Gå til innhold
Hundesonen.no

Griseører, -haler etc. til valp. Hvor mye er greit?


Puttiva
 Share

Recommended Posts

Har flere ganger hørt at man ikke skal gi for mye griseører og grisehaler o.l. til valper fordi det kan være for tøft for magene deres. Hvor mye sannhet er det i dette, og hvor mye er mye?

Sitter her med en valp som ikke syns det er så allverdens spennende å tygge på leker og slikt, men griseører og grisehaler er helt fantastisk syns han. Han tygger til han sovner. Hvor mye kan man gi av slikt før det blir for mye til en liten babyvalp.

Magen hans er helt fin uten tegn til å være verken for løs eller for hard, og slik har den vært hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir grisehaler, ører, muskler, struper osv til valper, men i moderate mengder,

og jeg passer på å slenge det i fryseren først så det er kvitt de værste bakteriene.

Så ser jeg an om valpen sluker det, eller om den greier bruke litt tid på å spise det,

så gir jeg litt nå og da egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De man kjøper på dyrebutikken... Hvor bra/ille er de?! :S De kjøpes jo stykkvis, følger ikke med noen innholdsfortegnelse da...

Han sluker de ikke, bruker et par dager på ett øre/hale. Struper o.l. har vi enda ikke testet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De man kjøper på dyrebutikken... Hvor bra/ille er de?! :S De kjøpes jo stykkvis, følger ikke med noen innholdsfortegnelse da...

Han sluker de ikke, bruker et par dager på ett øre/hale. Struper o.l. har vi enda ikke testet.

Jeg bruker de fra dyrebutikken, helst fra norsk dyremat, jobbet i dyrebutikk og det er disse jeg har best erfaring med,

men så lenge de har fått ligge i fryseren litt og ikke lukter surt så pleier det ikke være noe problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...