ka9n4ever Skrevet 21. August 2012 Rapporter Share Skrevet 21. August 2012 Hei. Jeg har planer om å kjøpe en GD til nyåret, og jeg leter rundt om kring og forhører meg med folk som har erfaring med rasen eller store raser generelt. Jeg har hørt mye forskjelligt når det gjelder fóring, og jeg lurte på hva dere her inne sier. Så, hvilket fór og hvor mye dagligt skal en voksende GD ha? Og hvor mye skal den ha når den er blitt voksen? På forhånd takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 21. August 2012 Rapporter Share Skrevet 21. August 2012 Om du skal ha hund fra England, ville jeg sjekket hva oppdretter bruker der, og prøve å finne et tilsvarende fôr for de første mnd, om du da ikke går rett over på rått. De eter MYE i oppveksten, rundt ett kilo tørrt for tisper og 2-3 kg for hanner pr dag. På rått rundt det doble. Som voksne varierer det på hvor mye de blir brukt, men rundt 1.5 kg tørrt/ 2.5 kg rått for hanner og 800g tørrt/ 1.2 kg rått for tisper er et greitt utgangspunkt. Husk at de ikke er voksne før rundt 3 års alderen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts