Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp som sikler


Guest LeenaM
 Share

Recommended Posts

Den yngste hunden vår på 5 mnd, har plutselig begynt å sikle. Mye. Tidligere har det hendt at hun har siklet litt når hun har kjørt bil, særlig hvis hun har kastet opp. Men, nå har hun begynt å sikle utrolig mye, hele tiden (tror det begynte i går).

Den andre hunden vår (4 år) har aldri siklet hverken i bil, hjemme, eller andre steder, så dette er ganske nytt for oss.

Er det noen som har noen teorier om hvorfor hun sikler? Det kan jo ikke fortsette sånn? Hun oppfører seg helt normalt i alle tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har lest at det kan være en sammenheng der. Men jeg tror hun har mistet alle tennene nå (er hvertfall ikke mange igjen, om det er igjen noen..), og fått nye, så jeg synes det virker litt rart at det begynner nå. Eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar til AnetteH og

Sikling kan være tegn på kvalme :) Bris siklet så mye her en gang at det bare rant, alt han hadde hodet på ble vått, og brystet hans var vått. Men det gikk over etter noen timer. Men det var da her snakk om mye sikkel, ikke litt :)

Sitter det fast noe i tennene på hunden? Det kan også gi kvalme/sikling.

Hmm, ja, det kan jo hende det. At hun rett og slett bare er litt dårlig? Hun har ikke kastet opp. Finner heller ingenting mellom tennene. Vet ikke helt om andre synes det er mye eller lite sikkel, men jeg synes det er mye.

Om det er i bilen vil jeg tippe valpen er bilsjuk jeg. Kvalm...

Ja, vanligvis skjer det innimellom i bilen. Da er hun kvalm, for det skjer når hun kaster opp. Men nå sikler hun hele tiden, inne også. Det har hun ikke gjort tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da veldig lenge synes jeg... Har du hørt med veterinær? :) Da Bris ble kvalm siklet han så mye at alt han hadde hodet på ble vått, han selv ble våt og det bare rant fra munnen hans hele tiden. Men det varte bare noen timer. Det var en stor forandring på kort tid, ikke litt mer sikkel over noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke gjort det enda. Jeg synes det er mindre sikkel nå enn det var i går, men ikke helt normalt enda. Kan jo håpe at det er enda litt mindre i morgen... :)

Da var nok Bris verre. Her ligger det litt store.. øh.. klyser innimellom på gulvet. Og det blir vått uansett hva hun er borti med snuta/munnen. Det henger 10 cm ned fra munnen også (ikke hele tiden nå lenger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter det så ville jeg dratt til vet og tatt en sjekk og kanskje fått noe kvalmestillende.. Om det er kvalme så kan det ikke være behagelig og gå slik. Også kan det kanskje være greit og gi noe mat som er lett til magen, type fiskeboller og ris eller noe i den retningen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 years later...

Leste igjennom alle kommentarene, men fant du. Noen gang ut hva det var? 
 

jeg har en chihuahua valp på 8 måneder. Som har så og si felt alle Valpe tennene sine. Og begynte plutselig å sikle kjempe masse. Med en gang hun la seg til å sove litt blei hun kliss våt av sikkel. Tepper og dyner, hele henne var kliss vått pga hu siklet så mye. Skal sies at jeg skal til veterinær nå til mandagen. Men gir et forsøk om å høre her, om hva det evt er/var☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...