Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg trenger et tøybur i kelpie-størrelse som kan være med på treninger, stevner o.l. Jeg kan selvfølgelig kjøpe nytt når jeg får summet meg til det, men hvis noen uansett har et de skal selge, kan jo det være like greit. :)

Jeg kommer til å dra det med meg en del på buss, tog osv, så jeg vil ikke ha et som er større og tyngre enn nødvendig.

Skrevet

Sjekka om tøyburet på europris er stort nok? :)

Jeg husker ikke de nøyaktige målene, men jeg vurderte å kjøpe det en dag her, men konkluderte vel med at det ble litt knapt. Det er mulig det finnes i flere størrelser, men på Europris her på Ås har de i alle fall bare en størrelse nå, og det var vel ikke mer enn 48 cm høyt, for eksempel. Det blir litt lite for en hund som trolig bikker femti cm i mankehøyde, syns jeg. Lengden var forsåvidt grei nok på ca 70 cm, men jeg syns det ble for smalt og lavt. (Jeg fikk ikke sett det oppstilt, men ut fra målene syns jeg det ble litt lite.)

Skrevet

det er litt lite det medium buret, så jeg har det store. der kunne jeg fint ha issi og amiga og fortsatt grei plass i. var faktisk doffen valp,issi og amiga i det engang .men det er jo litt stort å drasse på :P

Skrevet

Jeg har et. 54 cm høyt, 45 cm bredt og 63 cm langt. Det kan du få for 100 kr. følger med veske med bærehåndtak. Beige og brunt med nettingvinduer på alle sider samt rullegardiner for å dekke de.

Skrevet

Jeg har et. 54 cm høyt, 45 cm bredt og 63 cm langt. Det kan du få for 100 kr. følger med veske med bærehåndtak. Beige og brunt med nettingvinduer på alle sider samt rullegardiner for å dekke de.

Det er like stort som Whoopsis sitt, som jeg har hos meg for tiden. :P Så jeg prøvde det nå, og jeg syns det også blir litt i minste laget dessverre. Det går akkurat om det bare er snakk om å ligge helt i ro noen minutter på trening i ny og ne, men til stevnedager, kursdager og slikt syns jeg det blir for lite. Særlig med tanke på at han blir større enn han er nå når han er ferdig utvokst... Men takk for tilbudet! :)

Skrevet

Plantasjen har hundebur, husker ikke målene, men det er vel medium størrelse. Koster 499 kr :) Det er ikke superkvalitet, men om hunden ligger fint og rolig i buret er det bra nok :) Bris har det, og han er vel ca 40-50 cm i mankehøyden nå :)

Skrevet

Så på disse på Bjerke. Lettvinte og (etter sigende) markedets billigste i den kvaliteten.

Det så jo ikke så verst ut, egentlig. Prøvde du å løfte på det? Tøybur med stålstenger blir ikke nødvendigvis så lett å bære på... :P Men det har jo den fordelen at det blir en del stødigere.

Skrevet

Det så jo ikke så verst ut, egentlig. Prøvde du å løfte på det? Tøybur med stålstenger blir ikke nødvendigvis så lett å bære på... :P Men det har jo den fordelen at det blir en del stødigere.

Ikke i size trippel eller kvadruppel XL som er min evt størrelse, men det som var mindre var rett så handterbart. Superlett å slå sammen og så solid og godt ut, til tøybur å være.

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...