervene i sjakk skjønner jeg ikke :sweat: ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye alle sammen! :D

Vi var også nede i Rogaland og stilte både på NKK-utstillingen og på spesialen så jeg tar med begge deler.

Lørdag fikk Jolie 2.Exc JK for Denis Kuzelj. Kritikken:

Exc. size. Correct type. Medium long body. Nice head. Very dark eyes. Good movement. Needs correct colour in body* (*antar han ville ha mer charbonnage på kroppen.)

Søndag var det spesialutstilling for dommer Dyllis Knight, og der endte vi opp med 1.Exc JK med CK. Uplassert i BTK, men jeg er knallfornøyd - hun er ung og det var mange vakre tisper der :) Kritikken:

14 months. Fully feminine bitch. Exc. profile. Beautiful head and expression. Mask set. Deep scissorbite with full dentition. Exc. eyes, shape and colour. Fully chiseled. High set ears. Lovely long neck. Defined withers. Level topline. Sloping croup. Good chest. Straight in upper arm. Good angulation in rear. Exc. profile. Good free flowing movement.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter første gang på NKK Rogaland fikk Mayra og Toki (japansk spisshunder..) gode resultater.

Toki i unghund klasse tispe fikk Kval E, Konk 2, CK og endte opp som 4btk.

Mayra i åpen klasse tispe fikk Kval E, Konk 1, CK, RES. Cert og endte opp 3btk med Res. CACIB.

Siden begge hundene fikk CK måtte jeg handle Toki, hvordan folk klarer å holde nervene i sjakk skjønner jeg ikke :sweat: ..

Grattis med res.cacib, men lurer litt på hvem som var ringsekretær siden det er umulig å få res.cacib med mindre man er 2btk.. Jaja lov å gjøre feil altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med res.cacib, men lurer litt på hvem som var ringsekretær siden det er umulig å få res.cacib med mindre man er 2btk.. Jaja lov å gjøre feil altså :P

Det er ikke helt korrekt. Om det står en junior eller veteran forann så kan ikke de få cacib. Talli fikk i helgen cacib som 2 btk og unghunder res.cacib som 3. Btk. Først sto Blaze som er veteran.

Er ikke du ringsek?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke helt korrekt. Om det står en junior eller veteran forann så kan ikke de få cacib. Talli fikk i helgen cacib som 2 btk og unghunder res.cacib som 3. Btk. Først sto Blaze som er veteran.

Er ikke du ringsek?

Haha, snakk om å være trøtt a! Selvfølgelig :P Har bare vært så mye diskusjon rundt hvorvidt en Int Uch skal ha cacib eller ikke, men hadde helt klart aldri gjort den feilen om jeg var i ringen. Og nei jeg er ikke ringsekretær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke helt korrekt. Om det står en junior eller veteran forann så kan ikke de få cacib. Talli fikk i helgen cacib som 2 btk og unghunder res.cacib som 3. Btk. Først sto Blaze som er veteran.

Er ikke du ringsek?

Det var en veteran tispe på andre plass tror jeg.. Ringsekritær ble spurt 2 ganger om Mayra egentlig skulle ha det. Skjønner ikke helt hva Res. cacib er da det er en første gang noen av hundene har fått det. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en veteran tispe på andre plass tror jeg.. Ringsekritær ble spurt 2 ganger om Mayra egentlig skulle ha det. Skjønner ikke helt hva Res. cacib er da det er en første gang noen av hundene har fått det. :)

Da er det jo helt riktig at du skal ha det, får beklage at jeg var litt trøtt i pappen tidligere, men masse gratulerer! Det er utrolig velfortjent, spesielt siden dommer kan gi Cacib, men velge å holde tilbake res. Cacib, så hunden din må ha falt skikkelig i smak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle! Særlig moro med Blaze og Carolines valp som jeg fikk sett "live" i gruppa.

ENDELIG slo Kamar til med CErt &(Cacib) etter å ha stått med reserve (stor) certet en drøss ganger. Han endte som BIM. Yay! BIR (og BIG-1) ble en etterkommer av min aller første basenji, Shira, så det var også moro!

Jeg handlet også mitt oppdrett "Roxy" til 2 btk, og "Pim" til 4 btk :D

Jippi avsluttet valpekarrieren med BIR og BIG 2!

Bilder og slikt på hjemmesiden (link i banner).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle! Særlig moro med Blaze og Carolines valp som jeg fikk sett "live" i gruppa.

ENDELIG slo Kamar til med CErt &(Cacib) etter å ha stått med reserve (stor) certet en drøss ganger. Han endte som BIM. Yay! BIR (og BIG-1) ble en etterkommer av min aller første basenji, Shira, så det var også moro!

Jeg handlet også mitt oppdrett "Roxy" til 2 btk, og "Pim" til 4 btk :D

Jippi avsluttet valpekarrieren med BIR og BIG 2!

Bilder og slikt på hjemmesiden (link i banner).

Takk og grattis til dere også!

Neste fang skal jeg ta med eget kamera og se om det blir noen bedre bilder. Tror det ble mange bomskudd pga jeg ikke kjenner kamera ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ble mange bra jeg! Tusen takk- du så de jeg la ut av deg & Blaze?

Moro å stile Kelpie også :) Neste gang vil jeg trene pittelitt før jeg enter ringen. Men gikk jo greit :D

Ja jeg så de :D De er både stjelt og alt *ler*

Og tusen takk for hjelpen. Blaze er ikke enkel, og egentlig enda vanskeligere før hun har fått springe en runde eller to. Syns dere klarte dere veldig bra :D

Dere ble jo Beste tispe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...