Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp! problem med poten.


Zombienoid
 Share

Recommended Posts

Hei. Min hund har i de siste dagene slikket veldig på den ene poten sin.

Jeg prøver å se og kjenne, men ser ingenting som er feil her. Nå idag er huden på potene omtrent sånn som fingeren på et menneske etter at vi har hatt på plaster lenge. Vanskelig å forklare. Det virker ikke som at han har noe vondt, men etter at han har ligget stille en stund begynner han plutselig å halte. Det ser ut som at det er værk her også.

Noen som vet hva dette kan være?!

Tenkte jeg skulle ta på noe krem å sette på han en sokk idag, å se om det blir noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krem og sokk høres dumt ut. Det virker som poten trenger luft slik at den kan tørke. Jeg regner med du har sjekket nøye etter fremmedlegemer mellom tær og i huden. Vask poten godt med vann og rens den evt med Pyrisept, putt så lampeskjerm på hunden slik at den ikke får til å slikke og se om det blir bedre innen mandag. Hvis ikke, ta han med deg til veterinæren.

Det aller viktigste er at du sørger for at han ikke slikker, sånt kan det bli trøbbel av selv bare med et bittelite rift.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krem og sokk høres dumt ut. Det virker som poten trenger luft slik at den kan tørke. Jeg regner med du har sjekket nøye etter fremmedlegemer mellom tær og i huden. Vask poten godt med vann og rens den evt med Pyrisept, putt så lampeskjerm på hunden slik at den ikke får til å slikke og se om det blir bedre innen mandag. Hvis ikke, ta han med deg til veterinæren.

Det aller viktigste er at du sørger for at han ikke slikker, sånt kan det bli trøbbel av selv bare med et bittelite rift.

Tenkte jeg skulle vaske det med vann, tørke godt og rense det. For å så sette på en sokk. Skjermen jeg hadde klarte han å ødelegge. Så har ikke skjerm. Jeg har en sånn krem jeg fikk av dyrlegen sist han fikk sår på beinet, som jeg tenkte jeg kunne smøre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Smula her hadde problemer med poten sin (høres ganske likt ut som hos dere) var behandlingen følgende: Vaskes tre ganger daglig i grønnsåpevann, smøre tynt med fucidin, og ha på sokk når vi var ute på tur. Pass samtidig på at hunden ikke slikker, og får dere ikke til det så skaff ny skjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inni sokken vil det uansett bli klamt. Jeg ville forsøkt å holde poten så tørr som mulig.

En eller annen skjerm-løsning bør du finne. Han kommer til å fortsette å slikke, det er nok derfor han har sår pote i det hele tatt, sånn slikking henger de seg fort opp i. Jeg skar en gang opp en gammel skumgummimadrass som jeg igjen festet med belte på min hund. Det fungerte veldig fint. Han fikk helt spader av skjerm. Det finnes også oppblåsbare skjermer (overdimensjonerte halsbånd) som et alternativ.

2981924962_7302afb553.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...