Gå til innhold
Hundesonen.no

Alene-hjemme evaluering


EspenØ
 Share

Recommended Posts

Hei

Jeg ser det har vært en del alene-hjemme emner her, men jeg fant ikke noe som omhandler akkurat dette så jeg håper dere har ork for ett til.

Vi har en 16 uker gammel valp som fra og med neste uke skal være alene ca 8 timer på vanlige arbeidsdager. Vi har trent litt på dette med å være alene. Begynte med noen minutter og nå er vi oppe i noen timer.

Men det er vanskelig å evaluere hvor "ille" det er for ham. Vi filmer ofte mens vi er borte og det vi ser er at han er fysisk ganske rolig. Han ligger mye i ro første timen, men man ser på ørene at han ikke liker seg. Reiser seg opp og går litt rundt, legger seg ned igjen. Piper i perioder. Mest første 10 minuttene, deretter litt nå og da.

Etter første timen så døser/sover han. Våkner litt, flytter litt på seg, kanskje pipe litt igjen. (Vi har ikke filmet mer enn to timer så vet ikke hvordan han er etter dette).

Dette er hva vi gjør nå (i rekkefølge):

*Går en litt god tur

*Leker litt

*Gir mat

*Venter litt

*Rask luftetur

*Setter på lav radio, stenger av slik at han kun har tilgang til gangen (han sover mye i gangen ellers), legger frem et par biteleker (som han ikke bruker når vi er borte), legger ut noen godbiter rundt omkring som han kan finne

Vi har en uke igjen til han må gå en arbeidsdag alene. Er det noe vi bør ha fokus på eller gjøre annerledes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest atiram

jeg synes det høres ut som dere gjør det veldig riktig.

kan jo prøve å gi den en fryst kong med leverpostei. da har valpen noe å bryne seg på en god halvtime/ time,.. og blir kanskje noe sliten av å prøve å få tak i godsakene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...