Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Herlig, Marie! :D Ergobaby her og, veldig fornøyd med den! Men først nå jeg virkelig liker den, syntes den var litt styrete å bruke når hun var bitteliten.

Ny soverekord her og forøvrig, selv om det ikke er like stas for oss som har sovebaby på natten. Men at søvn avler søvn stemmer definitivt her i huset! Jo mer hun sover på dagen jo mer sover hun på natten. "Hold henne lenge våken på kvelden så sover hun lenge på natten"-trikset ørten mennesker har gitt meg funker ikke her.. I går sov hun mye fordi vi blant annet kjørte en del, og da sov hun fra 20.00-08.30 uten mat. Og det verste er at da er hun blid og fornøyd og har ikke noe stort behov for mat med en gang.

Åh, jeg blir litt rørt. Den ene tanten min har vært helt spesiell for meg, hun har alltid vært der, alltid vært den kule, morsomme, snille tanten jeg alltid har sett opp til og spurt til råds. Når hun fikk første barnet sitt var jeg 10 år og jeg har på mange måter tatt den rollen for henne, hun har vært mye på "Drammensferie" hos meg og vi har alltid kost oss masse. Lekeland og Ole Brumm-film er de siste årene blitt bytta ut med gutteprat og shopping og nå må jeg innse at jeg er ikke den aller mest spennende lenger - hun tar nemlig tydelig samme rolle for Tuva som tante har tatt for meg og jeg for henne. Nå har hun kommet helt til vestlandet for å være her en uke, utrolig stas! I går til i dag har dessuten lillesøsteren hennes som jeg er så heldig å være fadder for vært her. De er så fine de to jentene altså :wub::wub::wub:

1550_10151671366562225_2097972493_n.jpg

1017673_10151671400952225_2090510120_n.j

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Så koselig, soelvd! :wub:

Vi er på ferie i Sverige, og E storkoser seg! Nå lager samboeren min og broren mi sandkasse til ungene og da blir det litt bråk. E insisterer på å gå rundt med de rosa øreklokkene sine hele tiden, og skal hjelpe til med å grave. Og hun og fetteren på 3 år er så søte sammen :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som snakker om å sovne ved puppen og sånn og nattamming:

http://www.babyverden.no/blogg/Lykkeligbarndom/Slik-slutter-dere-med-nattpupp/

Likte spesielt det siste:

Kjære mor!
Stol på deg selv og ikke slutt med amming eller nattamming fordi at noen andre forteller deg at du skal gjøre det! Du vil som mor selv føle og vite når det er greit for babyen din at dere slutter. Hvis det føles riktig så vil jeg anbefale deg at du koser deg med ammingen og gjør det til en hyggestund for deg og babyen din så lenge det fungerer for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som snakker om å sovne ved puppen og sånn og nattamming:

http://www.babyverden.no/blogg/Lykkeligbarndom/Slik-slutter-dere-med-nattpupp/

Likte spesielt det siste:

Bare for å ha det sagt, jeg har aldri ment vi skal nattavvenne, til det er hun altfor liten og jeg mener også at det styrer hun selv.

Det jeg "sliter" mest med er å amme i søvn, joda, det er koselig og alt det der, men det betyr også at jeg er konstant "on call" hver eneste dag, hver eneste kveld og hver eneste natt. Det er ikke til å stikke under en stol at det er slitsomt i perioder. Spesielt slik som nå når hun er så sinnsykt vanskelig å få i søvn igjen, jeg må gjøre ALT på nattestid. Jeg sover maks to timer om gangen. Og dette er jo bare meg, Tuva har det jo likedan. Søvn avler søvn, og de nettene hun våkner mest er hun sur og gretten på dagtid.

Huff, beklager, jeg vet du bare forsøkte å oppmuntre:) og tusen tusen tusen takk for det:) vi er bare litt på felgen midt oppi flytting og det var veldig godt å få ut litt frustrasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha det sagt, jeg har aldri ment vi skal nattavvenne, til det er hun altfor liten og jeg mener også at det styrer hun selv.

