Gå til innhold
Hundesonen.no

Sigmatest


Guest vivere
 Share

Recommended Posts

Jo`a, pene øyne på den flua :D Men jeg kan ikke helt bestemme meg om jeg likte at så mye av insektet er bluret. Tror kanskje jeg ville hatt noe mindre blenderåpning på blomsten også.

Neste gang blir det kanskje bedre. Drar fluksens ut og leter etter flua :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytter ikke. Den er her og plager meg :cry:

Har en eneste Sigma, den er ikke videre imponerende. 70-300mm. Ser jo ut til at det er en annen kvalitet på ditt objktiv.

Ot:

Har forresten fått ganske god kritikk i dag i Nationen på Blinkskuddet, det er tatt på 300mm med den linsa. Rene flaksen, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en eneste Sigma, den er ikke videre imponerende. 70-300mm. Ser jo ut til at det er en annen kvalitet på ditt objktiv.

Kanskje litt OT, men eneste objektivet jeg har nå er et Sigma objektiv. 50mm f1.4 HSM elns. Og der er det ingenting å utsette på kvaliteten. Jeg hadde et Canon 50mm 1.4 før jeg kjøpte Sigma-objektivet, og likte Sigmaen en hel del bedre. Bookeh'en til Sigma er noe for seg selv, og jeg syns bildene ble hakket skarpere med Sigmaen enn med Canonen. Nå kan det jo ha vært noe rart med Canonen siden jeg tror hun som kjøpte den fikk problemer med autofokusen i ettertid eller noe slikt..

Sigma, som Canon eller hvem som helst andre merker, selger gode og dårlige objektiver. Prisen kan være en god peilepinne, man får som regel det man betaler for hos Sigma. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigma, som Canon eller hvem som helst andre merker, selger gode og dårlige objektiver. Prisen kan være en god peilepinne, man får som regel det man betaler for hos Sigma. :)
Etter min mening er objektivet kanskje det viktigste og pris og kvalitet står som regel i forhold til hverandre. Jeg har og har hatt noen Sigma-objektiver og kan ikke se at de er dårligere enn orginalobjektivene jeg bruker. Jeg har en gang hatt en fokuseringsfeil på et 120 - 300mm/f2.8 Sigma og det ble fikset uten kostnad av forretningen jeg kjøpte det av. Disse to bildene er tatt Sigma 120-300/f2.8 etter reparasjonen.

7712128714_be8c597efa_b.jpg

7576555018_bff0c3e2cd_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...