Gå til innhold
Hundesonen.no

Råd ang "møte mellom to hunder"


Caro
 Share

Recommended Posts

Hei, som sikker noen vet så har jeg nå 2 bc her hjemme, den ene passer jeg for mamma og pappa.

Vi er ofte mye sammen med foreldrene til samboeren min å de har en schæfer hann (kastrert, 6 år gammel) som er litt "schæfer" han er bøllete og legger caro i bakken å står over han og bjeffer osv og vill ha kontroll, ingen løping uten tilatelse fra han (vi sier ifra til han og jobber med å få dette av han..)

Fant den andre BC er 4 år, vet ikke hvordan jeg skal beskrive oppførselen hans...han gjeter da hvis noen løper og snapper etter dem hvis de ikke "hører", han rir på Caro bla (noe vi sier nei til) og har ved anledninger løfta beinet å markert Caro (-.- jeg er dritt lei av å vaske piss!)

Det jeg lurer på er: Høres det ut som om Fant og King kan gå greit sammen eller burde vi unngå det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på er: Høres det ut som om Fant og King kan gå greit sammen eller burde vi unngå det??

Så sant du ikke har lyst til å være fullstendig nazi på at King ikke får legge noen i bakken, og Fant ikke får gjete og snappe etter noen, så ville jeg unngått å ha de løse sammen. Både den veltinga King driver med og den snappinga Fant driver med, er oppførsel som lett irriterer og stresser andre hunder, så jeg ville ikke sjanset på noe løsløping på disse to sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, som sikker noen vet så har jeg nå 2 bc her hjemme, den ene passer jeg for mamma og pappa.

Vi er ofte mye sammen med foreldrene til samboeren min å de har en schæfer hann (kastrert, 6 år gammel) som er litt "schæfer" han er bøllete og legger caro i bakken å står over han og bjeffer osv og vill ha kontroll, ingen løping uten tilatelse fra han (vi sier ifra til han og jobber med å få dette av han..)

Nei, Fant bør ikke få henge med schæferen om dere klarer å kontrollere drittsekk-oppførselen hans (King sin). Så mitt svar her er: Unngå schæfer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...