Det jeg "sliter" mest med er å amme i søvn, joda, det er koselig og alt det der, men det betyr også at jeg er konstant "on call" hver eneste dag, hver eneste kveld og hver eneste natt. Det er ikke til å stikke under en stol at det er slitsomt i perioder. Spesielt slik som nå når hun er så sinnsykt vanskelig å få i søvn igjen, jeg må gjøre ALT på nattestid. Jeg sover maks to timer om gangen. Og dette er jo bare meg, Tuva har det jo likedan. Søvn avler søvn, og de nettene hun våkner mest er hun sur og gretten på dagtid.

Huff, beklager, jeg vet du bare forsøkte å oppmuntre:) og tusen tusen tusen takk for det:) vi er bare litt på felgen midt oppi flytting og det var veldig godt å få ut litt frustrasjon :)

Tenkte ikke på deg og å amme i søvn, altså. :)

Stakkars, jeg føler så enormt med deg altså. Det er blytungt! Har du vurdert å prøve sportsdelen til vogna? Tuva elsker den og plutselig kunne hun trilles i søvn, i bagen var hun bare sint. :)

I dag tok jeg bilde av Tuva og innså at jeg slettes ikke har noen liten baby lenger, jeg har en ganske stor liten jente! (Og hun har, nok en gang, på seg Name It-klær. Jeg ELSKER de klærne. Knuser alle andre klær på både komfort og hvor godt de holder seg!)

1013446_10151672969947225_4547246_n.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ikke på deg og å amme i søvn, altså. :)

Stakkars, jeg føler så enormt med deg altså. Det er blytungt! Har du vurdert å prøve sportsdelen til vogna? Tuva elsker den og plutselig kunne hun trilles i søvn, i bagen var hun bare sint. :)

I dag tok jeg bilde av Tuva og innså at jeg slettes ikke har noen liten baby lenger, jeg har en ganske stor liten jente! (Og hun har, nok en gang, på seg Name It-klær. Jeg ELSKER de klærne. Knuser alle andre klær på både komfort og hvor godt de holder seg!)

1013446_10151672969947225_4547246_n.jpg

Vi har ikke hatt plass til vognen inne. Dumt, for hun elsker den.

Jeg tenker det går seg til av seg selv. Eller om vi bærer vognen opp smale trappen til soverommet hver kveld, men da må vi være to, og hun må sove på gangen. Det k a n kanskje gå når vi flytter. :) slik vi bor nå har vi ikke sjangs iallefall. Det er forresten først siste tiden hun klarer å sovne uten trilling i vogn. Fy så deilig det er å kunne bare legge henne ute i vogna, rugge litt i ti min og vips så sover hun en halvtime :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiine Tuva :wub:

Jeg kommer seriøst ikke til å skjønne når ting er i gang jeg. :aww: Skjer fryktelig mye i magen min i kveld - murrer i korsryggen og masse bevegelse og "vondter" men ikke noe regelmessig, tror jeg - så da er det vel greit vel? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare elsker alderen A er i nå. Elsker og hater. ..

Men jeg elsker alt det morsomme han sier, og irriterer meg over at han har et svar på alt.

Han finner på egne ord som makes sense ( druer = muliggodteri fant jeg akkurat ut) , og han forteller dårlige eventyr og ekstremt dårlige vitser...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttedag!

O' Hildrane du så godt det skal bli! Stoor tomt med hund som kan fly løs, hvor Tuva kan rulle seg rundt med et gresstrå mellom skinkene. Eget hus hvor Tuva kan leke så masse dinosaur og brøle T-Rex brølene sine så masse hun vil uten at jeg trenger være redd for naboen over. Eget hus hvor jeg slipper sitte våken og amme midt på natta mens naboen har fyllesex akkurat 3 meter over hodet på oss......

Goodtimes!!!!

:blissysmile::blissysmile::blissysmile:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttedag!

