Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor ofte "ute på tur"?


Chris

Recommended Posts

OI! Hvordan har du tid til et liv utenom hunden? :)

Må si jeg beundrer at du orker å gå tur og ha treningsøkt med cita om morgenen..da zzzzover jeg :oops:

Vel, jeg har egentlig massevis av tid jeg! Masse tid til å være på hundesonen og slik :) Har alltid Cita med når jeg er med venner, trener henne når jeg har leksepause og bruker tiden fornuftig 8) Hehe, mamma sier jeg er ganske så heldig, for jeg kan ligge meg kjempeseint og stå opp kjempetidlig, uten problemer... Selv om jeg veldig ofte sovner foran tv'en, i norsk timene og i helgene sover jeg i hvert fall! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen: Mamma går en tur på ca. 40 minutter, mens jeg allerede har begynt på skolen.

Etter skolen: Vi bytter på å ta denne turen etterson hvem som slutter når. Turen varierer fra 15 til 30 minutter. I tillegg har jeg litt lydighetstrening etter skolen.

Ettermiddag: En av oss går en lang tur på minst en time, der chessea kan løpe og kose seg. Helst i skogen.

Kveld: En av oss går en kort tur på ca. 15 minutter, bare så hun får gått på do og sånne ting.

Ellers er Chessea ute i hagen i langt bånd om hun vil være ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benedicte:

Hehee ja heldig du hvis du klarer å legge deg seint og stå opp tidlig!

Jeg legger meg halv tolv og står opp halv syv. Er jeg fem minutter seinere i seng enn halv tolv er jeg helt ødelagt dagen etterpå :oops:

Og det er svært ofte at jeg sover vekk en time på skolen :roll: Huff må skjerpe meg :oops:

Jeg har også med meg Pito 99% av tiden men skjønner likevel ike hvordan du får tid :? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benedicte:

Hehee ja heldig du hvis du klarer å legge deg seint og stå opp tidlig!

Jeg legger meg halv tolv og står opp halv syv. Er jeg fem minutter seinere i seng enn halv tolv er jeg helt ødelagt dagen etterpå :oops:

Og det er svært ofte at jeg sover vekk en time på skolen :roll: Huff må skjerpe meg :oops:

Jeg har også med meg Pito 99% av tiden men skjønner likevel ike hvordan du får tid :? :oops:

hihi :lol: Tror jammen jeg må skjerpe meg jeg også. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe kanskje vi må innføre et soverom på skolen?

Det er liiitegranne flaut å sitte å liksom duppe i timen. For når jeg er trøtt så faller hodet ned og så spretter jeg opp fordi at jeg er våken :lol: Piiinligt hvis folk ser på meg (sånn som venninnene mine gjør og ler høyt!) :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe kanskje vi må innføre et soverom på skolen?

Det er liiitegranne flaut å sitte å liksom duppe i timen. For når jeg er trøtt så faller hodet ned og så spretter jeg opp fordi at jeg er våken :lol: Piiinligt hvis folk ser på meg (sånn som venninnene mine gjør og ler høyt!) :oops:

Hehe, god idè :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo Chicka skadet, men når hun ikke er det ser dagene sånn ut:

lang tur på morgenen, blir ofte borte i 2timer eller mer, ettermiddagen ca 1/2times tur og kvelden opptil en times tur.

På turene trener jeg også lydighet.

Må legge til at jeg elsker å gå turer og har hund for å gå turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh :oops: Jeg er en av de som helst ikke går flere enn èn tur med pelsen i løpet av dagen og da gjerne en laaang tur..Eller jeg går bare en tur på ca 20min hvis det har skjedd mye annet.I helgene går jeg stort sett turer på 4-5 timer.Jeg elsker å gå tur,men altså ikke i nabolaget.Jeg liker å gå lange turer midt i skogen men det har jeg ikke tid til på dager jeg jobber fordi jeg må prioritere hodet til pøbelen fremfor kroppen.Vet det er litt fy-fy men jeg er elendig på å organisere fritiden min desverre.. :lol:

Heldigvis er han av enn lett og frisk rase :wink:

*ta seg sammen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla:

30-45 min tur på morgenen.

30-45 min. etter skolen

30 min til å løpe rundt i hagen

30-60 min tur på kvelden.

Lisa:

30-45 min tur på morgenen

30-45 min etter skolen, da løper og leker hun som regel ved en stor slette

30-60 min på kvelden

I tillegg får hun noen små lufteturer i løpet av dagen og hun er mye ute i hagen

Jeg trener de også litt i løpet av dagen.

I helgen får de mye lengre turer som varer alt fra 2-5 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djacko får en ordentlig tur om dagen. Da får han springe løs, vi trener på sitt, innkalling (og andre ting det er kjekt at en fuglehund kan). Denne turen varer alt fra 45 min til to timer midt i uka, til noe lengre turer i helgene. Ellers har han tissturer i hagen på morgenen(om han gidder, han er B hund), og han får en kveldstur i ny og ne. På våren, sommeren og høsten (særlig i forkant av jakta) sykler vi stort sett hver kveld en tur i tillegg til god tur før på dagen. Denne sykkelturen varierer veldig i lengde - alt etter vind og vær. Nå skal det være sakt at mannen min jobber på natta, så her i huset er det stort sett bestandig noen hjemme. Vi har derfor mulighet til å ta med oss dyret hvor vi enn skal- noe vi stort sett gjør :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...