Gå til innhold
Hundesonen.no

Langhelg på Island?


Aya
 Share

Recommended Posts

Plutselig fikk jeg noen flere feriedager til gode enn jeg trodde, og kjæresten og jeg har lenge snakket om å ta en langhelg på Island. Noen som har vært der i September-ish og som har noen gode innspill? Hva bør man legge opp til dersom man har tre dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der i mai (2004). Kan tenke meg at det er varmere i september, med det er uansett et fantastisk land å besøke.

Pakk badetøy, for dere MÅ ta et besøk i Blå lagune. Jeg var på studietur i forbindelse med landbruksutdanning. Men vi hadde sightseeing utenom og jeg kan anbefale "Det gyldne triangel" med bl. a.Thingvellir, Gullfoss, Olavskirken med "Snorres badekulp",

området rundt geysirene, hvor Strokkur enda er ganske aktiv (selve Geysir har mistet litt av kraften sin). Vi bodde på hotell i Reykjavik, hvor vi også handlet litt i butikkene.

Pakk varmt tøy, tror ikke sommerklær er særlig egnet der oppe nå.

Island står fremdeles øverst på min ønskeliste over ferieturer.

Red: Sjekk Landsyn.no!

God tur!

Endret av Tricolor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg vært der i September, men vi var der i Juni og det er noen ting som man virkelig bør gjøre når man er på Island.

Den blå lagune - Veldig interessant, herlig og avslappende.

Islenski Hesturinn (I Reykjavik) - Hvis dere er interessert i hester så er det jo noe spesiellt med å ri islandshester på Island :)

Thingvellir National Park

Og selvfølgelig se geysirene - Gullfoss Geysir

edit: Fikk ikke med meg posten til Tricolor og at de var nesten helt like.. :P

Endret av Tone S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der i Desember (!) og det var helt konge! :) Lei bil og kjør det gyldne triangel, det er ikke så voldsomt dyrt. Ta dere en tur i gatene, de er vanvittig koselige. Masse artige kjøpesentre som er amerikansk-inspirerte. Perlan er også artig å dra opp i, og se utsikten over hele byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg held med Kangerlussuaq, ta for all del ein leigebil, og køyr litt ut av Reykjavik (det gyldne triangel er ein fin tur der ein får sett eit tverrsnitt av Island, greitt når ein kun har ein langhelg).

Sjølv var eg ikkje særleg imponert over den blå lagune, altfor kommersielt for min smak. Men så hjalp det kanskje på at vi eit par dagar før vi vitja den blå lagune, låg heilt åleine og duppa i Islands største utandørs naturvarmebasseng (svømmebasseng med vatn frå varme kilder) i kraftig snøstorm midt på natta :ahappy: .

Vi var der i februar, Island er eit flott reisemål om vinteren :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips folkens! Det blir nok ingen Islandstur akkurat denne høsten, jeg hadde glemt at man trengte penger også. Men det BLIR Islandstur, og det er betryggende å vite at det er et greit reisemål i f.eks Februar også! Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...