O' Hildrane du så godt det skal bli! Stoor tomt med hund som kan fly løs, hvor Tuva kan rulle seg rundt med et gresstrå mellom skinkene. Eget hus hvor Tuva kan leke så masse dinosaur og brøle T-Rex brølene sine så masse hun vil uten at jeg trenger være redd for naboen over. Eget hus hvor jeg slipper sitte våken og amme midt på natta mens naboen har fyllesex akkurat 3 meter over hodet på oss...

Goodtimes!!

:blissysmile::blissysmile::blissysmile:

Om en måned og seks dager skal jeg si akkurat det samme... Kanskje bortsett fra det med grå skrift. Det er ikke DET som er det største problemet hos oss:) Gratulerer med hus:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en måned og seks dager skal jeg si akkurat det samme... Kanskje bortsett fra det med grå skrift. Det er ikke DET som er det største problemet hos oss:) Gratulerer med hus:)

Takk!:) vi har eid det i over ett år, så svært etterlengtet at vi endelig flytter!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke hatt plass til vognen inne. Dumt, for hun elsker den.

Jeg tenker det går seg til av seg selv. Eller om vi bærer vognen opp smale trappen til soverommet hver kveld, men da må vi være to, og hun må sove på gangen. Det k a n kanskje gå når vi flytter. :) slik vi bor nå har vi ikke sjangs iallefall. Det er forresten først siste tiden hun klarer å sovne uten trilling i vogn. Fy så deilig det er å kunne bare legge henne ute i vogna, rugge litt i ti min og vips så sover hun en halvtime :)

Aaah, da skjønner jeg at ting ikke er så enkelt, nei. :) Håper det ordner seg! Kan det være en idé å eventuelt kjøpe en bruktvogn å ha inne?

Ja! Name it klær er gull synes jeg. De er SÅ fine, og synes kvaliteten er bedre. Så stor Tuva ser ut der, hun er så for seg :D

Ja, ikke minst er de fine! Når vi arver klær og jeg finner noe jeg synes kjennes ekstra behagelig ut så slår det aldri feil - da er det Name It. Og ikke minst er det ikke noe dyrere enn andre klær! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, da skjønner jeg at ting ikke er så enkelt, nei. :) Håper det ordner seg! Kan det være en idé å eventuelt kjøpe en bruktvogn å ha inne?

Ja, ikke minst er de fine! Når vi arver klær og jeg finner noe jeg synes kjennes ekstra behagelig ut så slår det aldri feil - da er det Name It. Og ikke minst er det ikke noe dyrere enn andre klær! :)

Om det blir løsningen å sove i vogn så kjøper vi definitivt en vogn til. Vi får prøvd det litt dagene fremover nå, vi er på vei til vestlandet og skal bo hos svigers noen dager til vi får kjøpt seng til nyhuset:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med flytting Elzorro! :D :D

Hvordan tenkte dere om tiden med baby i hus, før den kom? Jeg klarer liksom ikke se for meg hvordan hverdagen blir what so ever. :o Jeg storgleder meg altså - men jeg aner ikke hvordan jeg skal løse ting (stresser meg ikke altså - tenker at jeg må bare ta ting som det kommer og tilpasse baby). Tenkte dere at ting kom til å bli "likt" som nå, bare med en baby i tillegg? Eller at alt blir endret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med flytting Elzorro! :D :D

Hvordan tenkte dere om tiden med baby i hus, før den kom? Jeg klarer liksom ikke se for meg hvordan hverdagen blir what so ever. :o Jeg storgleder meg altså - men jeg aner ikke hvordan jeg skal løse ting (stresser meg ikke altså - tenker at jeg må bare ta ting som det kommer og tilpasse baby). Tenkte dere at ting kom til å bli "likt" som nå, bare med en baby i tillegg? Eller at alt blir endret?

Her har ikke ting endret seg så mye. det tar bare lengre tid å komme seg ut døra fordi det må times med bleieskift og amming. Jeg var jo heldig å sov stort sett natten igjennom da jeg var gravid. Nå har jeg en baby som stort sett har lik døgnrytme som meg selv. så i stedet for en tissetur på natterstid er det litt amming i stedet.

En annen endring er at jeg kommer meg mindre ut alene for jeg er livredd for å ikke å klare å parkere den nye bilen :P Jeg er en parkeringskløne og har helt angst for at folk skal tute på meg mens jeg er en skikkelig kjærring og ikke får bilen mellom strekene og ikke klin inntil bilen ved siden av :D

Jeg merket forresten helt klart når jeg fikk rier. Ikke til å ta feil av! Men så hadde jo vannet mitt gått da, så det var jo naturlig at riene kom også :) Med riene klarte jeg ikke snakke eller bevege meg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med flytting Elzorro! :D :D

Hvordan tenkte dere om tiden med baby i hus, før den kom? Jeg klarer liksom ikke se for meg hvordan hverdagen blir what so ever. :o Jeg storgleder meg altså - men jeg aner ikke hvordan jeg skal løse ting (stresser meg ikke altså - tenker at jeg må bare ta ting som det kommer og tilpasse baby). Tenkte dere at ting kom til å bli "likt" som nå, bare med en baby i tillegg? Eller at alt blir endret?

Jeg var kjempeforberedt på det alle fortalte meg; nemlig at verden kom til å bli snudd opp ned, jeg kom ikke til å være meg selv lenger, etc. Men for meg stemte det ikke i det hele tatt. Jeg føler meg akkurat som den jeg var før jeg fikk Tuva, driver fremdeles med hundetrening, leser de samme bøkene og henger på de samme forumene på nettet ;) Men at det er unntakstilstand til ting løsner er det liten tvil om, men det ser du jo her på sonen også. Vi ble ferdig med den perioden på 3 uker, andre på 4 mnd. Men samtidig, de slitsomme ukene, jeg var fremdeles meg selv. Jeg snakka med venninner om akkurat det samme. Faktisk så tror jeg behovet er større nå for å være meg selv og sånn. Og ikke "bare" mamma. Jeg kvekker fremdeles når noen sier til Tuva "Skal du til mamma?" og lignende, helt uvirkelig :lol:

Det er klart, jeg har jo Tuva å passe på da. Så dagene går jo med til litt andre ting når hun er våken. Men når hun sover og på kvelden når hun har lagt seg gjør jeg det samme, tenker de samme tankene og er meg selv. Den største forskjellen er nok at jeg har lært å prioritere tiden min. Det går ikke så mye tid med til "tull", enten bruker jeg tiden på å holde orden i huset, bruke tid på mannen, hunden eller Tuva. Og jeg liker det!

Hilsen ei som var liiivredd for å miste seg selv :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for å miste meg selv, overhodet. Bare at jeg har liksom en verden jeg vet hvordan er frem til ca 21. august, og så er det et stort blankt felt :lol: Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Men tar meg liksom i å lure på hvordan jeg skal løse det med stell av dyra i starten, turer med hundene, møkking hos hester osv osv. Og bare sånne enkle bagateller - hvordan får man i seg middag med en unge hengende i puppen/skrikende i armene/sovende osv? :lol: Med tanke på at vi spiser somregel hos svigers?

Det bekymrer meg ikke altså - er veldig klar for en ny liten sjef i huset. :ahappy: Bare litt absurd å ikke klare å se for seg hvordan det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for å miste meg selv, overhodet. Bare at jeg har liksom en verden jeg vet hvordan er frem til ca 21. august, og så er det et stort blankt felt :lol: Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Men tar meg liksom i å lure på hvordan jeg skal løse det med stell av dyra i starten, turer med hundene, møkking hos hester osv osv. Og bare sånne enkle bagateller - hvordan får man i seg middag med en unge hengende i puppen/skrikende i armene/sovende osv? :lol: Med tanke på at vi spiser somregel hos svigers?

Det bekymrer meg ikke altså - er veldig klar for en ny liten sjef i huset. :ahappy: Bare litt absurd å ikke klare å se for seg hvordan det blir.

