Gå til innhold
Hundesonen.no

Hurtta lifeguard stormjakke


Recommended Posts

Jeg tenker å kjøpe et regndekken, og har falt litt for hurtta sitt i lifeguard-serien. Problemet der er bare at størrelsene hopper fra 55 cm til 65 cm i lengde, og Casper er 58-60 cm lang.

http://www.divinedog.se/en-GB/storm-munkjacka-neon-rosa-p-453-c-197.aspx

Kjøpte varmedekken fra hurtta en gang i 65, men flappen gikk over tissen, så da lurer jeg på om det blir samme problem med denne varianten. Men det er jo fra forskjellige kolleksjoner, så jeg vet ikke hvordan størrelsene her er i forhold?

Er de store i størrelsene? For da kunne jo 55 cm kanskje gått? Det er jo mange hunder som faller imellom her, og 60 cm i lengden er tross alt ikke så uvanlig, så hvilken størrelse kjøper man da?

Eventuelt om noen har tips til andre regndekken så blir jeg glad for det og. Det skal helst ikke være særlig fôret, det har jeg vinterdekken til (som også er vanntett). Enkelt å ta på, og rimelig i prisen. Hurtta sitt er kanskje litt i dyreste laget, det kommer tross alt ikke til å bli voldsomt mye brukt, men betaler gjerne litt ekstra for å kle ham i knæsj rosa :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dette i 75 til min collie, prøvde i en butikk før jeg bestilte, og da ble 65 for lite. Tror jeg har målt han til 65 ca, hvis jeg ikke husker helt feil :-P Flappen over tissen? Tenker du da på belte som går rundt magen på dette dekkenet? Tror du skal være ganske god for å få til å dekke til "understellet" med dette dekkenet her ;) Er sikkert noen som kan svare deg litt på bedre på det du spør om, har ikke noe å måle bikkja med... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dette i 75 til min collie, prøvde i en butikk før jeg bestilte, og da ble 65 for lite. Tror jeg har målt han til 65 ca, hvis jeg ikke husker helt feil :-P Flappen over tissen? Tenker du da på belte som går rundt magen på dette dekkenet? Tror du skal være ganske god for å få til å dekke til "understellet" med dette dekkenet her ;) Er sikkert noen som kan svare deg litt på bedre på det du spør om, har ikke noe å måle bikkja med... :-P

Ja tenker på beltet under magen :P Men ok, beltet er langt fremme i forhold til de andre dekkenene? For jeg har hatt problemer med dette på 3 andre dekken og, (to hurtta og et dogman :P )...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Ser ut som det går rimelig langt bak :/ da tør jeg nesten ikke kjøpe det uprøvd heller. Har ikke sett det i noen butikker her nemlig.

Men et annet spørsmål, hvor vanntett er det? Jeg leste en "anmeldelse" av det, der vedkommende skrev at hunden hennes hadde blitt våt igjennom. Men det hadde vært i skikkelig ruskevær. Likevel, det bør jo holde et par timer i regnet. Og sånn ellers, er du fornøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker det dekkenet, for det sitter så fint på Isak, veldig fin passform for mine hunder ihvertfall. Og så er det så peeent og har gode reflekser :D Jeg synes det virker veldig vanntett, har mest brukt det som refleksdekken. Men det er jo fra lifeguardserien, så det burde så absolutt være veldig tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gidder å måle ryggen hans hadde jo det vært supert :D Men ikke om det blir styrete for det da :-)

Djervekvinnen, det hadde jo vært en mulighet ja! Men vil helst at det skal passe uten at jeg trenger modifisere, jeg vet med meg selv at det tar laaang tid før slikt blir gjort, og vips blir bare dekkenet liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg målte fra midt i mellom skulderbladene og til halerot, han er 53 cm lang :) Dekkenet er perfekt lengde til han, det ender rett ved halerota (formen på bakdelen er sånn at dekkenet svinger inn ved halerota, om det hadde vært rett hele veien hadde dekkenet kanskje vært 1-2 cm lenger enn ryggen) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg sjekke på nytt og prøve dekkenet på han, og jeg tror han rett og slett har vokst seg inn i det siden forrige sesong, for nå passer den stroppen bedre :) Litt dårlig vinkel, dekken som krøller seg litt og hund som ikke helt ville stå i ro men :P

DSC_3062.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du måtte hatt 65 uansett, for den stroppen går akkurat rundt på Isak :) (Det er litt teit måte å feste den på, så greit å ha litt å gå på selv om man kan stramme den mer enn man først tror) Du har dalmatiner? De er jo gjerne litt kraftigere enn en setter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt :wub:

Ser ut som det passer perfekt til ham da, og nå så det ikke ut som stroppen gikk så langt bak heller. Så da kan det jo tenkes at 65 går på Casper. Ble vanskelig dette :P

Skal sjekke hva divinedog sier om tilbakesending av varer.

Peggy; si det du.... Casper er ikke kvadratisk, men er heller ikke så langt i fra. Eller, litt i fra da, men i forhold til mange dalmatinere har han iallefall ganske "kort" rygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, veldig glad der han sto tålmodig mens jeg måtte ta hundre bilder med mobilkameraet som ikke ville fokusere, hehe :P Vi hadde akkurat vært ute på dotur i hagen, så han forsto ikke helt hvorfor han skulle ha på seg dekken nå, men stilte villig opp. Kunne jo hende det skulle skje noe kult! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan forresten hende jeg tar feil av det dekkenet og et annet jeg har, for han har nesten ikke brukt dekken :P Tror det er det andre som kommer akkurat ikke i veien for tissen, men det er også en str for stort til han. Så jeg tror ikke du får noe problemer med tissefant og det beltet hvis dekkenet passer greit i lengden :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
    • Jo takk. Flytter i løpet av sommeren, håper jeg har nogenlunde renslig valp innen den tid.  Det som er dumt at jeg får ikke lov til å gjerde inn tomta, det er dritt. Er så vant til inngjerdet hage, det blir nok ny vane jeg må tillegge meg. Håper naboene er greie.  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...