Gå til innhold
Hundesonen.no

Kampanje mot løken gård.


MarieR

Recommended Posts

Dette hare garantert hvert oppe før, men skader ikke enda en gang, for en så viktig sak.

Hjelp til i kampanjen for å stenge Løken gård, Den eneste forsøksgården av hunder og griser i Norge, og den eneste gården de driver oppdrett kun for å bruke dyrene enten for å avle mer, eller bli brukt som forsøksdyr. Hunden, menneskets beste venn,VÅR bestevenn, blir behandlet og brukt på forferdelige måter.

får å lese mer , og/eller skrive under kampanjen: www.friedyr.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg stikke armer og ben galant inn i vepsebolet:

Leste en artikkel eller to om Løken Gård for en tid tilbake, men bilder osv, og har også referater fra mennesker som faktisk har vært der og der så det da helt fint ut?

Ok, det er forkastelig å bruke dyr til forsøk på unødvendige ting (les sminke, generell kosmetikk etc), men til noen ting er det faktisk nødvendig for at dyr og mennesker i Norge skal få en best mulig behandling, og det er dette disse dyrene blir brukt til, medisinske forsøk.

Når så forsøksdyr i Norge likevel er nødvendig syns jeg det er helt flott at man kan gjøre det i skikkelige former hvor dyra faktisk får det meste av det de trenger den tiden de lever i stedenfor bakgårdsoppdrett, overavl på få tisper for pengenes del, steder der hunder må stå i trange bur i labaratorier store deler av livet osv, eller at de samme forsøkene skulle vært gjort i utlandet der man vet forholdene for dyra er lugubre og fryktelige (ute av øye ute av sinn kanskje?), det unngår man på denne måten.

Så, min stemme får de ikke. Syns man kan undersøke sine kilder skikkelig før man legger ut svertingskampanjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg stikke armer og ben galant inn i vepsebolet:

Leste en artikkel eller to om Løken Gård for en tid tilbake, men bilder osv, og har også referater fra mennesker som faktisk har vært der og der så det da helt fint ut?

Ok, det er forkastelig å bruke dyr til forsøk på unødvendige ting (les sminke, generell kosmetikk etc), men til noen ting er det faktisk nødvendig for at dyr og mennesker i Norge skal få en best mulig behandling, og det er dette disse dyrene blir brukt til, medisinske forsøk.

Når så forsøksdyr i Norge likevel er nødvendig syns jeg det er helt flott at man kan gjøre det i skikkelige former hvor dyra faktisk får det meste av det de trenger den tiden de lever i stedenfor bakgårdsoppdrett, overavl på få tisper for pengenes del, steder der hunder må stå i trange bur i labaratorier store deler av livet osv, eller at de samme forsøkene skulle vært gjort i utlandet der man vet forholdene for dyra er lugubre og fryktelige (ute av øye ute av sinn kanskje?), det unngår man på denne måten.

Så, min stemme får de ikke. Syns man kan undersøke sine kilder skikkelig før man legger ut svertingskampanjer.

så dyrevernet som hadde skrevet den ene rapporten på siden, med de kriteriene som ikke holdt mål på gården, hadde ikke de sjekket ordentlig de da? Saken er jo at på løken går får ikke dyrene den behandlingen de fortjener! Som du sier, de står i altfor trange bur, overavl på tisper osv. Dette er kke et liv for et dyr, forsøksdyr eller ikke! Om forsøkene blir gjort her eller i utlandet, betyr egentlig ingenting, men det er mye lettere for oss, som vil ha slutt på å bruke husdyr som hunder i forsøk, og gjøre noe med det som skjer her i landet, enn utenlands. Og det er jo vel og bra at de hjelper til og lage nye kurer mot sykdommer og slikt, men de kunne vært adoptert til familier, og en gang i uken, måneden eller noe, kommet til "labiratoriet" og avgitt prøvene, istedet for å holde dem i knøttsmå bur.

EDIT: nå har jeg aldri vært på løken, og i følge belgerpia, og noen av de andre på canis diskusjonen har de det bra. så da blir det ord mot ord. Men dyrevernet var jo der de og. og de mente hundene ikke hadde det bra og stod i små bur. hvordan kan det ha seg at du så ulike beskrivelser om et sted kommer opp? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier' date= de står i altfor trange bur, overavl på tisper osv.

Wooops, her misforstår du meg, det var nettopp dette jeg ikke mente, dette skjer ikke nettopp fordi man har en sånn plass!

Om de blir gjort her eller andre steder spiller faktisk en rolle, i og med at her til lands finnes det strenge lovverk som regulerer og man kan ha overoppsyn med alt som skjer.

Hvem sier dyrene blir holdt i bur osv? Knøttsmå til og med? Griser feks blir tatt inn, dopet kraftig ned, gjort det de skal gjøres med og deretter avlivd mens de fremdeles er helt borte.

