Puttiva Skrevet 6. September 2012 Rapporter Share Skrevet 6. September 2012 På treninger bruker vi rent kjøtt (fårikål-kjøtt til 29kr kiloen, strimlet koteletter etc.) som godbiter, og det går med en del i løpet av en kursdag, jeg er veldig generøs med godbitene. Da tenker jeg jo at det er logisk å begrense mengde fullfôr som han får den dagen, slik at det ikke blir for mye. Men hvor mye mindre tørrfôr / v&h skal jeg gi, pr hundregram rent kjøtt han får? Han er veldig glad i mat, og kunne lett blitt tjukk om han fikk justere selv tror jeg, så jeg føler jeg burde begrense. Eller? Han er snart 4 mnd gammel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 6. September 2012 Rapporter Share Skrevet 6. September 2012 Er omtrent 4 kcal i 1 gram protein (rent kjøtt). Mer om det er fett i det. Så kan du regne på det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 6. September 2012 Rapporter Share Skrevet 6. September 2012 Rent kjøtt er veldig magert, mens fårikålkjøtt kan være veldig fett. Derfor er det umulig å svare på med tall. En kursdag i uka el har inegnting å si i det lange løp. Blir hunden tykk får den for mye, og blir den tynn får den for lite. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts