Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Takk, men jeg har jo ikke akkurat så mye valg :lol: Men jeg tror jeg har holdt meg i såpass god form hele veien pga hundene :) Har jo vært nokså aktiv helt til jeg ikke klarte være aktiv mer. Nå for tida er det vanskelig å gå fra bilen og inn på sykehuset :lol: Måtte stoppe og ta en pause på veien :lol: (Det er vel 150 meter eller så).

:lol: Nei, er noe med det, du må jo og eh "vet ikke annet" ? om man kan si det sånn.

Jeg får nok "svi" for at jeg ikke har vært aktiv. Dog, jeg har vært veldig aktiv mellom sofa og do da. :aww: Må jo telle for noe? Så jeg tar nok i litt mer enn jeg burde nå som kvalmen er minimal, og det sier kroppen at jeg kan drite i. :aww:

Men må si jeg blir fasinert over hvor lite du klager når du har minst dobbelt så mye magen som meg. :o Tror jeg hadde ligget rett ut på sofaen og stønnet 25 timer i døgnet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

:lol: Nei, er noe med det, du må jo og eh "vet ikke annet" ? om man kan si det sånn.

Jeg får nok "svi" for at jeg ikke har vært aktiv. Dog, jeg har vært veldig aktiv mellom sofa og do da. :aww: Må jo telle for noe? Så jeg tar nok i litt mer enn jeg burde nå som kvalmen er minimal, og det sier kroppen at jeg kan drite i. :aww:

Men må si jeg blir fasinert over hvor lite du klager når du har minst dobbelt så mye magen som meg. :o Tror jeg hadde ligget rett ut på sofaen og stønnet 25 timer i døgnet :lol:

Ja, ikke sant! Enlingsvangerskap med hyperemesis må jo være hakket mer slitsomt enn et over gjennomsnittet enkelt og uproblematisk tvillingsvangerskap :hug: Og jeg er enig med kroppen din og synes du skal drite i å gjøre mer enn du burde :aww: Og tro du meg, jeg klager! :lol: Men er mest mannen, mamma og mormor som får høre det :P Det blir mye stønning på sofa :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for tvillingene til wed! Så bra de er store og fine der inne :) De siste ukene kommer nok til å gå sakte for man lurer jo på hver kveld om det er i natt det skjer :P Hvor lang vei har du til sykehuset?

Takk! Det er maks 4 uker igjen nå. Nedtelling :P Har kort vei til sykehuset, ca 10-15 minutter. Men jeg hadde dum lege som sa at ting kunne gå veldig fort om det skjedde noe lenge før termin! :o Legen jeg hadde i dag sa at jeg bare kunne slappe av, så da prøver jeg på det.

Legen jeg hadde i dag syntes forøvrig at keisersnitt var en veldig god ide når det er snakk om eneggede tvillinger som deler morkake! Håper jeg skal ha han resten av tida :aww: Dumme andre legen... *hytte med neven*

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant! Enlingsvangerskap med hyperemesis må jo være hakket mer slitsomt enn et over gjennomsnittet enkelt og uproblematisk tvillingsvangerskap :hug: Og jeg er enig med kroppen din og synes du skal drite i å gjøre mer enn du burde :aww: Og tro du meg, jeg klager! :lol: Men er mest mannen, mamma og mormor som får høre det :P Det blir mye stønning på sofa :lol:

Er nok slitsomt på en helt annen måte tenker jeg, det har jo vært tungt hele tiden, men nå er det fysisk tungt - langt ned til gulvet, vondt å reise seg, vondt å sette seg, vondt å ligge osv osv. Og den har jo du hatt lenge! Selv om ting har vært snilt og greit liksom. Men godt å høre du får klage. :ahappy: Så satser vi på at de små gutta kommer når de skal på den måten de skal, og du ikke trenger å bekymre deg for mye. :hug:

Og jada, jeg prøver å høre på kroppen altså - lover! Men er litt vanskelig å begrense når jeg endelig kan liksom... Ting er bare vondt, ikke så langt inn i beinmargen uvell. Tar vondter anyday - hadde det ikke vært for at det kan gå utover baby så hadde jeg nok ikke giddet å høre noe særlig på den. :aww::lol:

Snakket med mamma i stad, og hun spurte veeeeeeeeeeeeeldig forsiktig om hvor mye jeg har lagt på meg. Og jeg begynte å le. Vi har et litt anstrengt forhold når det kommer til vekt liksom. Men jeg begynte jo bare å le og sa "nei altså, jeg er omtrent 8kg i minus enda." Kan tro hun ble letta. :lol: Vurderte å bli sur da, for jeg sa at jeg har fått beskjed om å legge på meg en halvkg i uka frem til termin, minst. Fordi da blir baby glad. Men neeeida, det var ikke nødvendig i det heletatt! Hilsen eksperten mamma. :aww: Men gadd ikke, sa bare at det er det jeg har fått beskjed om, men jeg sliter fremdeles med mat og kvalme, så vi får nå se da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at det er vanskelig å begrense seg når man endelig er i grei nok form til å gjøre noe. Det er jo en del som gjerne skal fikses før babyen kommer også, og det er så greit med alt som er gjort!

Rister på hodet over mora di :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 store tvillinger? Er det virkelig plass? ? Helt absurd tanke, jeg følte at jeg knapt hadde plass til 1 stk. Så deilig at legen tar deg på alvor :)

Jeg har aldri følt behov for bur på hund, men på A derimot. Han burde hatt både bur og bånd enkelte dager, dette er en sånn dag.

Han lagde sitt første ordentlige eventyr i dag da :

"Mamma, vet du hva? "

"Det var en gang en liten svart mus. Så ble den løftet opp av en pusekatt som bar den opp trappa " :lol: :lol:

Jeg var jo veldig imponert over det spennende eventyret , må vite.

Yari til Kyomi bor her denne uken ( som sikkert mange har fått med seg) og det er virkelig kos. Barnevant og snill.

Ekstra stas for alle å gå tur med hunden!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 store tvillinger? Er det virkelig plass? ? Helt absurd tanke, jeg følte at jeg knapt hadde plass til 1 stk. Så deilig at legen tar deg på alvor :)

De er jo ikke store, men de er ikke særlig mindre enn enlinger på samme stadie :) Altså, de er helt på nivå med enlinger selv om de er to. Jeg er liten, 158 cm høy og veier til vanlig 48 kg. Men det er plass :) De tar seg plass. Magen er svææær. Men det er jo ikke uten grunn at legen mistenker at de kommer tidlig. Magen er jo så stor som den ville vært ved termin med enling, og vel så det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo ikke store, men de er ikke særlig mindre enn enlinger på samme stadie :) Altså, de er helt på nivå med enlinger selv om de er to. Jeg er liten, 158 cm høy og veier til vanlig 48 kg. Men det er plass :) De tar seg plass. Magen er svææær. Men det er jo ikke uten grunn at legen mistenker at de kommer tidlig. Magen er jo så stor som den ville vært ved termin med enling, og vel så det!

A var en helt middels baby, og han føltes enorm!! Men magen tilpasser seg kanskje .. Hadde jo ikke plass til mat den siste måneden. . Er så spennende med tvillingsoniser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A var en helt middels baby, og han føltes enorm! Men magen tilpasser seg kanskje .. Hadde jo ikke plass til mat den siste måneden. . Er så spennende med tvillingsoniser!

Jeg skjønner ikke den der greia med at man ikke har plass til mat :lol: Ikke så rart de vokser som de gjør, kanskje...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når flyttet dere/har dere tenkt å flytte ungen inn på eget rom? Vi gjør nok antageligvis det nå. Har i alle fall solgt gjestesenga så er godt på vei til å lage barnerom :lol: Hun sover gjennom natten, som regel fra 21-09 uten mat og uten å få smokken på nytt. Men hun virker litt småplaget når vi legger oss, vrir fælt, kan begynne å grine og må få smokken. Da har hun det kanskje bedre på et stille soverom? Mammahjertet er ikke helt sikkert på hva det synes om at lillemor på 4 1/2 mnd skal få eget rom enda altså :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når flyttet dere/har dere tenkt å flytte ungen inn på eget rom? Vi gjør nok antageligvis det nå. Har i alle fall solgt gjestesenga så er godt på vei til å lage barnerom :lol: Hun sover gjennom natten, som regel fra 21-09 uten mat og uten å få smokken på nytt. Men hun virker litt småplaget når vi legger oss, vrir fælt, kan begynne å grine og må få smokken. Da har hun det kanskje bedre på et stille soverom? Mammahjertet er ikke helt sikkert på hva det synes om at lillemor på 4 1/2 mnd skal få eget rom enda altså :lol:

Når guttungen slutter å måtte ligge oppå ryggen min for å sovne skal det vurderes :P

Neida, her blir egen seng 3 års gave, og sannsynligvis eget rom. Hvor mye han bruker det blir opp til han egentlig, det blir vegg i vegg med mitt.

De fleste flytter vel ungene ut som babyer ( når de sover hele natta), men jeg har så hysteri for krybbedød at det ville uansett bare blitt slitsomt. Når du må sjekke om ungen puster 3-4 ganger hver natt blir det pes å måtte gå inn i et annet rom. Det har roet seg nå da, nå våkner jeg bare en sjelden gang pga den grusomme overbevisningen om at han ikke puster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når flyttet dere/har dere tenkt å flytte ungen inn på eget rom? Vi gjør nok antageligvis det nå. Har i alle fall solgt gjestesenga så er godt på vei til å lage barnerom :lol: Hun sover gjennom natten, som regel fra 21-09 uten mat og uten å få smokken på nytt. Men hun virker litt småplaget når vi legger oss, vrir fælt, kan begynne å grine og må få smokken. Da har hun det kanskje bedre på et stille soverom? Mammahjertet er ikke helt sikkert på hva det synes om at lillemor på 4 1/2 mnd skal få eget rom enda altså :lol:

Hehe, den tanken er så fjern at det ikke har falt meg inn å i det hele tatt tenke på det :D Tuva kommer sove hos oss til hun blir konfirmert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når flyttet dere/har dere tenkt å flytte ungen inn på eget rom? Vi gjør nok antageligvis det nå. Har i alle fall solgt gjestesenga så er godt på vei til å lage barnerom :lol: Hun sover gjennom natten, som regel fra 21-09 uten mat og uten å få smokken på nytt. Men hun virker litt småplaget når vi legger oss, vrir fælt, kan begynne å grine og må få smokken. Da har hun det kanskje bedre på et stille soverom? Mammahjertet er ikke helt sikkert på hva det synes om at lillemor på 4 1/2 mnd skal få eget rom enda altså :lol:

Vi flyttet henne sånn "endelig" over når hun var rundt ett vi, men det har vært litt opp og ned om hun har sovet hos oss eller der. Først nå (15 mnd) sovner hun der helt selv, og sover rolig hele natten. Vi hadde og problemer med at hun ble forstyrret av oss, og at det dermed ble dårlige netter for alle, derfor "begynte vi prosessen". For oss var det ikke noe sånn NÅ er det fullt og helt egen seng, og har hun behov for ekstra nærhet så er det ingen regel som sier hun ikke kan sove hos oss. Men det virker som hun koser seg i egen seng nå, mye mer enn før. Vår seng har blitt mer sånn "der hun spretter rundt og lugger og sparker", selv om vi prøver hardt å holde på avslappingen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A er fortsatt var på det med nærhet. Vi merker det spesielt på dagtid hvor vi ikke sover sammen med han. Sove alene = 1/2 time søvn, med mamma = 1-2 timer. Når jeg legger meg likt som han sover han stort sett til neste morgen, står jeg opp igjen kan du banne på at han våkner etter et par timer og leter etter meg. Han gråter ikke, han leter. Derfor er også dørene til trappa grundig stengt etter leggetid.

Hos nevø roet klengingen seg ved 1 års alder, jeg tror ikke jeg har hørt om noen som har et så sterkt behov for nærhet så lenge som A. Jeg mistenker at det er livssituasjonen som forsterker det. Han kan finne på å vekke meg om natten for å spørre om jeg er mamma. Jeg lurer på hvor rart det vio føles når han sover på eget rom. Jeg sover absolutt best med han i senga selv :P Til tross for spark og lugging på morgenkvisten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanx! Vi flytter endelig inn i Huset med den store hagen nå (til uka faktisk!) og der skal det innredes barnerom! Jeg gleder med til å gå fullstendig bananas og bli kvitt den gyselige babyrosa malingen som er der nå :D

Oooh, veldig nyttig her og; vi flytter jo også inn i nytt hus snart, og endelig skal L få ordentlig barnerom, ikke bare et litt rotete rom hvor senga hennes står.

Hehe, den tanken er så fjern at det ikke har falt meg inn å i det hele tatt tenke på det :D Tuva kommer sove hos oss til hun blir konfirmert.

Samme her! Jeg har aldri tenkt på hvordan man gjør rom spennende og sånn heller, så veldig nyttig! Når jeg var liten hadde mamma alltid masse tid med oss når vi hadde lagt oss. Var gjerne en halvtime innehos hver av oss og leste og sang. DET husker jeg godt for det var skikkelig kvalitetstid. Og sånn skal det bli her. Leker litt med tanken på en kosekrok med puter, tepper o.l. litt bortgjemt bak en hylle :)

Når guttungen slutter å måtte ligge oppå ryggen min for å sovne skal det vurderes :P

Neida, her blir egen seng 3 års gave, og sannsynligvis eget rom. Hvor mye han bruker det blir opp til han egentlig, det blir vegg i vegg med mitt.

De fleste flytter vel ungene ut som babyer ( når de sover hele natta), men jeg har så hysteri for krybbedød at det ville uansett bare blitt slitsomt. Når du må sjekke om ungen puster 3-4 ganger hver natt blir det pes å måtte gå inn i et annet rom. Det har roet seg nå da, nå våkner jeg bare en sjelden gang pga den grusomme overbevisningen om at han ikke puster.

Vi flyttet henne sånn "endelig" over når hun var rundt ett vi, men det har vært litt opp og ned om hun har sovet hos oss eller der. Først nå (15 mnd) sovner hun der helt selv, og sover rolig hele natten. Vi hadde og problemer med at hun ble forstyrret av oss, og at det dermed ble dårlige netter for alle, derfor "begynte vi prosessen". For oss var det ikke noe sånn NÅ er det fullt og helt egen seng, og har hun behov for ekstra nærhet så er det ingen regel som sier hun ikke kan sove hos oss. Men det virker som hun koser seg i egen seng nå, mye mer enn før. Vår seng har blitt mer sånn "der hun spretter rundt og lugger og sparker", selv om vi prøver hardt å holde på avslappingen;)

Åh, nå følte jeg meg som en skikkelig drittmamma her :lol: Men jeg tror ikke Tuva vet at hun sover med oss. Og om det skulle dukke opp problemer så er jo ingenting fastbestemt, så da flytter vi henne bare tilbake til oss. På en måte kan det være en god idé at hun flytter nå før hun er mer bevisst på at vi er i nærheten? Hmm!

Edit: Dere som vil ha ungene på rommet superlenge (gjelder ikke for dere som ikke har mann) - vil dere ikke gjerne ha tilbake privatlivet deres? :lol::icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Jeg har aldri tenkt på hvordan man gjør rom spennende og sånn heller, så veldig nyttig! Når jeg var liten hadde mamma alltid masse tid med oss når vi hadde lagt oss. Var gjerne en halvtime innehos hver av oss og leste og sang. DET husker jeg godt for det var skikkelig kvalitetstid. Og sånn skal det bli her. Leker litt med tanken på en kosekrok med puter, tepper o.l. litt bortgjemt bak en hylle :)

Åh, nå følte jeg meg som en skikkelig drittmamma her :lol: Men jeg tror ikke Tuva vet at hun sover med oss. Og om det skulle dukke opp problemer så er jo ingenting fastbestemt, så da flytter vi henne bare tilbake til oss. På en måte kan det være en god idé at hun flytter nå før hun er mer bevisst på at vi er i nærheten? Hmm!

Edit: Dere som vil ha ungene på rommet superlenge (gjelder ikke for dere som ikke har mann) - vil dere ikke gjerne ha tilbake privatlivet deres? :lol::icon_redface:

Vi har bare ett soverom vi, så da må E sove der sammen med oss. Det fungerer helt fint, men det hadde vært enda bedre om hun hadde hatt eget soverom. Både pga hennes beste, og for at vi skal kunne være litt mindre stille på vei inn på rommet :lol: Men det er ikke noe stress, fungerer helt greit :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de uvanlige.. Her flyttet Sophia ut når hun var 7 uker, og Jaran når han var 4 uker. Da sov de hele netter uavbrutt fra rundt 19-20 til klokken 8-9. Jaran ble forstyrret hver gang jeg gikk inn og ut, så det ble naturlig å flytte han ut da jeg har ikke tenkt til å ta kvelden klokken 19 :P Han sovner jo også selv i sengen sin uten noe ekstra greier. Det føles veldig rett ut for oss :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunnelig på dere som har barnerom i det heletatt. :lol: Selv om jeg tipper at når alt kommer til alt så har jeg ikke noe hastverk med å legge henne på eget rom. :aww:

Forøvrig så lurer jeg på om hun lå i spenn noen timer i stad. Fytti helsikke så vondt jeg hadde øverst i magen og ryggen. Men det var ikke helt samme type vondt som sist, mer definert vondt på to forskjellige plasser samtidig, ikke den strålinga fra en smerteplass og bakover i ryggen og ikke kasta jeg opp. Og når det først slapp så slapp det like brått som det kom. Så lurer rett og slett på om hun lå med rompa mot ribbeina fremme og beina mot ribbeina bak. :lol: Føler meg øm i ribbeina og musklene. Da var det behagelig å sitte i bil på dårlige veier for å hente kaninbur. :aww:

Kommer det igjen i natt/morgen så ringer jeg nok og ber om en sjekk, men var somsagt anderledes enn sist, og sist var det definitivt slik som er beskrevet som tegn på svangerskapsforgiftning. Det var det ikke nå, så ingen grunn til panikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunnelig på dere som har barnerom i det heletatt. :lol: Selv om jeg tipper at når alt kommer til alt så har jeg ikke noe hastverk med å legge henne på eget rom. :aww:

Forøvrig så lurer jeg på om hun lå i spenn noen timer i stad. Fytti helsikke så vondt jeg hadde øverst i magen og ryggen. Men det var ikke helt samme type vondt som sist, mer definert vondt på to forskjellige plasser samtidig, ikke den strålinga fra en smerteplass og bakover i ryggen og ikke kasta jeg opp. Og når det først slapp så slapp det like brått som det kom. Så lurer rett og slett på om hun lå med rompa mot ribbeina fremme og beina mot ribbeina bak. :lol: Føler meg øm i ribbeina og musklene. Da var det behagelig å sitte i bil på dårlige veier for å hente kaninbur. :aww:

Kommer det igjen i natt/morgen så ringer jeg nok og ber om en sjekk, men var somsagt anderledes enn sist, og sist var det definitivt slik som er beskrevet som tegn på svangerskapsforgiftning. Det var det ikke nå, så ingen grunn til panikk.

Min yngste sønn knekte to ribben på meg, mens han var in utero.

Og ja-han har blitt ivrig fotbsllspiller, og spiller nå aktivt på to lag, derav et for barn av eldre årskull enn han selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Jeg har aldri tenkt på hvordan man gjør rom spennende og sånn heller, så veldig nyttig! Når jeg var liten hadde mamma alltid masse tid med oss når vi hadde lagt oss. Var gjerne en halvtime innehos hver av oss og leste og sang. DET husker jeg godt for det var skikkelig kvalitetstid. Og sånn skal det bli her. Leker litt med tanken på en kosekrok med puter, tepper o.l. litt bortgjemt bak en hylle :)

Åh, nå følte jeg meg som en skikkelig drittmamma her :lol: Men jeg tror ikke Tuva vet at hun sover med oss. Og om det skulle dukke opp problemer så er jo ingenting fastbestemt, så da flytter vi henne bare tilbake til oss. På en måte kan det være en god idé at hun flytter nå før hun er mer bevisst på at vi er i nærheten? Hmm!

Edit: Dere som vil ha ungene på rommet superlenge (gjelder ikke for dere som ikke har mann) - vil dere ikke gjerne ha tilbake privatlivet deres? :lol::icon_redface:

Jeg har lest/sunget fast ved sengetid fra veldig tidlig, syns det er veldig koselig selv også blir det en del av leggerutinen liksom:) Når vi nå får pusset opp eget rom til henne, så tenker jeg også lage en sånn koselig lesekrok:) For nå blir kanskje innholdet i bøkene mer spennende etterhvert, ikke bare å bla fram og tilbake :P

Privatliv?? Neida. Men det kan man jo ha andre steder også, enn på soverommet :P Det blir jo litt sånn. Men det har vært perioder hvor "privatliv" har vært ikke-eksisterende, men så vet man at en gang kommer det igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...