Gå til innhold
Hundesonen.no

Royal canin

WheatenMali

Recommended Posts

Skrevet

Vi brukte det! Jeg syns det lukter VELDIG godt, og Mona var begeistret for det. Men hun er veldig kresen, så hun gikk lei etter noen sekker. Hadde bra mage av det. Pelsen veit jeg ikke med siden hun skal jo ikke akkurat ha silkemyk pels, men jeg har ingenting negativt å si om det :cry:

Skrevet

Vi bruker det. kjempefornøyd. han har alltid spist opp maten sin. finner ikke så mye negativt annet enn at det er litt dyrt. synes han har litt vel mye avføring noen dager, vet ikke om det har så mye med foret å gjøre da.

pelsen er iallefall kjempefin, og tennene er hvite! :cry:

Skrevet
Jeg har hørt avføringa lukter mye verre med Royal Canin' date=' og at det kommer litt mye.[/quote']

Det kan stemme det, iallefall på avføringa til Ero. Når han gikk på RC så lukta det lang vei avgårde at han hadde gjort sitt fornød der, mens nå er det veldig lite lukt.

Jeg er veldig fornøyd med RC. Ero spiste godt i starten men ble etterhvert fort lei det og spiste skjeldnere og skjeldnere. Pelsen var fin den og han hadde normal avføring.

Skrevet
Jeg har hørt avføringa lukter mye verre med Royal Canin' date=' og at det kommer litt mye.[/quote']

bare noe tull,mine har normal avføring og ikke noe mere lukt av royal enn andre fortyper.

og royal smaker no bedre enn hills det er no helt sikkert(ja jeg har smakt, kan hundene spise det så kan jeg også og dessuten så er hundeforet mere testet enn det vi selv trykker i trynet hver dag.).

Skrevet

Vi har begynt med en myk overgang til RC denne uken. Hun har gått på Pro Pac til nå, men det er ingen som forhandler det i Bergen.

Hun liker foret, men vi synes hun legger mye mer fra seg.

Skrevet

Jeg brukte RC på Chessea før jeg gikk 100% over til NP. Det lukter veldig godt, og hun sluker det som en hai. Ser ingen ting galt ved det.

Skrevet

Jeg bruker det på mine hunder og det er kjempe bra syns nå jeg...

Har en hund som tåler lite av for men dette er helt fint og de syns det er kjempe godt.

Skrevet

Jeg kan si med sikkerhet at hunden legger fra seg mye mer med RC enn med Pro Pac. Nå har jeg fått beviset.

Hun driter jo omtrent samme mengde som en ku. Hadde jeg fått fatt i PP i Bergen så hadde jeg ikke stusset om å gå tilbake til det.

6.gif

Skrevet
Jeg kan si med sikkerhet at hunden legger fra seg mye mer med RC enn med Pro Pac. Nå har jeg fått beviset.

Hun driter jo omtrent samme mengde som en ku. Hadde jeg fått fatt i PP i Bergen så hadde jeg ikke stusset om å gå tilbake til det.

6.gif

Det er kanskje litt forskjell på typen RC da? LiLi går jo på høyaktivitetsfôret deres, og da blir det nok mindre avføring.

• 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har nylig vært gjennom det samme med min tispe på snart 9 år. Hun var for det meste i sengen sin den første uken, så vi gå henne våtfor og vann ved sengen (hun nektet å spise tørrfor, så hun fikk vårfor i ca 10 dager). hun beveget seg litt mer etter 7 dager, men ble ikke seg selv før stingene ble tatt av
    • Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...