Å bruke "stygge" dyr som rotter, mus etc det er helt greit det da? Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ante meg i ettertid at jeg misforstod der ja. :) i følge det som står på siden, blir dyrene holdt i alt for små bur. det som egnetlig sto, var vel at det var for mange hunder i hvert bur eller noe . :) mente ikke at det var greitt og bruke rotter og mus, jeg er i mot all bruk av dyr til forsøk :D formulerte meg dårlig der.

Men fremdeles, hvordan kan det komme opp to så forskjellige sider av en sak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror sjeldent på det dyrevernet skriver om.

Mange ganger reagerer det ALTFOR Masse!

Det var ei gang at ei dame hadde to hester, disse gikk ute dag ut og dag inn, Sommer som vinter.

Dette så naboene og ringte dyrevernet.

Dyrevernet raste og anmelte denne damen som fikk beskjed om å ha hestene sine innendørs.

Da forklarte damen så pent at den ene hesten hadde problemer med et eller annet (husker ikke om det var leddene,huden eller hva det var) og dette hadde forbedret seg betraktelig når den gikk ute.

Det hjalp ikke og hun måtte ha hesten inne. Hesten ble dausjuk og fikk alle symptomene tilbake igjen. Dette overså dyrevernet for de hadde bestemt at hesten hadde det best inne!

Nå vil jeg bare understreke at jeg har ikke lest dette noen plass men ei venninne fortalte det.

Og hvis dette er tilfellet så skal jeg aldri bli medlem i noe sånn "wannabe dyrevenn" dyrevern iallefall!

De slepper jo ut mink og you name it for de har det så mye bedre ute enn på farmer så dyrene lider og dreper fugl osv som nesten blir utryddet i naturen.

Nei folk skulle skammet seg noen ganger!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det betyr..? :)

At de som var der fra forsøksdyrutvalget lyver, har jeg liten tru på..men at de fra canis som har vært der, lyver, har jeg også lite tru på.. vet ikke hva jeg skal tru jeg..:)

Løsningen blir nok at man må se det selv, FØR man kan gjøre opp en mening.. Iaf når det blir presentert så to ytterst forkskjellige sider av en sak som er tilfellet her...

Men igjen, vi kan jo ikke alle reise til Løken gård for å sjekke ståa selv heller =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje vi skal rydde opp litt:det er ikke noe som heter dyrevernet..

Det heter mattilsynet og for at de skal gripe inn er det (etter min erfaring) ganske mye som skal være galt..

De er en autoritet og har myndighet til å gripe inn med nødvendige midler..

Dette er de samme folkene som stenger resturanter hvis de har ubudne firbeinte gjester feks..

Dyrevernalliansen er vel kanskje de mange mener?De har ingen myndighet,det er ren idealisme (noen mener fanatisme) som driver de,

Det samme gjelder PETA og de andre organisasjonene..Tror det er PETA som flyr å slipper ut rever men jeg er ikke sikker..Felles for flere av de organisasjonene er at tilmed jeg hadde fått problemer med mitt husdyrhold ble de en myndighet.Jeg holder nemlig husdyr hos meg i unaturlige omgivelser...ved tvang faktisk...at Lokeliten aldri i verden hadde klart seg på egenhånd er visst litt underordnet.Jeg tror kanskje det er formildene omgivelser rundt mitt kattehold da jeg har katteluke..

For all del:er enig i mange ting de sier jeg -i teorien.

Hva jeg mener om Løken gård sa jeg i den canistråden vipsen la ut og jeg hater å gjenta meg selv :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felles for flere av de organisasjonene er at tilmed jeg hadde fått problemer med mitt husdyrhold ble de en myndighet.Jeg holder nemlig husdyr hos meg i unaturlige omgivelser...ved tvang faktisk...at Lokeliten aldri i verden hadde klart seg på egenhånd er visst litt underordnet.Jeg tror kanskje det er formildene omgivelser rundt mitt kattehold da jeg har katteluke..

For all del:er enig i mange ting de sier jeg -i teorien.

Hva jeg mener om Løken gård sa jeg i den canistråden vipsen la ut og jeg hater å gjenta meg selv  :wink:

Ops, det har ikke jeg... Ooooh, ikke si det til noen da :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, fanatiske dyreverns organisasjoner er noe av det værste jeg vet. "For å redde minken åpner vi alle burene og slipper de fri". Jaha. Hvor mange sa du overlevde de to første ukene? Det ER nødvendig med forsøksdyr, i medisinforskning f.eks, selv om det er ganske fælt å tenke på. Og jeg tror faktisk forholdene i Norge er relativt greie.. Men forsøksdyr på kosmetikk og sånt er ikke like greit:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er personlig imot forsøk på dyr, men det er fordi måten det blir gjort på er groteskt.

Fikk litt skjokk når jeg leste nedover på den siden og fant den artikkelen hvor Iams og eukvanuba driver forøk av hund på den måten.

og hvis dette stemmer kommer jo jeg ikke til å kjøpe noen av dem mer.

Har ikke tenkt å legge penger i hendene på slike.

Men som sagt, hvis dette er sant da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...