Skjønner. Jeg ble ganske fort flink til multitasking i alle fall :lol: I begynnelsen var alt kjempeprosjekter for å få med seg babyen, nå er alt vaner og rutiner og ingenting er noe stress lenger :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var jeg forberedt på kjempeforandring, men, bortsett fra de fire ukene på sykehus, så var den første tiden ganske som før. Bare med baby, og barnevogn, og ikke jobb:) det er først når L ble, tja, 8/9/10 mnd, og hun virkelig begynte å bli mobil/ha meninger/spise "selv"/få illeluktende bæsjebleier/sove sjeldnere/KREVE oppmerksomhet, at forandringen kom. Linux hadde det fantastisk helt til L kom i den alderen. Det var da hun begynte å ta plass, nå syns han at hun er litt dum noen ganger (*komme her sånn helt uanmeldt og bare TA oppmerksomhet fra MEG. Det er jo MEG det er snakk om, SJEFEN...*) (men han har det egentlig helt fint;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig forandrer livet seg. Livet forandrer seg jo bare ved de minste små bagateller som jobbskifte, ny hund etc. Livet forandrer seg uendelig mye mer når man får barn. For de som har relativt passive babyer tar det kanskje lengre tid, men etterhvert tar ungene større og større plass. De er ikke bare noe man drasser rundt på, de har sine krav og rettigheter og kommer automatisk i første rekke.

Det betyr ikke at man ikke kan være seg selv og ha sine interesser, i en familie - uansett hvor liten den er - må jo alle få ha sin greie.

Men jeg tror de fleste med hund og barn ofte legger turen innom lekeplassen..

Jeg er ikke den samme som jeg var før A ble født, det har jeg heller ikke som mål å være. Jeg utvikler meg hele tiden, og nå utvikler jeg meg også som "Mamma -Annette" på samme måte som jeg hele tiden utvikler meg som "kjæreste, datter, søster, venn , jobb - Annette" .

Ingen er vel akkurat den samme livet ut og ingen er vel så endimensjonale at de ikke endrer seg i forhold til omgivelser og den rollen man har.

Jeg er såpass "lik meg selv" at jeg er en ekstremt barnslig mamma , jeg kan gjerne synge tullesanger høyt i butikken sammen med poden feks , men det er andre sider av meg som også har kommet frem.

Livet forandrer seg hele tiden og mennesker utvikler seg hele tiden, det ville vært veldig unaturlig om ikke det å få ansvaret for et helt lite menneske som er seg selv fullt ut ikke forandret den minste ting.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for å miste meg selv, overhodet. Bare at jeg har liksom en verden jeg vet hvordan er frem til ca 21. august, og så er det et stort blankt felt :lol: Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Men tar meg liksom i å lure på hvordan jeg skal løse det med stell av dyra i starten, turer med hundene, møkking hos hester osv osv. Og bare sånne enkle bagateller - hvordan får man i seg middag med en unge hengende i puppen/skrikende i armene/sovende osv? :lol: Med tanke på at vi spiser somregel hos svigers?

Det bekymrer meg ikke altså - er veldig klar for en ny liten sjef i huset. :ahappy: Bare litt absurd å ikke klare å se for seg hvordan det blir.

Her må som regel mannen lage maten da vi har en veldig sulten unge som ofte våkner og vil ha mat når vår mat skal enten lages eller spises. I begynnelsen ble det til at middagen ble kald innen jeg fikk spist. Nå spiser hun fortere så jeg får som regel varmere mat nå enn helt i starten. Når vi spiser borte så er det ofte mange hender som vil holde henne, så da går hun runden rundt bordet så alle får spist :P Heldigvis er hun mye mindre skrikete nå, så hun klarer å være våken og stille samtidig! Da kan vi spise mens hun sitter å ser på oss fra vippestolen eller tripp trapp stolen!

Edit: Hvordan går det med wednesday??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Hvordan går det med wednesday??

:lol: Skjer lite.

Vært på kontroll igjen idag, og nå fikk jeg et rødt, rundt klistremerke på helsekortet mitt, sånn at alle som ser det skal skjønne at her snakker vi RISIKO! :o Takk, jordmor-dama, nå ble jeg jo mye roligere.... :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...